Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-15, 21:07   #41
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg har gjødslet i dag! :flink: Også har jeg kjøpt tre nye stauder og planta i skråningen min. Håper den blir fin etterhvert. Tulipanene begynner å sprette ut nå. Rådyra har kun spist én. Krysser fingrene for at de ligger unna litt til.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:57   #42
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Blomstrer og blomstrer, lommetørkletreet vi plantet i fjor spirer ihvertfall. Blomstring skjer vel ikke før om 10 år.


Sist redigert av Isa : 28-12-15 kl 23:03.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:59   #43
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Pil

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Blomstrer og blomstrer, lommetørkletreet vi plantet i fjor spirer ihvertfall. Blomstring skjer vel ikke før om 10 år.


Jaja, litt på skeive her fra telefonen ser jeg. Det skal bli sånn til slutt:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 21:46   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Det kommer opp mer og mer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-15, 22:11   #45
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

De var nydelige, Gina K! Er de virkelig cerisefarget?

Regner med det er greit at man fortsetter å poste i denne tråden selv om vi har bikket mai og vel så det?

Her spirer pyramidelyngen for fullt. Syns den er så nydelig! Har 2 stykker av den, men tror jammen jeg skal kjøpe meg et par til.


Og jammen tror jeg ikke jeg har spottet noen knopper på peonene jeg plantet på sommeren i fjor. Kan det virkelig stemme at de er villige til å blomstre før det er gått ett år, eller har man ingen garanti selv om det er knopp (og er det i det hele tatt en knopp?)?


De små rhododendronene jeg har i det grunne steinmursbedet ser virkelig ut til å trives langt mer enn jeg hadde ventet




Og så kommer både sitrongress og ... hva heter den gule her igjen? .. i år også.


Sist redigert av Odelia : 26-05-15 kl 11:41. Årsak: Feilskriving
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 09:21   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Den gule er en Geum, var. Rossii (?) om jeg ikke tar feil.

Jeg er ute etter en Geum som heter Mai Tai, det er den aller fineste. Selv har jeg den enkle Geum Borisii, den oransje. Den er nå bare sånn passe fin.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 11:40   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Aha, takk! Er det det vi kaller alperose på godt norsk?

Mai Taien var nydelig. Mye mer rosepreg over den. Finnes den i andre farger også?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 12:39   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Aha, takk! Er det det vi kaller alperose på godt norsk?

Mai Taien var nydelig. Mye mer rosepreg over den. Finnes den i andre farger også?

Nei, den kalles Prakthumleblom. Den finnes i alle røde, oransje og gule toner du kan tenke deg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 19:37   #49
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Forsiktig blomstring.




Se den lille, mørkerøde oppi hjørnet.
En aurikkelslektning, plutselig.


Bedets minste stauder har vokst inn i hverandre.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice

Sist redigert av Katinka : 27-05-15 kl 21:59.
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 21:55   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Har ikke bilder men her blomstrer syrinhortensiaen, lupiner, iris, Jupiter's beard(?), jordbær, blåbærbusken, den lyserosa rhododendronen, reddiker, og diverse annet jeg ikke vet navnet på. Og snart blomstrer en av yuccapalmene, den lilla rhododendronen, rødbetene fra i fjor, klematisen, pasjonsblomsten, hvitløken fra i fjor og stokkrosene.
Et nokså variert utvalg med andre ord.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 18:08   #51
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Katinka: Du hadde mye fint oppi der! Har du tips til noe bunndekkende?

Her har det dukket opp to planter/blomster som jeg ikke kan huske at jeg har plantet, og lurer derfor på om det er ugress? Den ene har blomster, og de var såpass fine at de kan få bli om de ikke gjør noe skade. Noen som aner hva dette er?
(Ikke sølvkransen, den kjenner jeg.) Har flere slike "tuer" bortover bedet, og de ser såpass organisert ut at det kan tenkes at jeg har plantet dem, men jeg kjenner dem ikke igjen.


Og så denne med blomster.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:39   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg synes det går sakte i år. Ikke noe vell av blomsterflor her. Ser rundt at Rhododendroen er flott og stor i år men det har ikke jeg da. Har vært varmt i går og i dag da så håper det kommer seg..

Peon i knopp


Iris og dagliljer. Bak; Prydsvinerot, har jeg lært av Harriet.


Piilu, klematis


Liljer, prøver alt jeg kan med å holde disse røde billene unna.


Kassene på rekkverket, de kommer seg og var bittesmå da jeg plantet til 17.mai så det er nok håp bare varmen og sola vil holde seg her litt oftere enn hittil.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no