Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-18, 10:39   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg hadde giddet å fikse nødpass. Men jeg har jo videreført den belastningen det er å ikke se ut som en gjennomsnittsnordmann. Det er ofte bare våre pass de kikker i, sånn i en lang kø av mer typiske nordmenn.

Akkurat sånn, ja.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:15   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg tror ikke passene våre har blitt sjekket særlig ofte ved utreise. Hjem igjen derimot, nesten alltid. Så jeg hadde giddet, ville ikke risikert å bli sittende fast i Italia. Og å tilbringe ferien med å bekymre meg for det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:31   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg bekymrer meg for mye, så jeg hadde garantert fikset et nødpass.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:35   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg hadde nok skaffet nødpass ja. Når vi reiste til et annet schengenland i fjor sommer sjekket de pass på flyplassen på vei hjem. Så jeg hadde ikke tatt det for gitt at vi slapp å vise dem.

Dette minner meg forresten på at jeg må på politikontoret for å skaffe pass til minste rett over påske. Ganske travelt med de ulike varighetene på pass, det føles som vi bortimot hvert år må skaffe nytt pass til noen i familien.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:58   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg hadde giddet. Har opplevd noen ganger den siste tiden at barn kan risikere å få særskilte spørsmål, antakelig med tanke på bortføringer og omsorgskonflikter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 13:57   #26
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Ja. I Italia sjekkes pass godt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 14:19   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg er ganske sikker på at våre pass ble godt sjekket ved avgang på begge flyplasser når vi var i Venezia i fjor sommer. Og jeg er skikkelig nevrotisk og reisesyk når vi drar så hadde ikke dratt uten at alt var i orden.

Man må vel vise pass for å komme inn på slusen for utenlandsreise?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 14:31   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Man må vel vise pass for å komme inn på slusen for utenlandsreise?

Ja, det mener jeg bestemt jeg måtte da jeg reiste fra den i fjor til Zagreb. Måtte også vise det eller bruke det i automat da jeg sjekket inn i Munchen, samme tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 15:01   #29
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Leste jeg ikke noe om at pass ble skannet nå på flere flyplasser i Norge sånn at alle som hadde pass som var meldt savnet tidligere eller utgått ble stoppet og fikk ikke reise? Hvor så jeg det hen? Noen andre som har lest? Overskriften sa noe om at "nå kan du risikere å ikke få reise" eller noe sånt. Sånn at har en skaffet seg nødpass så er ikke det andre passet gyldig lenger heller om en ikke har meldt fra at det er funnet.

Jeg ville uansett hatt gyldig pass. Det kan være verre å komme hjem enn til. *erfart fra Spania i alle fall*


Sist redigert av Elisabet : 27-03-18 kl 15:12.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 15:21   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Leste jeg ikke noe om at pass ble skannet nå på flere flyplasser i Norge sånn at alle som hadde pass som var meldt savnet tidligere eller utgått ble stoppet og fikk ikke reise? Hvor så jeg det hen? Noen andre som har lest? Overskriften sa noe om at "nå kan du risikere å ikke få reise" eller noe sånt. Sånn at har en skaffet seg nødpass så er ikke det andre passet gyldig lenger heller om en ikke har meldt fra at det er funnet.

Jeg ville uansett hatt gyldig pass. Det kan være verre å komme hjem enn til. *erfart fra Spania i alle fall*

Stemmer, har lest det samme. Stod i flere aviser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 21:05   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Leste jeg ikke noe om at pass ble skannet nå på flere flyplasser i Norge sånn at alle som hadde pass som var meldt savnet tidligere eller utgått ble stoppet og fikk ikke reise? Hvor så jeg det hen? Noen andre som har lest? Overskriften sa noe om at "nå kan du risikere å ikke få reise" eller noe sånt. Sånn at har en skaffet seg nødpass så er ikke det andre passet gyldig lenger heller om en ikke har meldt fra at det er funnet.

Jeg ville uansett hatt gyldig pass. Det kan være verre å komme hjem enn til. *erfart fra Spania i alle fall*

Jeg tror poenget der var at hvis man får seg nødpass fordi det vanlige passet er borte eller glemt, så blir det registrerer ugyldig, og man må derfor ordne seg nytt pass etter bruk av nødpass selv om det gamle kommer til rette.

I HIs tilfelle så er jo passet allerede utløpt og ugyldig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 10:14   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Ja, og poenget mitt var med at når de skanner passene så får de også opp at dette passet er ugyldig, og de kan nekte dem å reise. Det blir ikke sjekket like grundig om det bare må vises manuelt, og mange ganger på vei ut av Norge så viser en ikke passet i det hele tatt. Problemet kan være å komme hjem igjen fra landet de er i.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 22:38   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg hadde fikset nødpass. Ellers hadde jeg sikkert stresset hele ferien med tanke på hjemreisen. :nevrotisk:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 23:24   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Spent på hvordan det har gått uten pass, jeg altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 00:22   #35
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg får to nervøse sammenbrudd bare av å lese tråden, så jeg hadde fikset nødpass asap.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 00:48   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg hadde aldri lagt avgårde uten gyldig pass. Ikke til sverige en gang, nær sagt. Det er eneste gyldige legitimasjon utenlands, og er de nøye så stopper de dere på utgått dato. Heldigvis, nær sagt, all den tid mindreårige må ha begge foreldres samtykke for å fornye pass.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 01:47   #37
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Jeg hadde aldri slappet av på ferie hvis jeg måtte engste meg på hjemturen ang pass.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 20:28   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Hvordan gikk det?? Så lenge du ikke svarer vil jeg anta italiensk varetektsfengsel ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 20:41   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Årets påskestemning er egentlig om The Peppers kommer seg hjem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 20:41   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet å fikse nødpass for å dra til Italia?

Påskespenning! Ikke stemning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no