Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skoletur 10. trinn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-18, 21:25   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Jeg var lettere skeptisk og forutinntatt før foreldremøte for mine 8. klassinger i år, der det var annonsert at et av temaene var skoletur i 10.
Heldigvis viste det seg at kommunen har vedtatt at utenlandsturer ikke er lov. I foreldregruppa virket det som om folk var innstilt på lavterskel med sosialt samvær i fokus. Regner med at det blir til kommunens leirskolested, som er i sykkelavstand og der eneste utgift er egen mat.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-18, 21:33   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du åttendeklassing og dere er skal i gang med sparing? Dropp det!

Start med å bygge klassemiljø nå i stedet. I stedet for å bruke tid og krefter på pengedugnader til en tur der fremme, bruk i stedet tida og engasjementet til å gjøre noe for ungdommene nå. Lag spillkveld eller leksehjelp med foreldremedvirkning, dra på tur i nabolaget og finn på noe hyggelig! Hva som helst som gjør ungdommene og foreldrene bedre kjent og trygge på hverandre.

Så enig.

Her har vi en åttendeklassing og forslag om tur i 10`ende ble tatt opp forrige uke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-18, 13:02   #23
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.319
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Eldste var på "hyttetur" med klassa. De leide hytter i et slags fjellpark ca 1, 5 timer herfra. Tror de var 4-6 i hyttene. Hadde ansvar for å handle inn og lage maten sin mener jeg å huske. Lurer på om det var 3 netter.
Mellomste var til Sjoa med klassa med liten fjelltur (dagstur) og være med på rafting (selvsagt mulig å slippe selve raftingen for de som ikke ville). De lå i noen slags lavvoer.
Sistnevnte var nok litt dyrere enn første, men også morsomst etter tilbakemeldinger jeg fikk. Var aldri snakk om Polentur og det var jeg glad for.
Hvis jeg husker rett var Galdhøpiggen og et slags leirsted i Vestfold (?) av de andre forslagene.
Var litt "kakesalg" og ellers gikk halvparten av overskudd fra elevbedriftsuka rett til turkassa.

Har en 9. klassing nå, men jeg husker ikke hva som ble sagt i fjor. Og ikke hatt foreldremøte ennå.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-18, 20:31   #24
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.837
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

10. klassetur i vår gikk til Norsjø ferieland. Passe avstand, grei nistemat med seg, og grilling på kvelden (hvis jeg husker rett), en overnatting med innkvartering i hytter, og morsomme aktiviteter for ungdommene.
https://www.norsjo-ferieland.no/

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-18, 22:57   #25
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Her gikk turen til Rjukan. 2 netter. De gikk sabotørstien, var på Vemork og tok Krossobanen. Fornøyd gjeng.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-18, 08:44   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Her gikk turen til Rjukan. 2 netter. De gikk sabotørstien, var på Vemork og tok Krossobanen. Fornøyd gjeng.

Det er jo en kjempefin tur da.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-18, 10:05   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Jeg stemmer i det samme som mange her.
Ta utganspunkt i pengene dere har pr i dag og se hva dere får for den summen.
Dugnader som finansierer bakmenn (dopapir, kaker osv) er noe dritt og bør ikke forekomme i sammenhenger hvor gruppen som skal på tur er definert av skolen.

Turen bør være tilrettelagt slik at de med spesielle behov kan være med på lik linje uten å måtte betale mer.
Utenlandstur bør unngås.

Avhengig av økonomi så finnes det mange flotte leirsteder her til lands med muligheter for aktiviteter og samhandling. Turer til slike steder kan gi utrolig fine opplevelser sammen.
Vi har erfaring med en tiendeklassing og de endte med et opplegg jeg ikke hadde valgt om jeg hadde hatt mer innflytelse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no