Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol for besteforeldre

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 22:03   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Bilstol for besteforeldre

Nå har bestefar i Trondheim begynt å lure på om han skal kjøpe egen bilstol til barnebarna sine.

Stolen må selvfølgelig være godkjent, og helst komme høyt opp på alle tester. Besteforeldrene i Bergen har allerede vært ute og skaffet en multistol, som bare kan stå forovervendt, men som passer for barn fra 9-25 kg. Så vidt jeg skjønner så kommer ikke disse stolene godt fra ulike tester fra forbrukerombudet - men det er bedre enn vår stol festet feil. Jeg er også en bakfram-forkjemper, men innser at for kortere opphold hos besteforeldre fungerer ikke alltid disse prinsippene. Kameler er ganske drøye saker å fordøye...

Men har noen erfaringer med slike helgarderingsstoler? Bestefar har gitt meg ansvar, sikkert fordi han vet at jeg er strengere enn søstera mi. Stolen i Bergen aner jeg ikke en gang hva heter, tror ikke jeg kan tenke så mye på et eventuelt testresultat.

Fram til nå har vi enten tatt med stol, eller fått leid av barnesikringen på stedet. I Bergen har vi stort sett med egen bil, så behovet der er litt annerledes.

Takknemlig for alle innspill, men fint om vi kan ta den evige forovervendtdiskusjonen et annet sted.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:06   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Vi gjorde det enkelt med besteforeldre på andre siden av landet; fikk tak i en brukt stol av samme type vi har hjemme. Dermed kan vi montere den, og slipper å styre med flere varianter.

Det er jo ikke bare-bare å kjøpe brukt, men jeg stolte på kjøper som jeg visste hvem var.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:06   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Det er forøvrig Akta Graco Cosmic, som vi er veldig fornøyd med.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:11   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Besteforeldre her har kjøpt en sånn multistol til storebror -forovervent. De kjøpte den da han var 1 år - heldigvis ble den ikke brukt mye eller lenge av gangen. Nå er han 4,5 så nå er stolen perfekt for ham!
Lillebror har fått en bilstol som var på salg, som kan vennes begge veier (usikker på merket).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 28-01-07 kl 22:22.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:15   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Da vil jeg slå et slag for Britax two way elite. Kan brukes leeeenge og begge veier. Vi byttet den ene Akta Graco Cosmicen ut i en slik, og er veldig fornøyd.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:37   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Ja, det var en god ide. Kjøpe selv, så får jeg ha full kontroll på særhetene mine.

Regner egentlig meg selv som en svært rolig og avslappet variant av arten mamma. Men når det kommer til bilsikring er jeg visst ei skikkelig sær hønemor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:38   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Hver gang jeg ser denne overskriften så ser jeg for meg et par knøttsmå gamle besteforeldre spent fast i hvert sitt sete...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 23:10   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

På andre siden av landet har besteforeldrene en låne stol fra noen andre besteforeldre.
Denne liker jeg ikke, den er forovervendt, og utrolig dårlig festet uansett hvor hardt jeg strammer.
Så jeg gjør litt opprør og tar toget eller trikk når vi er der, med enkelte u-ungåelige unntak (heter det det?).

Når vi er der på lengre turer har vi som regel bil selv, to åringen skal være der nesten to uker til våren, da skal vi ta med vårt eget sete og montere i bilen deres, så slipper vi å bekymre oss for det iallefall.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 23:14   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Og vi har en Acta Graco Cosmic, og etter ekspert monteringshjelp av Lille Ru, så går det greit å montere den riktig også.
Og det er jo en multivariant vi er godt fornøyd med.
Nå har jo også HTS kommet med en vendbar variant, som sikkert er veldig god. Vi har HTS bakovervendt og liker den veldig godt, Gracoen er til "ekstra" bilen og er ikke i daglig bruk.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:20   #10
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Dette lurer jeg også på nemlig

Vi må til anskaffelse av 2 nye bilstoler til å ha oss besteforeldre som skal hente 2 dager hver i parken. Har 2 seter fra før,så har egentlig liten lyst til bruke kr 3000 pr sete igjen.......
Sambor mener vi ikke forvente at foreldre kjøper til eget bruk og det er en utgiftpost vi må ta selv.........

Noen forslag til stol og hvor de har best pris i Oslo omr???

  Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:32   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hver gang jeg ser denne overskriften så ser jeg for meg et par knøttsmå gamle besteforeldre spent fast i hvert sitt sete...



Nå har det seg riktignok sånn at ingen av tinkeliten sine besteforeldre kan puttes i kategorien knøttsmå. Oldisene derimot...

Men takk for "bildet".

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:58   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilstol for besteforeldre

Vi har Britax Two-Way som besteforeldresete til treåring. Bakovervendt. Det er lett å montere og tar lite plass. Blir ikke mye beinplass men meter'njenta sitter fint i froskestilling hun. Billig og bra sete.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no