Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-07, 10:17   #81
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Pastill skulle vært med, vi er kronisk uenige og har hatt mange morsome diskusjoner.

Det er dog bare enda artigere å provosere folk når de går rett i baret og man får fram reaksjoner og meninger

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:35   #82
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Ro, ro til fiskeskjær....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:42   #83
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet



Spør Pastill om det der.

Vi bare krangla vi, før vi traff hverandre irl.
Da hadde vi det riktig så koselig.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:47   #84
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.



Spør Pastill om det der.

Vi bare krangla vi, før vi traff hverandre irl.
Da hadde vi det riktig så koselig.

Det er vel ofte sånn. Det er jo positivt at et irl-møte kan endre folks oppfatning av hverandre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:48   #85
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg får ikke lov å åpne den safran, hva står det der?

Det er jo en mulighet å spenne barnet fast til seg selv med en meitai foreks. forøvrig, og sette seg bakovervendt, og holde seg godt fast.
(ikke at de er lagd for kollisjon el. men da flyr kanskje ikke barnet ut av armene dine i hvertfall, og du har gjort ditt)

Nei, det er ikke mulig. Du vil knuse ungen med din kroppsvekt. Uansett har du ikke sjans i havet å "holde deg fast" når det gjelder kollisjon.

Ellers i denne diskusjonen er jeg helt på linje med Elin. Vi reiser mye, og tar med bilsetet når vi reiser. Vanligvis tar jeg det med i kabinen (babysete), men når det ikke er mulig så sender jeg det avgårde som spesialbagasje. Tanken på støtskader har streifet meg, men jeg går ikke rundt og bekymrer meg over det, da hadde jeg aldri fått reist noen steder.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:01   #86
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nei, det er ikke mulig. Du vil knuse ungen med din kroppsvekt. Uansett har du ikke sjans i havet å "holde deg fast" når det gjelder kollisjon.

Det er jo flust med mødre med bæredingser med babyer/barn i overalt på busser, trikker ol. da.
En kollisjon med buss er ikke nødvendigvis store smellet da, hvis det er en personbil foreks.
Og sitter man selv bakovervendt, blir man bare trykt mot seteryggen.
Ikke at jeg forsvarer det, eller synes det er en god løsning/noe jeg ville gjort, men jeg ser det jo hele tiden.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:04   #87
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Tar tilbake alt jeg sa, lil'c. jeg trodde du mente i bil, ikke i buss altså.

Jeg har forresten aldri sikret unga mine i buss når det ikke var sikkerhetsbelter på bussen. Det blir for vanskelig å måtte drasse med seg seter og diverse utstyr når man tar buss utenlands, så der "tar jeg sjansen". Men jeg ville nok ikke bundet barnet fast til kroppen min. Jeg tror barnet blir mindre skadd av å falle ut av armene mine og på gulvet enn at jeg evt. ramler oppå det. Det er bare en magefølelse altså. Og nei, jeg går ikke rundt og tenker på sånt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:08   #88
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Tar tilbake alt jeg sa, lil'c. jeg trodde du mente i bil, ikke i buss altså.

Jeg har forresten aldri sikret unga mine i buss når det ikke var sikkerhetsbelter på bussen. Det blir for vanskelig å måtte drasse med seg seter og diverse utstyr når man tar buss utenlands, så der "tar jeg sjansen". Men jeg ville nok ikke bundet barnet fast til kroppen min. Jeg tror barnet blir mindre skadd av å falle ut av armene mine og på gulvet enn at jeg evt. ramler oppå det. Det er bare en magefølelse altså. Og nei, jeg går ikke rundt og tenker på sånt.

Trodde du jeg ville satt et barn i meitai i bil du

Jeg har samme magefølelse som deg, så når jeg bærer snuppa i meitai'en tar jeg henne ut på bussen, også sitter vi bakovervendt når det er mulig. Ellers er det jo ikke belter engang på de fleste bussene. Statistikken er heldigvis god.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:35   #89
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Vi leier alltid bil med bilsete når vi reiser et sted med fly. Har bare gode erfaringer med setene vi har fått, men sender alltid mail og får bilder av setene før vi boooker.

meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no