Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Heelys med ett eller to hjul?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-16, 10:07   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Heelys med ett eller to hjul?

Tenkte kanskje lillesøster skulle få heelys til bursdagen. Men hva er forskjellen på de med ett og de med to hjul? Noe som er bedre enn det andre?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 10:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Aner ikke, men legevakten her i byen har fått inn mange barn med skader pga de skoene. Vet ikke om roller blades er bedre?

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 15-05-16 kl 12:31.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 12:33   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

To hjul er for de som ikke er vant til å gå på rullesko/rollerblades, og anbefales i starten. Ett hjul til de som har hatt befatning med konseptet før. Her gikk vi for to til eldstejenta da hun fikk i fjor (da 6 1/2 år). Mener man kan plugge igjen det ene hullet og gå over til bare ett hjul etter hvert på de som var to i utgangspunktet, men ikke omvendt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:36   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Åtteåringen her fikk med ett hjul i julegave. Hun tok teknikken veldig fort. Har aldri hatt med to hjul da.

Rollerblades mener jeg har et helt annet bruksområde. Noe av det som er morsomt med rulleskoa er å ha dem på når man går i byen o.l., særlig inne på butikkene, der er det gøy å rulle omkring. Jeg synes ikke rollerblades er særlig egnet for bytur. Det er mer en aktivitet i seg selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:50   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

To hjul er mer stabile og gir mindre risiko for å velte bakover.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 18:13   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Åtteåringen her fikk med ett hjul i julegave. Hun tok teknikken veldig fort. Har aldri hatt med to hjul da.

Rollerblades mener jeg har et helt annet bruksområde. Noe av det som er morsomt med rulleskoa er å ha dem på når man går i byen o.l., særlig inne på butikkene, der er det gøy å rulle omkring. Jeg synes ikke rollerblades er særlig egnet for bytur. Det er mer en aktivitet i seg selv.

Enig i det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 18:15   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Da er det nok kanskje to hjul jeg bør velge. Har ikke bestemt meg ennå, men det er en av de tingene hun ønsker seg veldig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 20:38   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Min har med to hjul og digger det. Og man kan ta av et ja, men har ikke gjort det enda. Hun er åtte.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 21:18   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

7-åringen her fikk med to hjul, og det er mer enn nok skader med to hjul, så er du usikker, så ville jeg valgt det. Vi har ikke hatt alvorlige skader, altså, men et godt utvalg av skrubbsår og blåmerker.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 22:09   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Hva slags skader? At de tryner forover?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 22:33   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

7-åringen her fikk med to hjul, og det er mer enn nok skader med to hjul, så er du usikker, så ville jeg valgt det. Vi har ikke hatt alvorlige skader, altså, men et godt utvalg av skrubbsår og blåmerker.

Det var slike skader legevakten her fikk inn mye av, store skrubbsår hvor det gikk betennelse i noen av dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 22:57   #12
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

To hjul er mer stabile og gir mindre risiko for å velte bakover.

Likevel så klarte 7-åringen å velte bakover i helga. Lite klaging da, for jeg har advart de og tipset om beskyttelsesutstyr.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 20:46   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

09-modellen maser og maser og maser ("Du ødelegger livet mitt, mamma!" og "Jeg skal spørre pappa, han er MYE snillere enn du!" ) om rullesko, men jeg lurer på om kravet om fullt beskyttelsesutstyr kanskje hadde dempet lysten litt? I så fall vurderer jeg å kjøpe billige fra Ebay, for jeg mistenker at det uansett er en dille som vil gå raskt over, så kan hun heller få ordentlige rulleskøyter om en stund i stedet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 21:55   #14
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

I følge ei nabojente dør man av å ikke få rullesko. 09-modellen her kjøpte for oppsparte midler på lørdagen, og har foreløpig på fullt beskyttelsesutstyr når hun går.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:13   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Nå var det så utplukket på toysrus at jeg nok må kjøpe et annet sted. Lurer på disse https://www.skatepro.no/80-17272.htm Med lys må jo være helt ypperlig for lillesøster.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:23   #16
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Du kan bestille fra Heelys egen nettside hvis ikke. Det gjorde vi.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:24   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Du kan bestille fra Heelys egen nettside hvis ikke. Det gjorde vi.

Blir det moms og fortolling da?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:40   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Nei, kun frakt. Fra den norske siden altså.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:53   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Er det denne http://www.yourvismawebsite.com/trend-products-as-1 ?

Tror det ble rimeligere fra skatepro, de hadde gratis frakt og jeg fant en rabattkode. Så tror jeg prøver meg på å bestille derfra.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 14:03   #20
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heelys med ett eller to hjul?

Husk at de er ganske store i størrelsen.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no