Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Eurovision-motivasjon

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-21, 10:39   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Sånn fin knert du har.
Her har det blitt til at tante-Kaija må lage finalekollokvie (fest er for avansert). Hvis ikke blir det ikke skikkelig finale. Niesen min har nektet å bli med foreldrene på pinsetur, for ESC-finalen må feires sammen med meg. Det har vi gjort i flere år nå, og etter hvert har flere slektninger slengt seg med. I år blir vi diverse egne unger, og så fire nevøer/nieser. Her er det flagg, Europriscider i høye glass, pizza etter alles ønsker, og så en enorm smågodteskål som det bare er lov å hente fra når innslaga fyller diverse kriterier (vindmaskin, etno, spesielt sure toner, fele, brudekjole, pyro osv) Jeg har omgjort tantebarna til esc-nerder, og nå går de tanta si en høy gang.

Fine Grand prix-minner:
Første MGP jeg så var da Jahn Teigen sang «Do re mi». Jeg elsket alt med grand prix allerede da.
Johnny Logan med Hold me now
Bobbysox og Norges første seier
Israel 1987, shir habatlanim, eller «Hoppa holle». Det går jo ikke an å ikke få den på hjernen.
Karoline Krüger: For vår jord
Sveisen til Kate Guldbrandsen, «Mitt liv»
Herreys: Diggi loo
Romeo!!!
Wig Wam: In my dreams

Det er så mye gull å ta av.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:47   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Hva med å varme opp med å se den norske finalen fra 1985 (?). Den med alle i pasteller og Bjørn Eidsvåg i rosa magebelte og alt - det er FANTASTISK!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:47   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

(Man kan ikke trøkke seg gjennom hele, men spole litt?)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 11:22   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Mine barndomsminner fra ESC er at mamma ikke gadd å engasjere seg, men jeg fikk lov å sitte lenge oppe. Jeg synes vel ikke det var sååå gøy, men syntes det var bra å ha en unnskyldning til å sitte lenge oppe.

Jeg fikk kassett fra ESC 1987 og 1989 tror jeg. Og 1991. Siden vi hadde familie på vestlandet fikk kassettene kjørt seg på walkmanen min på vei over fjellet.

Johnny Logan.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 20:42   #25
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Knerten!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 21:31   #26
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Kanskje lurt å høre litt på sangene i forkant? Så dere kjenner igjen ihvertfall noen av sangene?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 21:42   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Kanskje lurt å høre litt på sangene i forkant? Så dere kjenner igjen ihvertfall noen av sangene?

Jeg har faktisk sett på «adresse Rotterdam» sammen med ham også, og har derfor både hørt sanger og litt bakgrunnshistorie. Det hjelper jo litt på.

Detaljeringsnivået på «fun facts» som knerten har inne er jeg et godt stykke unna, gitt. Denne gangen har han virkelig gått all in.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 20-05-21 kl 08:01.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 07:20   #28
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Høre på Celine Dion sitt 88-bidrag mens du kaster deg rundt med piruetter og dramatikk i stua!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:51   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Å, som jeg misunner deg! Jeg har brukt noen år på å oppdra mannen, så nå kommenterer han sang, sceneshow og kjoler. Og jeg elsker det! Poengsum har vi ikke innført enda.

Jeg tenker det blir knall, man må bare inn i bobla.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:58   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Stemmeskjema for kvelden finnes her: https://www.nrk.no/mgp/last-ned-stem...le_-1.15499496

Det var overraskende gøy, faktisk. Begge ungene ble med på dette på tirsdag, alle litt desperate etter å finne på noe gøy og litt annerledes.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:13   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg tenker det blir knall, man må bare inn i bobla.

Ja. Jeg mener du har rett. Jeg må bare finne bobla. Og jeg er på vei. Jeg har tro på at jeg kommer til å være helt DER på lørdag.

Nå ser det ut til at vi får selskap av både snuppa og en venninna av henne (som knerten er veldig glad i). Så da blir det nok jubel i heimen.

Ny semifinale i kveld og da heier jeg på Island - enda så snodig sangen er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:31   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Hmm, kanskje det er dette vi skal gjøre på lørdag? Får jeg med ungene, tro? Det høres jo gøy og og man får ikke mer morro enn man lager selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:36   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Jeg liker også Island. Sangen de skulle ha vunnet med i fjor likte jeg enda bedre, men denne funker også for meg. Synd de ikke får opptre live.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:38   #34
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Jeg elsker ideen om pling-fest med smågodt, den adopterer vi. Mannen minner meg på at det i mange år var tradisjon for pling-fest med "pling" hver gang Norge fikk null poeng

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:53   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

man får ikke mer morro enn man lager selv.

Nei, det er akkurat det.

Og når knerten har funnet seg i alle restriksjoner uten EN ENESTE KLAGE i godt over et år nå, så skal jeg jaggu klare å spa frem litt gladfølelse for Eurovision.

Vi gikk tur i går, og ble enige om at det blir ekstrapoeng for pyro og at vi skal ha en egen geopolitisk kategori. Snuppa har en palestinsk venninne, og har bestemt seg for å gi minuspoeng til alle som gir poeng til Israel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:56   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Haha! Høres ut som jeg har en likesinnet i mitt hus. Han er riktignok bare 8 år, men kan alt om årets EMC og er superentusiast. Endelig sier jeg bare, så slipper jeg å være alene . Siden jeg er ivrig selv, har jeg fyrt opp og lovd fest med alt som hører til. Tenkte at vi alle skulle pynte oss, kjøpe partyhatter og morsomme briller, glitter og stas og poengskjema. God mat, drikke fra stettglass og masse godteri. Haha.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 14:07   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Haha! Høres ut som jeg har en likesinnet i mitt hus. Han er riktignok bare 8 år, men kan alt om årets EMC og er superentusiast. Endelig sier jeg bare, så slipper jeg å være alene . Siden jeg er ivrig selv, har jeg fyrt opp og lovd fest med alt som hører til. Tenkte at vi alle skulle pynte oss, kjøpe partyhatter og morsomme briller, glitter og stas og poengskjema. God mat, drikke fra stettglass og masse godteri. Haha.

Nille må jo ha en haug av brukbart stash tenker jeg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 14:27   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

... og der har plutselig jeg - av alle Tix- og Eurovision-hatende surpomper - invitert en vennefamilie til Grand Prix-fest på lørdag. Det blir enkel pizzaservering, men jeg håper dattera vil lage en glamorøs dessert, og så skal det jo bli artig å pynte seg skikkelig og klæsje på med sminke. Rosévin tenkte jeg også å skaffe meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 14:41   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon



Mannen og jeg skal se alene på hytta. Men jeg har en ESC-hjertevenn som jeg har messenger-party med, det hjelper litt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 15:55   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision-motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og der har plutselig jeg - av alle Tix- og Eurovision-hatende surpomper - invitert en vennefamilie til Grand Prix-fest på lørdag. Det blir enkel pizzaservering, men jeg håper dattera vil lage en glamorøs dessert, og så skal det jo bli artig å pynte seg skikkelig og klæsje på med sminke. Rosévin tenkte jeg også å skaffe meg.

Gøy! Rosa dessert da? Du har sikkert laget russedessert før? Semuljegryn og rød saft?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no