Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 19:57   #661
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Jeg er fullstendig klar over at muslimske kvinner har ulike grunner til å bruke hijab, og at mange gjør det frivillig. Men man kan ikke stikke under en stol at flere også gjør det av tvang eller fordi familien forventer det.
Samira Munir var en profilert innvandrerpolitiker

Sorry, tastefeil, innlegget var ikke ferdig (har ikke satt meg inn i redigering ennå.)

I alle fall, Samira Munir var en profilert innvandrerpolitiker (H) og en forkjemper for likeverd i de norske innvandrermiljøene. Hun ønsket bl.a forbud mot hijab i skolen da hun mente at mange følte seg påtvunget hodeplagget - deriblant foreldre som følte press fra eget innvandrermiljø. Det var ett eksempel.

Prosentandelen av hvem som føler tvang og hvem som ikke gjør det aner jeg da ikke, men så lenge en av årsakene er at kvinnen skal dekke seg til for mannen, så er det ikke riktig i mine øyne å oppfordre til bruk i Norge.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:57   #662
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

OKei, jeg utrykker meg kanskje veldig klønete.
Men jeg utelot å si noe om det som Lykken sa i innlegget etterpå fordi det var så bra skrevet og dermed allerede sagt.
Men jeg kunne også ha skrevet noe sånt, om det hadde vært bedre.
Jeg lurer faktisk på dette med svømmekravet.

Jeg vet ikke helt om du virkelig er så dum som du har vist deg i denne debatten hittil, men likevel...

Kan du komme med ett eneste eksempel på hvordan det å ha et tynt stykke stoff over håret og panna hindrer utøvelsen av en politjobb rent praktisk? Og vær så snill ikke nevn eksempelet ditt om nedsatt hørsel igjen... Eller nedsatt sidesyn.

Til og med du må jo forstå at det å ikke kunne svømme stiller i en annen kategori som er uforenlig med politiarbeid?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:01   #663
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg lurer faktisk på dette med svømmekravet.

Hva er det å lure på? Enten så synes en muslimsk kvinne at det er ok å gå igjennom testene og gjør dem for å søke på skolen, eller så gjør hun det ikke. Det er også helt klart at en del av de mer ortodokse muslimske kvinnene ikke kommer til å søke politiskole fordi de ikke kan håndhilse på menn, ikke kan ha kroppskontakt som man kan komme til å ha dersom man arresterer en mann. Men de kommer jo ikke til å søke, og det er nå uansett helt deres egen vurdering. Samtidig er det muslimske kvinner som ikke synes dette er et problem men som kanskje ønsker å bruke hijab.

Jeg kan ikke skjønne hva dette med svømmingen har noe som helst å gjøre med religiøse hodeplagg som del av politiuniform.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:06   #664
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

I alle fall, Samira Munir var en profilert innvandrerpolitiker (H) og en forkjemper for likeverd i de norske innvandrermiljøene. Hun ønsket bl.a forbud mot hijab i skolen da hun mente at mange følte seg påtvunget hodeplagget - deriblant foreldre som følte press fra eget innvandrermiljø. Det var ett eksempel.

Selvfølgelig er det like stor uenighet om dette i muslimske miljøer, noe annet skulle bare mange. Innvandrere eller muslimer er ikke én, stor, homogen masse. Og det er sikkert noen som blir tvunget. Men skal det ha noe å si for dem som ikke blir det? Skal alle kvinner la være å gifte seg fordi noen får bank av mannen sin?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Prosentandelen av hvem som føler tvang og hvem som ikke gjør det aner jeg da ikke, men så lenge en av årsakene er at kvinnen skal dekke seg til for mannen, så er det ikke riktig i mine øyne å oppfordre til bruk i Norge.

Siden du ikke vet prosentandel bør du kanskje la være å påstå at det er like mange som blir tvunget som de som bruker det frivillig. Og oppfordre bruk? Å tillate bruk er ikke det samme som å oppfordre bruk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:07   #665
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet ikke helt om du virkelig er så dum som du har vist deg i denne debatten hittil, men likevel...

Kan du komme med ett eneste eksempel på hvordan det å ha et tynt stykke stoff over håret og panna hindrer utøvelsen av en politjobb rent praktisk? Og vær så snill ikke nevn eksempelet ditt om nedsatt hørsel igjen... Eller nedsatt sidesyn.

Til og med du må jo forstå at det å ikke kunne svømme stiller i en annen kategori som er uforenlig med politiarbeid?

Makan til nedlatende debattering. Her kommer du sent inn i debatten og innrømmer også at du ikke har fulgt hele tråden, men likevel lirer du av deg den ene frekkheten etter den andre. Hvis du hadde fulgt tråden, så ville du sett at Bønna i alle fall opptrer saklig og med respekt for andre motdebattanter.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:10   #666
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Til og med du må jo forstå at det å ikke kunne svømme stiller i en annen kategori som er uforenlig med politiarbeid?

Eller hva med hva politiet selv stiller av krav? Er det helt urelevant?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:11   #667
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Hvis du hadde fulgt tråden, så ville du sett at Bønna i alle fall opptrer saklig og med respekt for andre motdebattanter.

Det er jeg ikke enig i.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:12   #668
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Eller hva med hva politiet selv stiller av krav? Er det helt urelevant?

Ja det er helt irrelevant for det har aldri vært snakk om å endre opptakskravene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:12   #669
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Okey, Glitterchick, da trekker jeg tilbake like mange, og sier i stedet mange. Det er altså forbud mot hijab i politiet jeg støtter. I andre arenaer er det ok at det er tillatt, slik det er i dag, selv om jeg uansett ikke anser det for et plagg som fremmer likestilling.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:13   #670
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Makan til nedlatende debattering. Her kommer du sent inn i debatten og innrømmer også at du ikke har fulgt hele tråden, men likevel lirer du av deg den ene frekkheten etter den andre. Hvis du hadde fulgt tråden, så ville du sett at Bønna i alle fall opptrer saklig og med respekt for andre motdebattanter.

Saklig? Jeg trenger ikke mer enn å lese det siste håndfullet innlegg fra bønna for å kunne stadfeste at "saklig" er noe helt annet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:17   #671
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja det er helt irrelevant for det har aldri vært snakk om å endre opptakskravene.

Her var det Olympias påstand om hva slags krav/egenskaper som var forenlig med politiarbeid; som var temaet politiet evt kunne ha noen kvalifisert mening om.
Hvis man tillater.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Til og med du må jo forstå at det å ikke kunne svømme stiller i en annen kategori som er uforenlig med politiarbeid?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:26   #672
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Her var det Olympias påstand om hva som var politiarbeid som var temaet politiet evt kunne ha noen kvalifisert mening om.

Jeg forstår ikke hva du mener?

Du blander sammen alt mulig rart til en suppe av fordommer, rykter og liksom-sannheter og presenterer det som om diskusjonen handler om alt fra svømming til å endre opptakskravene og evt. måtte godta at hijabbærende politikvinner til slutt får lov å slippe å arrestere menn.

Ja- dette handler om hva som er politiarbeid. Det er på grunn av dette at det finnes opptakskrav. Det å ikke kunne svømme eller ikke ville ta i menn eller ikke kunne løpe sekstimeteren når det står menn rundt og ser på deg er ikke forenlig med politiarbeid, punktum. Uansett om man planlegger å utføre jobben iført hijab, bikini eller sari.

Hvis kvinner ikke ønsker å delta i noe som gjør at de ikke vil kunne utføre politarbeidet, vil de ikke kunne bestå inntakskravene.

Hijab har ingen slik konsekvens. Med hijab kan du løpe, arrestere, skyte, løpe firehundre meter hekk og også svømme.

Så det er totalt irrelevant hvorvidt muslimske kvinner måtte ønske seg å være politikvinner uten å være i kontakt med menn. Det vil ikke være mulig. På bakgrunn av dette sier jeg at det stiller i en annen kategori enn hijabbæringen. Forstod du hva jeg mente nå?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:26   #673
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Her var det Olympias påstand om hva slags krav/egenskaper som var forenlig med politiarbeid; som var temaet politiet evt kunne ha noen kvalifisert mening om.
Hvis man tillater.

Nei, det var du som mente at dette med svømmekrav kunne være et problem og så skriver Olympia, helt korrekt, at det stiller i en helt annen kategori og har ikke noe med hijabdebatten å gjøre.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:28   #674
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Her var det Olympias påstand om hva slags krav/egenskaper som var forenlig med politiarbeid; som var temaet politiet evt kunne ha noen kvalifisert mening om.
Hvis man tillater.

Jeg anser meg selv for å ha ganske god tekstforståelse, men her kommer jeg til kort. Er dette en slags kode? Kan noen forklare eller oversette?

Ben "Anyone? Anyone? Bueller?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:31   #675
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg anser meg selv for å ha ganske god tekstforståelse, men her kommer jeg til kort. Er dette en slags kode? Kan noen forklare eller oversette?

Ben "Anyone? Anyone? Bueller?" Murphy

Det er bare slik det er. Alle hakker på utlendingene. Selv de som ikke bruker hijab.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:32   #676
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg forstår ikke hva du mener?

Du blander sammen alt mulig rart til en suppe av fordommer, rykter og liksom-sannheter og presenterer det som om diskusjonen handler om alt fra svømming til å endre opptakskravene og evt. måtte godta at hijabbærende politikvinner til slutt får lov å slippe å arrestere menn.

Ja- dette handler om hva som er politiarbeid. Det er på grunn av dette at det finnes opptakskrav. Det å ikke kunne svømme eller ikke ville ta i menn eller ikke kunne løpe sekstimeteren når det står menn rundt og ser på deg er ikke forenlig med politiarbeid, punktum. Uansett om man planlegger å utføre jobben iført hijab, bikini eller sari.

Hvis kvinner ikke ønsker å delta i noe som gjør at de ikke vil kunne utføre politarbeidet, vil de ikke kunne bestå inntakskravene.

Hijab har ingen slik konsekvens. Med hijab kan du løpe, arrestere, skyte, løpe firehundre meter hekk og også svømme.

Så det er totalt irrelevant hvorvidt muslimske kvinner måtte ønske seg å være politikvinner uten å være i kontakt med menn. Det vil ikke være mulig. På bakgrunn av dette sier jeg at det stiller i en annen kategori enn hijabbæringen. Forstod du hva jeg mente nå?

Det jeg mente var at hijab'en er en ulempe i svømminga. For at jeg tror (og jeg har blandt annet Usman Rana med meg på dette); at det er obligatorisk for en del å dekke til alt untatt ansikt, hender og føtter. Dvs det er hele hijab-pakka. Bare hodeplagget er ikke viktig dersom man ikke dekker til armer og bein også).
Og det å klare et svømmekrav iført klær tror jeg kan bli vanskelig.
Men for all del, det kan være lett som bare det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:33   #677
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Hvis man skal trekke fram mange rare hvis om atte, så kvalifiserer blant annet Glitters prat om kristne som kan be, gå i kirken og gå i skjørt kontra det å ikke få gå i hjiab i politiet til dette, like mye som "den andre siden" har trukket fram sidespor.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:35   #678
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det jeg mente var at hijab'en er en ulempe i svømminga. For at jeg tror (og jeg har blandt annet Usman Rana med meg på dette); at det er obligatorisk for en del å dekke til alt untatt ansikt, hender og føtter. Dvs det er hele hijab-pakka. Bare hodeplagget er ikke viktig dersom man ikke dekker til armer og bein også).
Og det å klare et svømmekrav iført klær tror jeg kan bli vanskelig.
Men for all del, det kan være lett som bare det.

Hva i all verden har det noe som helst med hvorvidt det skal være tillatt å bruke det eller ikke? Det er da kandidaten sitt problem det, om hun bruker hijab og dermed stryker på svømmeprøven?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:39   #679
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva i all verden har det noe som helst med hvorvidt det skal være tillatt å bruke det eller ikke? Det er da kandidaten sitt problem det, om hun bruker hijab og dermed stryker på svømmeprøven?

Jada, du har rett i det.
Men det er ikke noe vits å jobbe for å endre uniformsreglementet dersom alle stryker på svømmetesten likevel.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:42   #680
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

Dette var så bra skrevet at det fortjener å bli postet en gang til.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes Esmes innlegg litt over her på siden peker på noe viktig. Man kan ikke trekke fram alle mulige rare hvis om atte i forhold til andre religiøse krav og regler i islam og bruke dette i diskusjon omkring hijab. Jeg tenker vel slik at det å tillate et diskret hodeplagg er temmelig uproblematisk og det har jeg vel snakket nok om i denne tråden. Jeg tror hijabdebatter og opphisset stemning kan gjøre hijab til noe stadig viktigere. Er det noe man er veldig redd for å gi lov til tror jeg selve symbolstyrken i det blir sterkere. I forhold til det med andre religiøse krav så synes jeg nettopp det med å tillate en enkel hijab er en liten ting hvis man ikke gjør det til noe stort, farlig og svært symbolsk viktig. Jeg synes også det er viktig å ta debatten omkring hva som ER greit og hva som IKKE er greit i forhold til religiøse krav og yrkesutøvelse. Jeg ser at andre tenker annerledes enn meg, men for meg er en politiansatts ønske om å dekke hodet en bagatell og det tenker jeg greit kan passere for min del. Er det snakk om å ikke kunne håndhilse eller lignende er jeg derimot villig til å gå langt i å hevde at det er uakseptabel oppførsel i yrkesutøvelse. Vi vil møte stadig flere utfordringer i forhold til å møte andres kulturelle og religiøse regler og praksis og jeg tror det er viktig å bestemme seg for hva som er viktig å kjempe mot og hva som kan passere.

Jo mer vindstyrken stiger i vannglasset jo viktigere mener jeg det er å prøve å fremheve bagatellaspektet ved akkurat denne debatten; jeg håper den ikke vil vise seg å gjøre for mye skade ved totalt å overskygge viktigere temaer.

Takk skal du ha Hattifnatten!

Ben "fresh out of snark" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no