Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 13:06   #801
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, den går også bra.

Sånn ellers, til infårmasjon, begynner jeg å bli lei av denne debatten.
Tykt hår, caps, skjørt svømming, hilse på menn. .... i alle dager da! Bottom line:Religiøse symboler har ingenting i offentlig virksomhet å gjøre. Når symbolet med rimelig stor sannsynlighet kan sies å være kvinneundertrykkende, bør det vel for pokker ikke være noen tvil?!
Jeg kjenner meg igjen i Bekkemellens reaksjon her, faktisk. Vel var hun helt på jordet som sammenlignet hijab med kjønnslemlestelse av kvinner, men jeg deler hennes frustrasjon over saken, det gjør jeg virkelig. : oppgitt:

Næsjda - du er bare sur og grinete.
Ja til alt sammen. Jeg vil se politi med palestinaskjerf. Gjerne foran ansiktet.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:16   #802
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Oj! Vi hadde glemt samene!

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2933220.ece

Noen som er for hijab til politi-uniformen som vil kommentere dette?
PS: Merk at de ikke krever å få ha samelua til uniformen; etter min mening er det det de burde ha gjordt.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:18   #803
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Bønna - jeg har igrunnen ventet på den der siden jeg så tekst tv i morges ja.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:21   #804
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

PS: Merk at de ikke krever å få ha samelua til uniformen; etter min mening er det det de burde ha gjordt.

Hvorfor burde de kreve det dersom det ikke finnes noen samer som ønsker å bruke samelue til uniformen? Skulle de gjøre det bar for å være vrange liksom?

Det er sånne innlegg som dette som gjør at du fremstår først og fremst fremmedfiendtlig, du fremstår ikke som en person som har prinsipielle betenkeligheter med religiøse hodeplagg til politiuniform, og argumenterer mot det på det grunnlaget, du fremstår som en som i bunn og grunn ikke liker muslimer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:30   #805
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor burde de kreve det dersom det ikke finnes noen samer som ønsker å bruke samelue til uniformen? Skulle de gjøre det bar for å være vrange liksom?

Det er sånne innlegg som dette som gjør at du fremstår først og fremst fremmedfiendtlig, du fremstår ikke som en person som har prinsipielle betenkeligheter med religiøse hodeplagg til politiuniform, og argumenterer mot det på det grunnlaget, du fremstår som en som i bunn og grunn ikke liker muslimer.

Det som jeg har prøvd å forklare i mange innlegg er at jeg ikke forstår hvorfor akkurat religion skal inkorporeres i uniformen, og ikke f.eks. samelua.
Jeg har prinsipielle betekninger med alle salgs personlige effekter til politiuniformen, og synes ikke man skal skille på religiøse og andre ting.
Jeg synes samelua har vel så stor rett til å bli inkorporert i politi-uniformen som hijab.
Hvis det var mulighet, så er det ikke utenkelig at det er noen som ville bruke samiske hodeplagg.
De har ikke spurt om det, det er riktig; men hva ville du hatt som standpunkt dersom en spurte?
Spørsmålet kan komme opp, og vi kan gjerne tenke igjennom det først som sist.

Ja, jeg kan ta tilbakemelding på hvordan jeg utrykker meg, fint du sier ifra.
Men jeg håper også at du svarer på det jeg spør om her, jeg har spurt deg om det før (dvs om andre ting enn bare det religiøse kan inkorporeres i uniformen)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:45   #806
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Ja, og jeg er kanskje litt oppgitt over at det igjen er muslimene som ønsker å forandre på noe som fungerer for alle andre, dvs en enhetlig politi-uniform. (og det med skjørt synes jeg ikke er et relevant argument)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:47   #807
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det som jeg har prøvd å forklare i mange innlegg er at jeg ikke forstår hvorfor akkurat religion skal inkorporeres i uniformen, og ikke f.eks. samelua.

Det er det jeg synes du ikke gjør da, argumentene du kommer med er ikke av prinsipiell karakter, heller mer spesifikke påstander om muslimer, i varierende grad av korrekthet. Om man snakker generelt om religiøse hodeplagg så er det uinteressant med svømmetimer og hvorvidt hijab kan være kvinneundertrykkende. Jeg tror heller ikke at jeg er den eneste som oppfatter deg til å ha en ganske stor motvilje mot muslimer som folkegruppe, og jeg vet ikke om det er riktig eller ikke, det vet du selv.

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes samelua har vel så stor rett til å bli inkorporert i politi-uniformen som hijab.
Hvis det var mulighet, så er det ikke utenkelig at det er noen som ville bruke samiske hodeplagg.
De har ikke spurt om det, det er riktig; men hva ville du hatt som standpunkt dersom en spurte?

Det er ingen klar grenseoppgang hva som er et religiøst påbudt hodeplagg eller hva som er påbudt gjennom kulturen. Men jeg mener at det ikke er noen prinsipiell forskjell mellom hijab og sikh-turban, begge har en forankring i religion men det er også klart kulturidentitet i det. Samelua er en festdrakt, men jeg er såpass pragmatisk (og det er pragmatisme som gjør at jeg er for) at det at ikke samer ikke kunne bære samelue hadde vært et reelt hinder for rekruttering av samer, så hadde jeg syntes at en versjon av samelua som ikke var i veien for politiarbeid og som var i fargekoding tilsvarende politiuniformen, godt kunne tillates.

Jeg irriterer meg over at folk tar frem samelua som eksempel, fordi grunnen til at det blir gjort er ikke fordi at samene også er en minoritet, eller at man mener at det er sammenlignbart med sikhturban eller hijab, men fordi samelua er et nokså grelt hodeplagg som i original versjon tar seg latterlig ut ved siden av en politiuniform. Derfor skal det liksom være "åpenbart" at man skal være imot. Jeg liker ikke den typen argumentasjon.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:48   #808
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men at politi og media har lagt det frem slik det var har jo likevel skjedd.

Så vidt jeg husker - uten at jeg er bombesikker altså - så kalte avisene det æresdrap temmelig automatisk, men modererte seg etter å ha fått pes for det. Det var enten denne saken, eller en annen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:52   #809
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg husker - uten at jeg er bombesikker altså - så kalte avisene det æresdrap temmelig automatisk, men modererte seg etter å ha fått pes for det. Det var enten denne saken, eller en annen.

Det kan godt stemme - jeg husker det ikke så detaljert lenger. Jeg fikk nbare med meg at det var mistanke om æresdrap også kom det frem etterhvert at det var et mangel-på-tiltak-i-psykiatri-drap isteden.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:52   #810
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ja, og jeg er kanskje litt oppgitt over at det igjen er muslimene som ønsker å forandre på noe som fungerer for alle andre, dvs en enhetlig politi-uniform. (og det med skjørt synes jeg ikke er et relevant argument)

Og her gjør du det igjen, du tillegger muslimer på generelt grunnlag en mening, en negativ egenskap og det virker som du syns muslimer generelt er vrange.

Og hvorfor kan det ikke sammenliknes med skjørt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:54   #811
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg irriterer meg over at folk tar frem samelua som eksempel, fordi grunnen til at det blir gjort er ikke fordi at samene også er en minoritet, eller at man mener at det er sammenlignbart med sikhturban eller hijab, men fordi samelua er et nokså grelt hodeplagg som i original versjon tar seg latterlig ut ved siden av en politiuniform. Derfor skal det liksom være "åpenbart" at man skal være imot. Jeg liker ikke den typen argumentasjon.

Jeg synes samelue er fint, og hvis man åpner opp for personlige effekter, så hvorfor ikke samelua.
Jeg synes at nesten diskriminerende å si at samelua er "et nokså grelt hodeplagg som i original versjon tar seg latterlig ut ved siden av en politiuniform".
Det har jeg vitterlig aldri tenkt, og vil aldri tenke.
Sameklesplaggene er nydelige. Så det så.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:55   #812
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og her gjør du det igjen, du tillegger muslimer på generelt grunnlag en mening, en negativ egenskap og det virker som du syns muslimer generelt er vrange.

Og hvorfor kan det ikke sammenliknes med skjørt?

Jeg synes heller ikke det kan sammenlignes med skjørt faktisk. Skjørtet var en del av uniformen, men ble fjernet fra arbeidsuniformen nettopp fordi man ville ha det mer likt. At man har beholdt den som en anakronisme i gallauniformen er ikke argument hverken for eller imot religiøse hodeplagg, synes jeg da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:56   #813
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes samelue er fint, og hvis man åpner opp for personlige effekter, så hvorfor ikke samelua.
Jeg synes at nesten diskriminerende å si at samelua er "et nokså grelt hodeplagg som i original versjon tar seg latterlig ut ved siden av en politiuniform".
Det har jeg vitterlig aldri tenkt, og vil aldri tenke.
Samekulturen er nydelig. Så det så.

Nei, det er personlig smak å si at samelua er et grelt hodeplagg. Jeg har ikke dermed sagt noe negativt om samekulturen. Ærlig talt.

Jeg svarte deg saklig, jeg kan ikke se noen grunn til å fortsette med det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:58   #814
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er personlig smak å si at samelua er et grelt hodeplagg. Jeg har ikke dermed sagt noe negativt om samekulturen. Ærlig talt.

Jeg svarte deg saklig, jeg kan ikke se noen grunn til å fortsette med det.


Tilla du ikke meg denne typen argumentasjon?
Eller bare trakk du det frem sånn generelt sett?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:00   #815
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes heller ikke det kan sammenlignes med skjørt faktisk. Skjørtet var en del av uniformen, men ble fjernet fra arbeidsuniformen nettopp fordi man ville ha det mer likt. At man har beholdt den som en anakronisme i gallauniformen er ikke argument hverken for eller imot religiøse hodeplagg, synes jeg da.

Jeg mente ikke at det nødvendigvis var sammenliknbart jeg heller, jeg ville bare høre bønnas grunner. Fant ikke noen ut i går at det er mulighet til å bruke skjørt i flere sammenhenger, forresten? Killengreen bruker jo skjørt hele tiden, det er vel ikke gallauniform hun går med til daglig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:03   #816
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Tilla du ikke meg denne typen argumentasjon?
Eller bare trakk du det frem sånn generelt sett?

Tror du at du er lur nå?

Nei, jeg har ikke sagt noe generelt negativt om samer i motsetning til deg og dine utsagn om muslimer.

Tilbake til samelua: Jeg svarte på det du spurte om, da er det meningen at du skal kommentere det tilbake istedet for å prøve å være snedig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:04   #817
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med hijab?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:07   #818
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Jeg har et problematisk forhold til hele hijabtematikken. Jeg har sett altfor mange småjenter pådyttes hijab mot sin vilje med litt eldre storebrødre som moralens voktere hakk i hæl. Jeg ser noen mener at hvorvidt hijab er kvinneundertrykkende eller ikke er irrelevant i denne debatten. Jeg synes det er høyst relevant.

Det er helt sikkert riktig at mange voksne muslimske kvinner bærer sin frivillig ( i den forstand at ingen tvinger den fysisk på henne om morgenen) og med stolthet ( i den forstand at hun er oppvokst i en kultur som understøtter at bruken av denne er et tegn på at man er en god, muslimsk kvinne). I bunn og grunn handler dette likevel om å ha et litt mindre naivt syn på hvor frivillig og gledesfyllt denne hijabbruken likevel er, all den tid det for mange jenter/kvinner faktisk ikke er et reelt alternativ å gå uten.
Og sammenligningen med omskjæring er slett ikke på jordet - både hijabbruk og omskjæring har opprinnelse i et kvinnesyn som er mildt sagt ugreit. Man må dekke seg til for ikke å friste mannen, man må omskjæres for å være en ærbar kvinne.

Vil man, som stat, støtte oppunder et slikt syn på kvinner?
Det kan man godt tenke lenge og grundig over.

Og for meg er det en viktigere side ved saken enn nøytaliteten ved uniformen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:12   #819
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Jeg synes det er generaliserende av deg å si : "Når samelua trekkes frem, så er det fordi... bla bla masse vås.
Jeg burde bare sagt at dette er noe jeg ikke kjenner meg igjen i, jeg mener at skal man lempe på politi-uniformen for noen så bør man gjøre det for andre, også ikke-religiøse, som ønsker å utrykke sin identitet i politi-tjenesten. Og samene er en naturlig del av de som kunne ville utrykke sin identitet i tillegg til politi-uniformen.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:22   #820
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politi med hijab?

Politiuniformen skal være nøytral, og jeg er derfor fullstendig uening i at det skal kunne bæres hijab under tjeneste.

Man velger å bli politi, og man har på forhånd innsikt i at det under tjeneste skal bæres uniform. Om trangen til å fremvise relgiøs tilhørighet er større enn ønsket om å bli politibetjent, så må yrkesvalget revurderes.

Man kan være muslim selv om man ikke går med hijab på jobb.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no