Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Votter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 19:00   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Votter

Kan noen gi meg en oppskrift på hvordan man skal få på votter på et delvis motstrebende barn som ikke er spesielt interessert i å rette ut tommelen.

Jeg har følelsen av at vi bruker tjue minutter på vottene hver gang vi skal ut og Snuppa er rasende og varm lei (akkurat som moren). Det er visst ikke noe problem i barnehagen.

Vi har et par Reima votter - lange, er det noen som er enklere å ta på som holder like godt på varmen (og som er enklere å vaske og tørke) ?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:04   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Votter

Vi har et uttall votter i ulike farger, fasonger og materialer. Jeg er en matchefrik. Desverre. For de eneste vottene ztjerna kan/vil bruke er noen grelle, knallgule, arvede, korte votter med borrelås på oversiden av hånden. Da får han tommelen lett nedi, og klarer det han vil med votten på. Takket være disse vottene har votteangsten hans (og min) forsvunnet, og jeg har allerede begynt å lure på hvor vi skal få tak i et par i neste størrelse (som kanskje finnes i andre farger? )

Hvilke votter? Kanskje noen andre vet? Det står FAS på dem, også har de "potetrykk" inne i hånda for å bedre grepet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:42   #3
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Votter

Heh, må hun ha tommelen inni da?
Snuppa mi nekter å ha tommelen inni, det har hun alltid gjort. Fra hun var helt liten, når jeg tok den på henne med tommelen, har hun tatt ut tommelen selv i løpet av sekunder.
Nå sier hun når vi tar på votter "ikke tommeltott, mamma" (les; ikke tomeltott inni hullet sitt), og det er jo varmere.
Hun leker helt fint sånn. (jeg gjør det samme selv faktisk, og har helleri kke problemer med det)

Ellers har vi omtrent bare gullull votter, herfra; http://www.gullull.no/
Ullvotter inni, med vind/vann tett vott utenpå. Jeg synes de er bedre enn reima'ene, vi har reima som reserver, men de er vanskeligere å leke med for snuppa, også må vi ha ullvotter inni.
Det står at butikken er stengt, men er bare å maile dem, så får man kjøpt endå, jeg gjorde det for noen dager siden. (tilbud, 215,- for de nå, istedet for 239,-)

Jeg pleier forøvrig å "vrenge" vottene nesten før jeg tar på små barn votter, i bhg. ol. "vrenger" dem ned til man kan se tommelhullet liksom, så er det bare å putte hånda inni, og vrenge vottene tilbake oppover armene igjen.
Funker som bare det.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:48   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Votter

Noen ganger kan man også leke tommelen på plass.
Jeg har brukt "er tommelen i garasjen sin?"
Da blir det plutselig veldig morsomt å få tommelen på plass.
Av en eller annen merkelig grunn har dette ført til mindre tommelproblemer.
Når mine har vært små har jeg brukt hjemmestrikka ullvotter til de, siden de da har lettere for å bruke hendene når de er ute i snøen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:49   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Votter

Gjør også slik som lil'c. Vrenger votten slik at det bare er å putte tommelen i hullet for de minste. Nå er hun større og klarer fint å putte tommelen inn selv.

Vi bruker votter fra Cubus. Type vind/vanntette med ullfõr. De er tynne og lange så veldig enkle å ta på. Tørker også fort. Koster bare 129kr.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:52   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Jeg brukte å stikke et par fingre nedi votten, lirke tommelen inni og holde den på plass utenpå votten til jeg fikk stramma denne reima. På Reimavotter altså. På andre votter var det bare å prøve å få votten 'stram nok' under dressermet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:25   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Heh, må hun ha tommelen inni da?

Ja, hun må det, hun føler seg skikkelig hemma når hun ikke har tomlene tilgjengelig. Hun har så mye hun må få gjort og sjekket ut. Gav opp i går, (tommelputting) og da fikk hun ikke reist seg opp og ikke gjordt det hun ville. Så tomler må til.

Skal sjekke ut vottene du foreslår.

Takk

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:43   #8
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Votter

Ullvotter! Jeg synes selv det er rimelig håpløst og få små fingre i Reima sine votter.

Jeg har også sett votter med borrelås, slik at det blir lettere og putte inn tommel. Men jeg husker dessverre ikke hva de heter.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:51   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Kjøp zipizi hos Barntrend. Votter hvor glidelåsen går helt til tuppen på tommelen.

http://barnetrend.no/

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:17   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Kjøp zipizi hos Barntrend. Votter hvor glidelåsen går helt til tuppen på tommelen.

http://barnetrend.no/

Har bestilt et par, så får vi se! Takk for tips

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:34   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Fortell gjerne om hva du synes om vottene når du får dem Pamina. Lurer på å bestille et par jeg også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:59   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Jeg har babyzip fra Hestra. De har også glidelås som går langt opp mot tommelen. Kjøpt fra Nortlander i Danmark. Veldig greie og veldig varme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:00   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Vi har disse:

Men, de har så kort mansjett, så vi bruker disse til soving og Reima vintervott ellers. Jeg bretter ned så godt jeg kan, og bruker "hus" om tommelen.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:01   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Åhh, dette er tråden jeg har lett etter!!
HAr slitt så veldig med å få på lillebror votter. Før jul hadde G-Sport tilbud på Hestra sine baby/barnevotter med borrelås men de er jo utsolgt forlengst.

En i bhg har sånne søte votter med poter inni. Veldig fine.
Skal bestille etpar av disse. Tusen takk for link!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:04   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi har disse:

Men, de har så kort mansjett, så vi bruker disse til soving og Reima vintervott ellers. Jeg bretter ned så godt jeg kan, og bruker "hus" om tommelen.

Jepp, disse er det jeg snakker om også

Har dress med tottehull i mansjetten, og når tommelen puttes inni der glir ikke ermet opp fra votten

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:06   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har dress med tottehull i mansjetten, og når tommelen puttes inni der glir ikke ermet opp fra votten

Hvilken dress?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:10   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Polarn O. Pyret. Kjøpt på salg for et par uker siden, 40%

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:44   #18
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Votter

Jeg bruker rå makt.

Neida. Bretter votten så den ikke blir så lang, drar dressen litt opp på armen og tar på votten mens jeg også har et par fingre inni votten selv. Dytter da på plass tommelen og strammer borrelåsen rundt håndleddet fort som fy.

Nå er min litt større blitt, så han samarbeider litt mer oftest, men dette fungerte fint hos oss. Teknikk, men det går fint etter noen ganger.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:58   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Votter

Syns bare det blir klumpete med lange votter Er hittil definitivt mest fornøyd med de korte. Så lenge dressen er stor nok, og taes over vottene ser jeg heller ikke behovet for lange?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 18:00   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ellers har vi omtrent bare gullull votter, herfra; http://www.gullull.no/
Ullvotter inni, med vind/vann tett vott utenpå. Jeg synes de er bedre enn reima'ene, vi har reima som reserver, men de er vanskeligere å leke med for snuppa, også må vi ha ullvotter inni.

Jeg lurer på om det er disse lillegutt har, og har hatt, flere par av - trekantet logo i skinn med en sau på? (vindtett vott med ullfor)
De er jeg kjempefornøyd med, fordi tommelen er ganske bred og enkel å få tommeltotten inni.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no