Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bør arrangører av større idrettsarrangementer ta sin del av skadeutgiftene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-10, 00:54   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:05.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:19   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør arrangører av større idrettsarrangementer ta sin del av skadeutgiftene?

Langsiktig er det god økonomi i at folk er aktive. Undersøkelser viser vel også at de som har sykkel på dette nivået som hobby/interesse vel gjerne har ganske høy inntekt, og dermed skatter ekstra....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:20   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør arrangører av større idrettsarrangementer ta sin del av skadeutgiftene?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Langsiktig er det god økonomi i at folk er aktive. Undersøkelser viser vel også at de som har sykkel på dette nivået som hobby/interesse vel gjerne har ganske høy inntekt, og dermed skatter ekstra....

Det første argumentet ditt er jeg helt enig i. Men det andre..? At fordi man betaler mer i skatt, har man også mer "rett" til å få noe igjen for skattepengene sine?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 00:05   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør arrangører av større idrettsarrangementer ta sin del av skadeutgiftene?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det første argumentet ditt er jeg helt enig i. Men det andre..? At fordi man betaler mer i skatt, har man også mer "rett" til å få noe igjen for skattepengene sine?

Du misforstår litt hva jeg mener her, og jeg formulerte det vel litt merkelig også. Poenget blir at ser man statistisk på det hele, så kan det raskt være at man her gjerne skal hente ut ekstra fra dem som allerede har betalt godt for slike tjenester, hvilket jeg synes blir feil. Jeg synes ikke det blir noe mer rett at de skal betale ekstra enn at man har en rett i forhold til at man har betalt i en slik situasjon.

Spørsmålet blir jo videre om man skal sette grenser for idrett og risiko. Burde ekstremsportutøvere få ekstra regning? De får det for leteaksjoner i en del tilfeller fordi man mener at ting er gjort uaktsomt og med overlegg og med en klar kunnskap om at risikoen er meget stor. Hvor skal grensen settes?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no