Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Melodi Grand Prix 2016

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-16, 00:51   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melodi Grand Prix 2016

Hva tror dere?

Jeg ser Agnethe er favoritt, men min favoritt er the Hungry Hearts' Laika.

Jeg er ikke objektiv. Jeg kjenner en Hungry Heart. Men likefullt synes jeg det er utrolig kult. Og det kommer til å bli utrolig kul TV. The Hungry Hearts må sees.
http://www.nrk.no/mgp/the-hungry-hea...lan-1.12756134

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-16, 08:22   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Jeg heier også på Lisa Dillan! Har ikke hørt noen av låtene, men det er det eneste alternativet med litt kred.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-16, 08:38   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Jeg har ikke hørt noen av sangene, så jeg har ingen mening. Jeg syns egentlig det var litt av stasen med grand prix at man ikke hadde hørt sangene på forhånd.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-16, 12:17   #4
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

I år har vi ingen låt som er åpenbart er milevis foran de andre. Vi er nok temmelig sjanseløse i Stockholm, og akkurat derfor kan vi være ville og gale og stemme frem Laika som vårt bidrag. I sjangeren "novelty act" er den aldeles fantastisk! Kan garantere at sender vi den, så kommer vi til å bli husket veldig lenge Og den teksten... Jeg heier!

LAIKA

The streets of Moscow with my girlfriend
The streets of Moscow with my girlfriend
The streets of Moscow with my girlfriend

A lonely drumbeat out in space
Repeats a heartbeat forever lost
Floating like a dream in an empty room
A weightless Laika looking at the moon

A homeless shadow trapped in the cosmic computer
A little curly dog embraced by endless space
An echo of her life floating like a dream
Forever lost in the Sputnik Space Machine

She loves the disco, she loves the disco
She loves the disco flying through the air
She loves the disco, she loves the disco
She loves the disco flying through her hair

She could have been my love
She could have been my life

The streets of Moscow with my girlfriend
The streets of Moscow with my girlfriend

You could have closed my eyes
You could have told some lies

And then you left me here out in the atmosphere
Without the disco, without the disco

Hearts on fire
Burning with this sad desire

Der untergang ist jetzt, der untergang ist hier [The downfall is now, the downfall is here]
My life is sadness, my life is madness

I love the disco, I love the disco
I love the disco flying through the air
I love the disco, I love the disco
I love the disco flying through my hair

She could have been my love
She could have been my life

The streets of Moscow with my girlfriend
The streets of Moscow with my girlfriend

Hearts on fire
Burning with this sad desire

Der untergang ist jetzt, der untergang ist hier
My life is sadness, My life is madness

I miss the disco, I miss the the disco
I miss the disco flying through the air
She loves the disco, she loves the disco
She loves the disco flying through her hair

The streets of Moscow with my girlfriend
The streets of Moscow with my girlfriend

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-16, 12:49   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

"The streets of Moscow with my girlfriend" - noe ute etter poeng fra de gamle Sovjetlandene, eller?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-16, 13:31   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

"The streets of Moscow with my girlfriend" - noe ute etter poeng fra de gamle Sovjetlandene, eller?

Den handler tross alt om Laika.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 09:37   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Er vel et spark til russiske lover mot homofilt og lesbisk ekteskap og til å være offentlig, vil jeg tro.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 10:15   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Det tror jeg også at det er -altså en kommentar til Russland. Jeg bare digger den og gleder meg vill til å se dem på scenen. Vokalen til Lisa Dillon funker så bra sammen med Tonje Gjevjons megafonstemme.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 22:03   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva tror dere?

Jeg ser Agnethe er favoritt, men min favoritt er the Hungry Hearts' Laika.

Enig med deg! (Til tross for haltende uttale, men det gjør det hele mer sjarmerende, ja?). Men jeg har da hørt dette refrenget før?! Jeg kommer ikke på låt, men det lyder veldig kjent.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 09:26   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

I morgen braker det løs! Jeg heier fortsatt på Laika - den setter seg fullstendig på hjernen.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 09:45   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Hadde vært utrolig kult om Laika gikk videre i stedet for disse meningsløse popgreiene.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-02-16 kl 13:50.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 13:46   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

13-åringen og jeg har hørt gjennom alle sangene nå. Egentlig noterte vi kommentarer på hver sang, men etter hvert ble de såpass utmalende og fargerike at de ikke egnet seg for publisering. Vi nøyer oss med å si at at guttungen og jeg er uvanlig enige. Det er mye kjedelig og noe ganske pinlig også. Mor er SÅ skuffet over Stage Dolls, og vi liker Laika og også Makedas "Stand up".

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 15:47   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Er det meningen at Laika skal synges på dårlig engelsk?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 15:47   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det meningen at Laika skal synges på dårlig engelsk?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 16:46   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 12:24   #16
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Laika var jo kjempekul. Og annerledes.

Jeg har ikke hørt de andre, men må ta meg en runde tror jeg. Tror faktisk jeg skal se i kveld, mange år siden sist.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 21:13   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Laila var litt kul når jeg først skjønte at hva som var meningen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 21:14   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Så er jeg litt skeptisk til om gamle helter holder seg.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 21:11   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Har ikke hørt eller sett noen av sangene og artistene, men Laika =puteflau.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 21:14   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melodi Grand Prix 2016

Jeg er tydeligvis også utenom massen her som liker Laika... Jeg syns den bare var fæl.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no