Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken Mac Book Air?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 10:50   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken Mac Book Air?

Jeg vurderer å konvertere til Mac på heltid, og jeg vurderer en Air.

Jeg har fått beskjed om å lage en ønskeliste for hva slags maskin jeg trenger/ønsker, og da er jo "alt av det dyreste" vanligvis et greit utgangspunkt.

Men trenger jeg mer? Jeg ser at Mac-brukere ofte løper rundt med adaptere til prosjektører. Hvilke trenger man? Og ekstern DVD-spiller er vel nice to have fremdeles? (Til å se film på når jeg er på reise, om ikke annet.)

Dette er konfigurasjonen jeg vurderer å be om. Ser det greit ut?
13-tommers skjerm
256 GB flash-lagring
4 GB minne
1,8 GHz dual-core Intel Core i7
MacBook Air SuperDrive

Adaptere:
Mini DisplayPort til VGA-adapter (Denne trenger jeg vel? Alle prosjektørene våre har VGA-inngang, meg bekjent)

Trenger jeg denne også? Moshi Mini DP til HDMI-adapter

Trenger jeg ethernetadapter? Jeg bruker omtrent aldri nettkabel på laptopen min i dag (alle siviliserte steder har da wifi!), men er det dumt å ikke ha muligheten?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:55   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Ah, også trenger jeg ny mus. Er det en type jeg bør sørge for å få med i spesifikasjonen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:31   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Multitouch trackpadden på macene er veldig gode, hvis du bruker tastatursnarveier og en app som Launchbar så klarer du deg kanskje uten mus?

Bruker du ikke Ethernet så trenger du neppe adepteret; DisplayPorten er på nye Air en Thunderbolt-port (i tillegg til Displayport), med en Thunderbolt-skjerm så får du Ethernetport, Firewire og flere USB-porter.

HDMI: Med en Apple-TV kan du dele video på tv'n, iTunes har innebygget støtte og jeg vil anta at Apple legger til Airplay-støtte i flere programmer etterhvert. Men en HDMI-kabel er vel uansett kjekt å ha.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:36   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Selv skal du ha en Air, ja!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:19   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Selv skal du ha en Air, ja!

Når du går over til å ha Word som mest prosesskrevende program, skal du få en også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:55   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Ja til alt du har nevnt. Jeg bruker aldri ekstern mus, da og bruker heller track-pad til iMacen feks. Jeg har USB-keybordet, for det er greit å ha numpad til de #$%&/ KID-numrene når jeg betaler regninger...

Ethernetadapteren er veldig grei. (Kommer den med mon tro? Husker ikke i farten). Mange siviliserte hoteller i Ytlandet har fremdeles kabelnett på rommene, og jeg husker min var veeeeldig populær å låne da vi var på studietur i utlandet og alle mac-brukerne oppdaget at de trengte adapter for å sende viktige jobb-eposter på kvelden. Jeg var rent omsvermet.

Din er omtrent spekket sånn som min neste skal være. Min er to år gammel nå og i det siste har den begynt å slite lmed varmgang og viftekjør når jeg har mange dokumenter og nettsider åpne. Irriterende; siste hjemmeeksamen holdt på å bli levert for sent fordi maskinen måtte kjøles ned før den aksepterte å sende dokumentet. :angst: Det gikk med et nødskrik. Men den har jo fått to oppgraderte operativsystemer siden sist, og har ikke så mye å rutte med under topplokket i forhold til disse mer tungdrevne greiene. Bortsett fra det er den faktisk nøyaktig like fin som da jeg fikk den, og den har vært med på MYE og i bruk hver dag. Og er alltid nesten smekk full, så kjøp så stor lagringsplass som mulig hvis du liker å ha litt filmer og episoder på den.

Jeg venter litt med å kjøpe ny. I følge denne siden http://buyersguide.macrumors.com/ er Air "Mid-cycle" og da tenkte jeg å vente på neste oppgradering.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 15-11-11 kl 14:01.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:03   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Miss Norway: Kan ikke være at en sprayboks med luft for å blåse litt ut av maskinen er det den trenger?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:09   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Jeg har gitt den munn-til-luftinntak ved behov...

Jo, kanskje det var lurt! Hvor får man tak i luft på boks?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:11   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jo, kanskje det var lurt! Hvor får man tak i luft på boks?

Clas Ohlson.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:43   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac Book Air?

Da har jeg fått innvilget ny laptop, og en Mac Book Air er på vei til et kontor nær meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no