Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 07:52   #1
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Ståa er altså sånn:

Vår husholdning er og har lenge vært et komfortabelt stykke bak spydspissen i den teknologiske utviklingen. Altså, jeg har drevet med datamaskiner for moro skyld siden 1983 og som levebrød siden 1998, men nå om dagen har vi bare en laptop som kostet fem tusen kroner for et år siden, og levebrødet mitt dreier seg nesten utelukkende om programmering i et dinosaurspråk fra 70/80-tallet. Smart-telefoner og sånt har vi aldri hatt i hus eller sett noe poeng i.

Nå tenker vi at det hadde kanskje vært lurt å skaffe seg et av disse nymotens nettbrettene. iPad eller Galaxy eller hva de nå heter alle sammen. En viktig faktor er at det bør være lett anvendelig for relativt små unger, eldstemann er glad i å fikle med ting og det kommer nok snart til å bli aktuelt å slippe ham litt borti informasjonsteknologien.

Så... hva er det lurest å skaffe seg? Med henblikk på holdbarhet, anvendelighet, tilgjengelighet av barnevennlige apps, osv.? Øs gjerne av deres erfaring og visdom.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:01   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Jeg skyr stort sett Apple som pesten, men med forbehold siden jeg ikke har testet andre enn iPad så er jeg litt glad i den altså. Det er tonnevis med apps og unger opererer den uten problemer.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:04   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Jeg driver egentlig med iBoikott, men Knotten har fått seg iPad og det funker som en kule.

Han sitter mye og fargelegger på den (Crayola har opp til flere apps, inkl. en med en fargeblyant, iMarker) og det sparer miljøet mye kan man si.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:12   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Jeg ville definitivt valgt iPad, til og med min sønn på snart ett år liker å holde på med den.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:13   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Her har hele familien stor glede av iPad.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:18   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

iPad blir mye brukt av yngste på 5. Og oss.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:19   #7
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Vi har samsung galaxy tab, både den lille og den store, og de er helt ok de også altså. Veldig lik ipad vil jeg si egentlig.

Masse apps til det også, ungene driver mye med bakespill for tida, der de blander ingredienser, velger farge på toppingen på muffins osv. Det samme finnes også til apple, for ungene holder på med noe av det samme på iphonen min også.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:40   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Vi har iPad, både jeg og ungene bruker den mye. Ungene har ingen problemer med å bruke den på egenhånd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:26   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nettbrett for n00bs og teknologisinker?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Vi har samsung galaxy tab, både den lille og den store, og de er helt ok de også altså. Veldig lik ipad vil jeg si egentlig.

Masse apps til det også, ungene driver mye med bakespill for tida, der de blander ingredienser, velger farge på toppingen på muffins osv. Det samme finnes også til apple, for ungene holder på med noe av det samme på iphonen min også.

Samme her Vi har også begge Galaxy Tab'ene og de er høyt elsket her.

I tillegg skyr jeg Apple sine produkter, så det blir aldri aktuelt med iPad.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no