Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mange timers ventetid på Santorini

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-19, 14:29   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Mange timers ventetid på Santorini

Vi reiser til Milos i september. Jeg er Hellas-novise, og ble litt forbløffet da vi mottok detaljert reiseinformasjon, og jeg ser at vi skal vente seks timer på Santorini før båten til Milos går.

Hva gjør man på Santorini da? Er det en fin strand i nærheten av flyplassen/fergeleiet?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 14:31   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Du skal i hvert fall ikke vente på flyplassen, for det er et sørgelig sted.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 14:36   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Det er en helt fin strand like ved flyplassen (Kamares, som er temmelig charter). Dra for all del ikke til fergeleiet før du må, der er det grusomt. Men det du egentlig bør gjøre, er å dra til den bratte sida av øya og se på calderaen, som tross alt er en av planetens fineste utsikter. Det letteste er å dra til hovedstaden.

Milos er en flott øy!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 19-08-19 kl 14:48.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 14:41   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Flyplassen er nitrist som andre greske flyplasser jeg har vært på. Hovedstaden er fin syns jeg (eller syntes i 2001 og 2005), jeg tok den taubanen der, det var fantastisk flott.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 15:10   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Flyplassen er nitrist som andre greske flyplasser jeg har vært på.

Den er verre enn alle andre greske flyplasser jeg har vært på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 15:11   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Så heldig du er som skal til Hellas i september! :drømme:

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 17:49   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Milos er veldig fint! Nå fikk jeg lyst til å reise dit igjen.

Seks timer, da rekker dere en taxi opp til Oia (som er den usannsynlig vakre byen som det er bilde på alle Hellas-kalenderne,) og kan bruke en time eller to på å fotografere. Eller bare finne en restaurant med utsikt og sette dere med en flaske vin eller en is.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 18:46   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Enig med Skilpadda. Dra til Oia (uttales Ia). Det er virkelig nydelig der og det tar ikke lang tid i det hele tatt. Taxi er billig. Eneste problemet er bagasjen som dere vel har med dere. Litt usikker på hva du gjør med den for jeg husker ingen oppbevaringsbokser i Oia. Muligens er det letteste å lagre den på flyplassen også dra dit igjen på veien til fergen. Vil dere unngå det, er det nok lettere å dra til Thira (hovedstaden hvor også båten går fra). Ikke fullt så fint der som i Oia, men nydelig likevel. Da kan dere finne en base på en restaurant og lagre koffertene der kanskje og gå rundt. Oia er mer upscale og enda vakrere mens Thira er større og mer turistifisert.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-19, 20:06   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Flyplassen er byggeplass, og dessuten bitteliten. Styr unna.
Havnen var også byggeplass nå i juli, og uansett ikke noe sted å være mer enn man må.

Dra til Oia eller Fira eller noe.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 11:06   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Takk for svar! Vi får en del tid på Santorini i forbindelse med hjemveien også, så vi skal nok få oppleve både Oia og kanskje en fin strand?

Tiden på flyplassen bør minimeres, forstår jeg.

Det er kjærestetur, og ingen barn med. Så jeg ser slett ikke mørkt på ventetiden, altså. Har ikke reist med fly uten barn på 12 år, så det blir uvant. Og sikkert digg.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 11:10   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Milos er veldig fint! Nå fikk jeg lyst til å reise dit igjen.

Jeg gleder meg! Har du noen Milos-tips?

Vi skal bo i Pollonia, men øya er såvidt jeg har forstått ikke særlig stor. Vi kommer nok til å reise litt rundt, fortrinnsvis på jakt etter deilige strender.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 20:27   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Øya er ikke stor, nei, og det er fine strender både på nord- og sørsiden, så velg gjerne ut fra vindretningen. Båttur rundt øya er veldig å anbefale (vi har prøvd både halvveis rundt og hele veien rundt, og begge var fine). Jeg vet det finnes noen guidede kajakkturer også, som vi ikke har testet, men som også høres fint ut.

Jeg har ellers noen tips i bloggen min her:
http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=46811 (Santorini)
http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=46836 (Milos)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 21:34   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mange timers ventetid på Santorini

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Øya er ikke stor, nei, og det er fine strender både på nord- og sørsiden, så velg gjerne ut fra vindretningen. Båttur rundt øya er veldig å anbefale (vi har prøvd både halvveis rundt og hele veien rundt, og begge var fine). Jeg vet det finnes noen guidede kajakkturer også, som vi ikke har testet, men som også høres fint ut.

Jeg har ellers noen tips i bloggen min her:
http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=46811 (Santorini)
http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=46836 (Milos)

Tusen takk, Skilpadda! Flotte innlegg, som jeg nå husker at jeg har sett før, uten å ha Milos oppe i bevisstheten. Nå gleder jeg meg enda mer!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no