Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?
Under 4 timer 1 0,42%
4 timer 2 0,84%
4,5 timer 3 1,26%
5 timer 14 5,86%
5,5 timer 17 7,11%
6 timer 45 18,83%
6,5 timer 52 21,76%
7 timer 58 24,27%
7,5 timer 31 12,97%
8 timer 8 3,35%
8,5 timer 4 1,67%
9 timer 0 0%
9,5 timer 1 0,42%
10 timer 0 0%
Mer enn 10 timer 3 1,26%
Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-15, 14:30   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

6-7 timer (heldigvis sammenhengende, det er uendelig godt å være forbi tiden med barn som våkner om natten) avhengig av hvor spennende boken min er. Jeg sovner en gang mellom midnatt og 01 og står opp 7 på hverdagene (i helgene får jeg 1-1½ time ekstra). Jeg trenger nærmere 9 timer for å ha det optimalt, men det er vanskelig å oppnå når man er B-menneske som må opp tidlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 14:37   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Nå for tiden så har jeg en døgnrytme på bærtur, så jeg får bare 5 timers søvn som er alt for lite. Til vanlig (når jeg har jobb og slikt) så legger jeg meg rundt midnatt og står opp rundt 7. Når jeg sovner etter at jeg legger meg varierer ganske mye, så i snitt blir det 6 timer regner jeg med. Burde hatt 8 timer for å ha overskudd.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 14:41   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Svarte 7 timer, og det er for lite for meg. Jeg bør ha rundt 8. Jeg fatter ikke at folk klarer seg med 6 timer, men vi er jo ulike.

Overskudd får jeg ikke uansett mengde, men jeg merker godt hvordan jeg blir av for lite søvn likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 14:42   #24
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har slitt veldig mye med søvn, men det ser ut til å bedre seg nå. Jeg sier meg veldig godt fornøyd hvis jeg får sove 6,5 time hver natt. Jeg våkner nesten alltid i løpet av natta, så hovedpoenget mitt er å minimere den tiden jeg ligger våken. Jeg har fått relativt mange teknikker på det etterhvert.

Kan du dele hvilke teknikker du bruker for å sovne igjen etter å ha våknet midt på natta?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 14:44   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Svarte 7 timer, og det er for lite for meg. Jeg bør ha rundt 8. Jeg fatter ikke at folk klarer seg med 6 timer, men vi er jo ulike.

Jeg har det som deg. Jeg bør ha 7,5 hver natt. Jeg blir veldig trøtt hvis jeg får for lite, det holder ikke å ta igjen i helgene. Jeg må ha jevnt med søvn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 14:48   #26
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Tja, 6-6,5 timer kanskje. Er turnusarbeidende og har jeg hatt kveldsvakt og skal på dagvakt blir det ofte bare 4,5 time. Jeg må stå opp 05.30 når jeg har dagvakt. Som oftest kollapser jeg på sofaen et par timer på ettermiddagen så tar igjen litt søvn der. Eller som i dag da jeg har fri; 1,5 times formiddagslur
Sånn normalt burde jeg hatt minst 8 timer søvn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:09   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg trenger mye søvn. Sovner ofte 22.30 på hverdager og står opp mellom 06 og 06.30. Svarte 7,5 timer.

Samme her! (Bortsett fra akkurat nå som jeg har baby. Nå teller jeg ikke timene jeg sover, men antallet ganger jeg sover. ) Jeg trenger nok søvn for å funke, og nattesøvn prioriteres vanligvis beinhardt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:11   #28
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

6,5 til 7 timer - jeg svarte 7, men det varierer. I de verste småbarnsårene var det om å gjøre å kare seg på jobb etter 3 timers søvn. Var ødelagt til tider og det har preget meg i etterkant. Sover lett, men det er periodevis. Har bevisst valgt en jobb som jeg ikke tenker så mye på når jeg er hjemme, for jeg er en grubler og det påvirker lett nattesøvnen om jeg ikke bevisst styrer endel valg.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:22   #29
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Står opp 6.30-7.00, sovner sjelden før ett. 6 timer, ofte mindre, men mer i helger.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:25   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Ca 7 tror jeg jeg ligger på :-)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:33   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Mellom seks og syv timer, som oftest nærmere seks. I ferier, når jeg bestemmer egen døgnrytme sover jeg i underkant av åtte timer, og er deilig uthvilt hele tiden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:39   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Ca. 6 timer. Jeg tror det er for lite, men jeg sover veldig dårlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:48   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Mitt mål på kvardagar er i seng før midnatt og opp før sju, det går stort sett så cirka 7 timar her.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 16:00   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Legger meg innen 2300, leser på sengen og sånn og står opp 0630. 6,5 - 7 timer er nok det vanlige og det burde vært 8.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 16:25   #35
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Ca 6,5 timer. Prøver å være i seng til 22.30, men klokka blir gjerne 23. Vekking 5.30.
Må ta igjen litt søvn i helgene.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 16:43   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Jeg vil tro at gjennomsnittet mitt ligger på rundt sju timer om natta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 16:54   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

6,5 -7. En vanlig hverdagsnatt kan jeg nok være nede i under 6 timer, men siden jeg ofte sover 8 i helgene, blir vel snittet på rundt 7. Jeg sover sjelden lenger enn 8 timer, selv om jeg har fri og muligheten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 16:59   #38
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

5,5 time sier fitbiten, men jeg burde hatt 8. Har for mye smerter som vekker meg, og ikke funnet noen langtidsvirkende og effektive medisiner som gir meg ro nok til mer sammenhengende hvile. Kjenner at jeg begynner å bli skikkelig sliten av dette nå. Blir gal av søvnmangel over år jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:03   #39
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Jeg går vanligvis og legger meg rundt halv tolv-tolv. Det er målet. Klokka ringer halv sju. Jeg svarte at jeg vanligvis sover sju timer. Sover litt ekstra i helga, men sjelden over åtte timer, heller nærmere sju. Jeg sliter når jeg får mange netter på rad med 6 timer, og det hender rett som det er dessverre. Ikke fordi jeg sover dårlig, men fordi jeg har lakenskrekk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:09   #40
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Gjennomsnittlig rundt 4 timer om natten. Søvnvansker og smerter holder meg våken. De verste nettene så må jeg ha et par timer på øyet på dagen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no