Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 11:44   #21
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Ventetiden går så tregt...Jeg vil ha hunden min NÅ. Selv om det er beinkaldt ute, masse snø, og jeg skal stå opp midt på natta for at valpen skal lære å tisse ute. Må nok sove med klær på den første uka, kanskje de to første ukene også.

Jeg skal hanskes med en valp som klør i tenna, leste nettopp om en unghund av samme rase som først hadde gått løs på veggene i huset, og deretter spist opp hele kjøkkengulvet

Alt dette, også ønsker jeg likevel denne valpen i hus? Merkelige greier. Men det er vel slik med unger også. Man vet alt peset man får med de, men unger vil ha man ha, lell.

Har begynt å tenke på navn, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv. Foreløpig er det Nora og Selma som er under vurdering. Ella, Marte og Martine er også på lista. Forslag taes i mot med takk

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:24   #22
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Sendte deg en prikk angående klikkertrening, før jeg fant ut at du har lest litt om det!! Anbefaler deg å trene hunden din medd klikker, da jeg har sett så utrolig mange eksempler på vellykket trening innen den retningen!!

Regner med at du har vært inn på Canis sine nettsider, der de kan opplyse om klikkertrening i ditt nærmiljø!!

Klikkertrening=lykkelig hund og eier!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:25   #23
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Lykke til med valpen, forresten!! Du har timer med glede, moro og frustrasjon foran deg!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 17:25   #24
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Sendte deg en prikk angående klikkertrening, før jeg fant ut at du har lest litt om det!! Anbefaler deg å trene hunden din medd klikker, da jeg har sett så utrolig mange eksempler på vellykket trening innen den retningen!!

Regner med at du har vært inn på Canis sine nettsider, der de kan opplyse om klikkertrening i ditt nærmiljø!!

Klikkertrening=lykkelig hund og eier!

Takk for tipset. Ja, er inne på Canis å leser. Det var der jeg fant ut om rasen AB, og folkene som har ABKN

Det er dessverre ingen som driver med klikkertrening her hvor jeg bor, så jeg er alene om det. Da jeg skal gå masse kurs med hunden, siden jeg er førstegangseier, kan jeg ikke drive med ren klikkertrening, men er nødt til å blande inn andre metoder også. Venninna mi har gjort begge deler med begge hundene sine, og de hundene er helt fantastiske!!! De beste hundene jeg noen gang har møtt. Kommer til å rådføre meg med henne i oppdragelsen av min hund

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:25   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Takk for tipset. Ja, er inne på Canis å leser. Det var der jeg fant ut om rasen AB, og folkene som har ABKN

Det er dessverre ingen som driver med klikkertrening her hvor jeg bor, så jeg er alene om det. Da jeg skal gå masse kurs med hunden, siden jeg er førstegangseier, kan jeg ikke drive med ren klikkertrening, men er nødt til å blande inn andre metoder også. Venninna mi har gjort begge deler med begge hundene sine, og de hundene er helt fantastiske!!! De beste hundene jeg noen gang har møtt. Kommer til å rådføre meg med henne i oppdragelsen av min hund

Så flott!! Og jeg må få si at du virker som ei dame med bein i nesa, som er klar for oppgaven det er å få seg en hund og som kommer til å lykkes med glans! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:09   #26
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

I dag har jeg kjøpt tyggesaker til hunden, og et kobbel. Tenkte at det var litt lurt å kjøpe det nå og ha det liggende i huset, kanskje i senga mi noen netter, for at det ikke skal lukte så innmari "nytt" og fremmed når valpen får tingene. Også kikket jeg på klær til den. Kommer nok til å kjøpe en litt kul jakke til den, men ikke før den er ferdig vokst. Nå mens den er valp, satser jeg på å kjøpe brukte dekken.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:13   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Dette er spennende!

Du har ikke noen bilder på valpen?

Kurs er topp. Jeg og hunden gikk på flere kurs og det var supert!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:23   #28
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg skal hanskes med en valp som klør i tenna, leste nettopp om en unghund av samme rase som først hadde gått løs på veggene i huset, og deretter spist opp hele kjøkkengulvet

En hund som spiser opp kjøkkengulvet har sikkert klaustrofobi og panikk for å være alene hjemme. Hundene våre har tilgang til hele huset for å føle seg trygge. Vi har aldri låst noen hunder inn i et rom. Heller ikke hatt dem i bur inne. Våre dyre er familiemedlemmer, og vi har ikke fått ødelagt noen ting med de tre vi har her nå. Den første hunden vi hadde gikk løs på bøkene i bokreolen. Det gikk en stund før vi oppdaget at årsaken var godterskåla vi brukte å sette på toppen av bokreolen.

Alle valper klør i tennene, det er din oppgave og si nei. En liten valp kan bite, men ikke når den har felt melketennene og vokser til.

Du skal se det går helt greit. Du er virkelig tent på oppgaven, og lykke til. Jeg tror hunden din vil få det godt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:35   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Hundenavn med s,sh og a lyder er det enkleste for dem å oppfatte.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:36   #30
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hundenavn med s,sh og a lyder er det enkleste for dem å oppfatte.

Kisha. He,he. Uttales Kicha.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:55   #31
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette er spennende!

Du har ikke noen bilder på valpen?

Kurs er topp. Jeg og hunden gikk på flere kurs og det var supert!

Nei, jeg har ikke noen bilder, dessverre. Kennelen som skal importere hunden min hadde spurt oppdretteren i usa om å få noen bilder, men det har ennå ikke dukket opp noen

Hva slags kurs har du gått med hunden din?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:58   #32
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg spurte forøvrig 3-åringen min i dag om hva hunden skulle hete. Han fikk velge mellom Nora, Selma, Marta eller Eva. Først sa han at Nora var finest, men så ombestemte han seg og ville at hunden skulle hete Marta. Det siste har han holdt ved lag, så får vi nå se om det er det vi ender opp med. Han skal få avgjøre blandt de navnene, så føler han at han også får være med å bestemme litt. Og jeg slipper å sitte å "elle-melle", he-he.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:39   #33
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Åh hjelpes, fikk nettopp ei melding av hun fra ABKN at valpen plutselig kan komme om bare en uke! Jeg som trodde den ikke kom før i slutten av mnd.... Grugleder meg!!!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:43   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Så spennende Polkadot. Ei uke går fort.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:38   #35
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg var på hundelivsmessen igår, og der fikk jeg møte Ted igjen, min store kjærlighet!

Fikk også handlet en strikkagenser til min nye valp, som var satt ned fra 698,- til 150,- (petshopgirls).

Kjøpte boken til Turid Rugaas "på talefot med hunden", og en gummibørste som effektivt fjerner hundehår fra klærne.

Hadde med meg 3-åringen min også, og han hadde en kjempefin dag! Han var ihvertfall en lykkelig gutt da han sovnet igår kveld, og han sov helt til kl 7:30 i dag tidlig (normalt våkner han 6:50)

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 17:50   #36
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Bare et lite spørsmål - må ikke hunden i karantene før du får den?

  Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 18:26   #37
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

ÅH så spennende.. skal følge med her..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 18:33   #38
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:16   #39
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Bare et lite spørsmål - må ikke hunden i karantene før du får den?

Jeg spurte hun i klubben om dette med karantenetid, for jeg har hørt at det tar 3 mnd, og da fikk jeg vite at valpen er født i Danmark, det er moren som er fra USA. Så da er det vel litt annerledes regler med henhold til vaksinasjonsprogrammet hvis jeg har forstått det rett?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:57   #40
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

I dag har jeg handlet enda litt mer til Marte. Nok et pledd og nok en tyggeleke. Men det er saker hun ikke kan få nok av

Har laget en seng til henne, men jeg er stygt redd for at hun ikke kommer til å bruke den så mye. Mye bedre å ha henne i senga mi, he-he.

Halvannen uke, så er hun nok i mine armer

Her er forresten foreldrene hennes:
Mud (mamma) http://www.kinghavenkennel.com/mud.htm
Brickhouse (pappa) http://www.kinghavenkennel.com/brick.htm


Sist redigert av Polkadot : 22-11-06 kl 09:55.
Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no