Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 14:29   #121
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Kjempeflott hund!

Ble helt rørt når jeg leste hvordan hun valgte deg.

Lykke til videre

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:19   #122
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg har vært litt laid-back med å trene hverdagslydighet med henne, for jeg har hørt at man skal gå sakte fram, ellers kan det hende at hunden får for mye av det gode og svarer med å bli trassig.

Så først for noen dager siden begynte vi å øve på "Legg deg". Vi trente 2 ganger pr dag i 2 dager, hver bolk på omtrent 5 minutter. Så kom en kompis av meg den 3.dagen og jeg fortalte han om mine valg av kommando-ord. Jeg synes ordene Ligg/Dekk blir så autoritært, mye mykere og hverdagslig med "legg deg" forklarte jeg han. Og i det jeg sa kommando-ordet la Marte seg rett ned på gulvet! Så fort lærer hun altså....
Syns dette er imponerende, en utrolig fin førstegangshund, i hvertfall

Ellers har jeg (noe sent) begynt å la henne gå uten bånd når vi går tur. Jeg har ikke gjort dette tidligere, fordi jeg ikke har noen innkalling på henne. Men så leste jeg om flokk-livet til hunden. Flokken står ikke å venter på at en av hundene skal bli ferdige å lukte på tisse-flekker her og der, de bare går videre. Vil valpen være med flokken, må den bare løpe etter. Dette instinktet har jeg nå begynt å stimulere.

Da vi gikk tur i dag, tuslet hun for det meste bak meg, men om hun passerte meg og gikk langt unna, bråsnudde jeg og gikk andre veien. Fikk hun interesse av andre mennesker i nærheten, snudde jeg og løp fra henne.
Det funket som jeg ønsket, Marte kom løpende etter meg hver eneste gang

Men det så kanskje litt rart ut for folk i nærheten at jeg bare stakk av fra bikkja, he-he...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:30   #123
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Det ser ut som om alt går etter boken med deg og treningen. Moro!
Flott gjort.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:47   #124
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg blir veldig imponert, dere er flinke

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:02   #125
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg blir veldig imponert, dere er flinke

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:36   #126
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Nå er ikke alt bare fryd og gammen lengre. Jenta mi er snart 6 mnd, og begynner å bli sterk! Hun går veldig pent i bånd når vi er alene, men ser hun andre folk eller andre hunder, drar hun skikkelig.

I går var vi på tur med en kompis som har 3 barn og to hunder. Mitt bidrag til turen var 1 stk barn og 1 stk hund. Jeg har gnagsår i hendene etter å ha holdt igjen hunden min. Men det var bra trening, for jeg syns hun virket litt lettere å ha med å gjøre når vi passerte folk på turen våres i dag.

Fikk forresten tips om å kjøpe sykkelhansker eller skihansker med skinn inni, da slipper jeg gnagsårene i hendene.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:34   #127
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Her brukes det pigghalsbånd. Kisha (på avataren) reagerer ikke på det. jeg tror ikke hun kjenner smerte.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:12   #128
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her brukes det pigghalsbånd. Kisha (på avataren) reagerer ikke på det. jeg tror ikke hun kjenner smerte.

Jeg er ikke for bruk av slike metoder, men skal ikke avblåse det heller. Noen ganger er det faktisk nødvendig, og jeg tar høyde for at jeg kanskje må ty til det selv. Men først skal alt annet prøves. Marte er ikke engang 6 mnd, så foreløpig er det ikke aktuelt å prøve dette.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:26   #129
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Det er klart du skal prøve andre ting først. Jeg bruker det kun fordi jeg ikke tåler at hun trekker.
Hundene reagerer forskjellig. Den elsdte hunden kan jeg ikke bruke det på. Det blir for vondt. Men når hunden trekker like godt med halsbåndet på, så tror jeg ikke de tar noen skade.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 21:48   #130
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg har gitt opp i trene med hunden vår for å få henne til å gå fint i bånd. Bruker grime på henne istedenfor, det fungerer helt supert.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:06   #131
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Når jeg har sett eksperter på tv, driver de å skifter retning i et sett for å gjøre hunden oppmerksom på eieren. Jeg er like imponert hver gang.
Jeg mente ikke at du skulle bruke pigghalsbånd konstant, bare noen uker. Det kan være til hjelp får å lære å pent.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 12:19   #132
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Båndtreninga begynner å gå bedre nå

Har trent masse lek og kontakt, og skjemmer henne bort på godbiter når vi er ute og går.

Merker forøvrig at hun trekker som en hest når hun har på sele (og det er forsåvidt greit, men litt slitsomt) men går ganske pent når kobbelet sitter i halsbåndet. Er nok bare å smøre seg masse med tålmodighet...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no