Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilke tur-/fjellsko vil jeg ha?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-23, 10:53   #1
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Spørsmål

Hvilke tur-/fjellsko vil jeg ha?

Jeg har ganske smale føtter, og sliter litt med å finne sko som sitter godt. Siden jeg er i opptrening etter leddbåndsskade i ankelen er det viktig med en sko som gir god støtte.
Jeg vil ha vanntette sko (fortrinnsvis GoreTex) i glatt skinn. Erfaringsmessig holder ikke tekstilsko med GoreTex tett på lengre turer når det er skikkelig vått, og skinn er også lettere å rengjøre etter en tur.
Jeg har sett på Crispi Valdres, men synes sålen virker litt vel stiv. Det er ikke ofte jeg går på høye fjell med rent fjell som underlag i lengre partier. Som regel går jeg på lavere topper, de fleste under 500 moh. Jeg går også en del i skog og på grusvei. Jeg går tur så å si daglig, men bruker lettere sko på lette turer når det er tørt.
Er det noen som har erfaring med Crispi Valdres og kan an- eller avbefale dem? Eller tips til andre sko som kan være aktuelle? Crispi-skoene er i øvre grense når det gjelder pris, vil nok ikke kjøpe til full pris. Vil helst holde meg under 3000 kr, men kan gå over om jeg "må" for å få de perfekte skoene.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Emneord
fjellsko, tursko


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no