Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[Brainstorming] Alt det positive med et ERP-system

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-22, 22:48   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Brainstorming] Alt det positive med et ERP-system

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

SAP er fandens verk!

Det er ihvertfall J…vanskelig og stort, og ser ut som det er laget under 2verdenskrig. Men det finnes dem som ELskER SAP. Jeg har vært fagansvarlig for brukeradmdelen, men kan ikke si at jeg er overbevist over systemet ja.

Whats in it for me, med et felles system? Kommer jo an på hva dere skal bruke det til da. Det er jo helt hinsides med funksjoner.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 22:55   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Brainstorming] Alt det positive med et ERP-system

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om du skal snakke om "whats in it for ME", ville jeg sagt litt om de ulike gruppene ansatte i konsernet, og hva den enkelte gruppe kunne vinne på det.

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Enig med annemede, jeg ville poengtert ting som jeg vet mangler i dag og som vil være tilstede i det nye systemet. Konkrete eksempler og gjerne hvis du kommer til å ta bort ting som er pain points i organisasjonen.

Det skal jeg gjøre, men jeg vil gjerne høres deres synspunkter for å se om jeg kan få med meg vinklinger som jeg ikke har tenkt på. Utfordringen er også st jeg er relativt ny i firmaet så jeg vet ikke alltid hvordan de jobbet tidligere.

Jeg var forøvrig veldig glad i SAP hos tidligere arbeidsgiver, men vi hadde manfe tilpasninger og utviklet systemet hele tiden til våre krav.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 23:16   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Brainstorming] Alt det positive med et ERP-system

Hvis man har gode, modne og standardiserte prosesser, så gir et godt implementert erp-system mange gevinster i å fjerne manuelt arbeid og feilkilder. Men implementerer man systemet oppå dårlige prosesser, så heller man sement på dem, og må leve med dem til evig tid.
Det ramler gjerne skjeletter ut av skapene når man standardiserer. Ting folk har trikset og mikset med, kommer plutselig frem. Smertefullt, men ofte riktig å få ryddet i.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:43   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Brainstorming] Alt det positive med et ERP-system

Ja, det tvinger en til riktige prosesser som dokumenteres og disse gjør som regel bedriften mer effektiv. Men det an absolutt være smertefullt underveis. Men, tenk så bra det blir!

Jeg har fått hele 4 minutter til å snakke til alle ansatte i konsernet (felles møte i 30 min annenhver uke) og jag har satt sammen en bra, men kort presentasjon. Takk for innspill. Jeg har jobbet med dette i ganske mange år, men det er alltid greit å høres andres innspill.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no