Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 07:19   #1
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lavkarbo

Jeg går ikke på det selv, men i morgen kommer en venn av mannen på besøk noen dager og han går på dette. Flyet landet halv åtte om kvelden, så jeg går ut ifra at han har spist middag allerede, men noe lett måltid hadde jo vært kjekt. Hva kan jeg servere da? Ikke noe kaker, men mer kveldsaktig tenker jeg på.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 07:35   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo

Salat med grønnsaker og skinke/kylling? Da kan du jo ha brød ved siden av til de som ikke er på lavkarbo.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 07:42   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo

Omelett, eggerøre, spekemat, eller salat, som foreslått. Det meste er i grunnen lavkarbo utenom mat laget av korn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 08:38   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Omelett, eggerøre, spekemat, eller salat, som foreslått. Det meste er i grunnen lavkarbo utenom mat laget av korn.

Oj, visste ikke at spekemat var lavkarbo. Det er jo genialt. "Alle" liker jo det!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 08:39   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo

Lavkarbo på tre minutter:

http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 08:43   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Oj, visste ikke at spekemat var lavkarbo. Det er jo genialt. "Alle" liker jo det!

Spekemat er lavkarbo uansett, men lavkarbo kan være alt fra masse fett og null karbo til mer "grovkarbo", som egentlig er mer å kutte på sukker og lyst brød. Og alt der i mellom. Jeg sier ikke at jeg går på lavkarbo, men jeg spiser grovt og blodsukkerbalansert, og på mange måter er dette også en form for lavkarbo.

Poenget mitt er at jeg ikke vet hva han vennen deres spiser. Men spekemat, egg og rømme sånt er bankers. Ikke flatbrød.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 09:35   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo

Lunsjen min i dag er omelett og ovnsbakt søtpotet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 21:38   #8
FrkUgle
Nybegynner
 
FrkUgle sin avatar
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 6
FrkUgle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo

Spekemat som foreslått over her sammen med gode oster er fin lavkarbomat. Det meste av grønnsaker og egg går bra. Styr unna brødmat, poteter, pasta, ris og sukker.

Da jeg gikk på lavkarbo pleide jeg å lage quiche uten bunn. Det blir som en omelett laget i ovnen, med masse godt i som skinke, spinat, løk, paprika og ost på toppen. Kan serveres med brød til de som ønsker det.

Ellers er salat med en god dose kjøtt passende for en på lavkarbo. F.eks. biffsalat, kyllingsalat, skinkesalat osv.

Som nevnt over så kommer det jo an på hvilken type lavkarbo han går på. Men jeg antar han vil sette pris på det du lager uansett, for man regner nok ikke med at folk flest skal ha full peiling på lavkarbomat.

FrkUgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 21:57   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo

Mange gode forslag! Enig med ugla over her - at noen har tenkt på tilrettelegging og å bli servert lavkarbo på besøk er skikkelig luksus, uventet og nesten litt rørende. Jeg kom en gang i selskap til intet mindre enn to kaker bakt uten mel og sukker - der jeg var den eneste av mange gjester som holder meg unna slikt. Andre ganger er pastaen blitt holdt ved siden av salaten, eller det piskes egen krem uten sukker som jeg får med litt bær og mørk sjokolade til dessert. Det er SÅ mye hyggeligere enn snurte kommentarer som "du kan jo ikke spise noe" og "er det ikke fryktelig kjedelig å spise sånn som du gjør på fjerde året?".

og til deg som legger til rette for gjesten din. Han kommer til å sette pris på det uansett hva han får.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no