Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 21:27   #61
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg leste bestevenn (klubben?) bøkene og barnevaktklubben.

Favorittboken gjennom barneskolen og ungdomskolen (tror jeg kan den utenat) var Bibbi Bokkens magiske bibliotek.

ellers så leste jeg nancy drew og grøsserbøkene.

Leste egentlig ikke så mye serie bøker bare det jeg kom over.

På slutten av ungdomskolen gikk jeg over til Harry Potter

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:29   #62
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Hva het bøkene om 4/5 ungdommer og muligens en hund, som hele tiden havnet i trøbbel og løste gåter eller noe i den duren?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:30   #63
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva het bøkene om 4/5 ungdommer og muligens en hund, som hele tiden havnet i trøbbel og løste gåter eller noe i den duren?

Min barndoms favoritt, Fem-serien, av Enid Blyton.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:32   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg leste helt utrolig mye som barn og ungdom.

Som barn leste jeg alle slike "serier": frøken detektiv, bobsey barna osv.

Jeg begynte veldig tidlig å lese "voksenbøker", og det gikk mye i krim. Særlig Agatha Christie. Krim leser jeg fremdeles en del av, men nå nesten bare av skandinaviske forfattere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:33   #65
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Min barndoms favoritt, Fem-serien, av Enid Blyton.


*dårlig på navn og titler*

Ah, da skjønner jeg at så mange har nevnt disse.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:35   #66
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg leste MASSE på barneskolen. Bl.a. Frk Detektiv, Astrid Lindgrens bøker og en haug av Damm Bokklubb sine bøker siden jeg var medlem der

Ungdomsskolen og videregående:
Meska
Rovdyr
Den niende innsikt

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:37   #67
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg var da - som nå - en periodeleser.

Jeg har lest de fleste av Evi Bøgenæs-bøkene
Bøker i samme kategori som overnevnte (min mors gamle bøker: To på vippen, det året alt ble annerledes etc)

"Historien om" - bøkene (Marie Curie, Mozart, Hellen Keller etc)
Gulltopp

- Onkel TOms hytte begynte jeg å lese i påska 86 (11 år gammel) - Den var så utrolig trist at jeg gråt så mye at jeg ikke greide å lese - har ennå ikke lest den ferdig

Romantikk leste jeg også - samt tuppen og Lillemor og Starlet

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:39   #68
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Fra jeg lærte å lese har jeg lest ALT jeg kom over. Jeg tror ikke det var mange bøker på skolebiblioteket jeg ikke hadde lest ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:41   #69
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Fem serien! Har en haug i kjelleren her. Gleder meg til lillemor blir stor og kan introduseres!!

Ungdomskolen:

Foruten om Fem serien , leste jeg Evi Bøgenes, Maria Gripe, Daphne Du Mourier, Tornefuglene, Jalna-serien , Pakkis og andre i den sjangeren, Jules Verne, osv..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:47   #70
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Den aller første boka jeg leste var den lille vampyren.

Den lille vampyren-serien var knall husker jeg. Det var dog ikke den første boken jeg leste. Det var nemlig disse små bøkene om Fiffi og Foffo.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg leste en serie på fire-fem bøker om en guttunge som ble fortalt om stjernebildene av bestefaren eller noe. Så var alle historiene om de greske helter og figurer som dannet stjernebildene med. Jeg digget de bøkene.

De husker jeg! Jeg elsket de bøkene!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Alle 6 bøkene om Anne fra Bjørkely.



Jeg slukte omtrentlig alt de hadde på skolebiblioteket på både barneskolen og ungdomsskolen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:31   #71
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.


Ungdomskolen:

Foruten om Fem serien , leste jeg Evi Bøgenes, Maria Gripe, Daphne Du Mourier, Tornefuglene, Jalna-serien , Pakkis og andre i den sjangeren, Jules Verne, osv..

Ah, Tornfuglene.. Da gikk jeg første året på husmorskolen, bodde på internat og tok meg en "3-dagers" mens jeg lå på rommet og surva og leste.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:46   #72
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg har visst lest det meste som er ramset opp her, pluss en hel drøss andre bøker. Elsket å lese som barn og elsker fortsatt å lese.

Har ikke alltid tid til å sette meg ned å lese nå, men jeg kjeder meg aldri.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 08:56   #73
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg leste en serie på fire-fem bøker om en guttunge som ble fortalt om stjernebildene av bestefaren eller noe. Så var alle historiene om de greske helter og figurer som dannet stjernebildene med. Jeg digget de bøkene.

Helter og monstre på stjernehimmelen.
De leste jeg også, og så husker jeg at de gikk som hørespill på lørdagsbarnetimen. -Jeg gjenoppdaget dem på biblioteket på skolen min for ikke så lenge siden, og måtte lese hele serien på nytt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:01   #74
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

For lenge, lenge siden, da FP var relativ ny hadde vi en tilsvarende diskusjon.

Jeg var i tenårene i en ekstrem leseperiode, og slukte omtrent alt jeg kom over, i fra Tolkiens Hobbiten til Evy Bøgenes og Danielle Steel ( ). Jeg tror ikke det var mange bøker i ungdomsavdelingen på biblioteket som jeg ikke hadde lest, og jeg gikk tidlig over til voksenavdelingen.

Dessverre så hadde jeg en ekstrem hunger etter sukkersøte romantiske bøker, og angrer på at jeg ikke brukte noe av leseiveren min til litt mer kvalitetsbøker, selv om jeg leste min andel bøker av litt mer klassiske forfattere.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:06   #75
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg leste masse da jeg var yngre og er fortsatt avhengig av en bok på nattbordet. Jeg har en eldre søster (3,5 år eldre) og ville jo lese mye av det hun leste.

Gulltopp
Lykkebarna
Bobseybarna
Stompa-bøkene
Historien om bøker
Fr Detektiv
Barnevaktklubben
Katja-bøkene
Pelle og proffen bøkene
Sagaen om Isfolket (i smug for mamma vel og merke - var bare 12 år)
Raja serien

Da jeg begynte på ungdomsskolen leste jeg så og si alt av Johan Falkberget, Sigrid Undset og Knut Hamsun. I tillegg leste jeg en serie av Ellinor Rafaelsen skrevet fra området jeg kommer fra.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:34   #76
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Hardy-guttene
Bobsey-barna
Fem
Stompa
Pelle & Proffen

Og utallige Donald- og Sølvpilen-blader om og om og om igjen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:22   #77
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hardy-guttene
Stompa
Donald

JAA! Jeg leste også Hardy-guttene (og jeg skrev en masse fortellinger om Hardy-guttene og Nancy Drew og venninnene hennes som lekte sammen – tror ikke de ville blitt utgitt akkurat...)
Også leste jeg Stompa - dødsbra bøker!
og Donald, men ikke så mye. Kjeeeeeeedelig (ikke fortell 8-åringen min det!)

Men ellers: Den Røde Pimpernell ( :wow: )
Frøken Askeladd
Mor Streiker (Ebba Haslund)
Etter hvert Agatha Christie (og kun det i mange år, har visst lest alle de nesten 90 krimmene hennes 3-4 ganger hver. Unntatt Teppet faller, Poirots siste sak, da gråt jeg sånn at jeg ikke har orket å lese den om igjen. Søte, kjekke, snille mannen :hylgriner: )
Stjerneskudd (Kari Bøge)
Månefeen (Kjersti Scheen (?))
Anne + Jørgen = sant (Vigdis Hjort)
Otter tre-to kaller

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:24   #78
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Jeg har IKKE lest Bobsey-barna, Fem, Gulltopp eller noe av de greiene der (dvs. jeg holdt meg til Hardy og Nacy Drew, da) – er det noe jeg kan være stolt av?

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:56   #79
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Åh. Anne + Jørgen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 12:00   #80
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Jeg har IKKE lest Bobsey-barna, Fem, Gulltopp eller noe av de greiene der (dvs. jeg holdt meg til Hardy og Nacy Drew, da) – er det noe jeg kan være stolt av?

Tja, jeg vet ikke. Jeg har lest dem som voksen og syns jo ikke akkurat de har noen kvalitet. De er dårlig oversatt og dårlig skrevet og egentlig ble jeg litt flau. Men når jeg tenker over det så hadde jeg veldig stor glede av Bobsey-barna da jeg nettopp hadde lært å lese. Jeg tror de var bra for leselysten og at jeg fikk veldig nyttig lesetrening av dem.

Jeg syns vel egentlig Hardy-guttene og Frøken Detektiv er i samme sjanger som Bobsey-barna.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no