Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-20, 23:57   #581
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Covid-19 har gitt en hel rekke avkortning av av frister både i forhold til varsling av turnus, endringer i arbeidstid, tidspunkt for ferie og tilbakekallelse av innvilget fri. Disse tingene er innenfor i år på grunn av utfordringene vi står oppe i akkurat nå, men det selvsagt ikke er greit å ikke følge spillereglene ellers.

Jeg skjønner det er annerledes i år , men Det blir uansett sjekket opp om det er lov å gjøre det på den måten, det er mye som ikke helt stemmer , derfor greit å sjekke opp.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 01:31   #582
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg skjønner det er annerledes i år , men Det blir uansett sjekket opp om det er lov å gjøre det på den måten, det er mye som ikke helt stemmer , derfor greit å sjekke opp.

Selvsagt. Det skal ha vært samtaler med tillitsvalgte og finnes protokoller for ny og tidsavgrenset enighet hvis det er endringer i avtaler.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 09:54   #583
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg hadde sett frem til en dag alene i huset. Vel. Først oppdager jeg at mannen har hjemmekontor igjen og skolevegreren greier ikke gå på skole i dag (akkurat det er mer trist enn gruff) og ute sager de asfalt og graver med de lydene som det medfører.
La oss toppe det hele med litt herlig, sunnmørsk pissregn.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 11:32   #584
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Syrinx, så kjipt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 11:56   #585
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Premenstruell. Jeg våknet pissed og kjenner jeg har zero lunte, vondt i hele kroppen og bare sitter og venter på en grunn til å eksplodere. Genialt at dette er den dagen vi har kontortid og sosialisere med hverandre.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 12:40   #586
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Ah, Syrinx! Kan du pakke deg ut og ta en kafekontordag? Hvis det er trygt?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 12:46   #587
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, Syrinx! Kan du pakke deg ut og ta en kafekontordag? Hvis det er trygt?


Jeg er sykmeldt, så kan forsåvidt finne på hva det skal være utenfor huset. Men var på kafé både mandag og tirsdag... Har avtalt tur med en venninne i kveld, det gjør at jeg får puste gjennom dagen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 13:08   #588
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Mas, mas og atter mas fra alle kanter.
Jeg er så lei og sur for alt nå. Tror den ene eggstokken jeg har jobber på spreng nå for å gjøre livet surt og kjipt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-05-20, 14:13   #589
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg vil gruffe om noe helt annet i dag.

Svogeren min har en datter på 2,5 år som han insisterer på at må bruke hjelm når hun beveger seg utendørs ... for hun kan falle å slå seg. Jeg har lyst til å fortelle ham at han er i ferd med å oppdra en skikkelig Nure (fra Linus i Svingen).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 14:15   #590
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vil gruffe om noe helt annet i dag.

Svogeren min har en datter på 2,5 år som han insisterer på at må bruke hjelm når hun beveger seg utendørs ... for hun kan falle å slå seg. Jeg har lyst til å fortelle ham at han er i ferd med å oppdra en skikkelig Nure (fra Linus i Svingen).



Hvorfor skal hun ikke slå seg?
Denne svogeren din har kanskje ikke flere barn?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 14:19   #591
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Å, shit, stakkars både han og ungen. Nå finnes det jo unger som er enten så elleville, eller har så dårlig motorikk, eller begge deler i kombinasjon, at de bør ha hjelm til de slutter å ha kontinuerlig donaldkuler i skallen, men da tenker jeg det er noe man tar med helsepersonell.

Klart, hvis man begynner å se for seg alt som kan skje, så blir man jo helt gæren, men han bør nok få en prat med en han vil høre på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 14:23   #592
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Ingen helseutfordringer eller særlige ellevill unge. Bare en veldig nervøs ettbarnsfar. Som synes at svigerinna si er altfor laidback til at hun har noen som helst rett til å uttale seg. (Men gudene skal vite at det satt langt inne å holde kjeft.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 14:25   #593
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Kan du nå gjennom med at uortodoks bruk av hjelm kan gi kvelningsfare? Får håpe han rister av seg nervøsrykkene, må være slitsomt å være så stresset for eget barn.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 14:28   #594
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er jo derfor jeg reagerer. Både han og ungen går noen tøffe år i møte. Jeg får vondt av dem begge.

Det er jo ikke farlig å gå med hjelm, men det er farlig å bli overbeskyttet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 15:15   #595
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo derfor jeg reagerer. Både han og ungen går noen tøffe år i møte. Jeg får vondt av dem begge.

Det er jo ikke farlig å gå med hjelm, men det er farlig å bli overbeskyttet.

Det kan være farlig å gå med hjelm, om det er et barn som er glad i å klatre - kvelning.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 16:00   #596
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Kan du nå gjennom med at uortodoks bruk av hjelm kan gi kvelningsfare? Får håpe han rister av seg nervøsrykkene, må være slitsomt å være så stresset for eget barn.

Skulle til å skrive det samme mht kvelningsfaren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 16:09   #597
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det kan være farlig å gå med hjelm, om det er et barn som er glad i å klatre - kvelning.

Barn som går med hjelm får kanskje ikke lov til å klatre?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 16:10   #598
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

I alle dager, barn med hjelp ute? Det bikker over i hysteri hos foreldre, gjør det ikke?

Jeg gruffer over jobb i dag. Det har dukket opp en veldig vanskelig sak som ingen tar ansvar for, så jeg blir stående alene. Det er krevende, samtidig som jeg blir sint (dvs lei meg) for at jeg aldri kan få ryggdekning.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 16:10   #599
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Barn som går med hjelm får kanskje ikke lov til å klatre?

I alle fall ikke når de er 2 år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 17:00   #600
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det finnes barn som trenger å ha på hjelm både ute og inne, bare sånn for å ha sagt det selv om det ikke virker å være tilfelle akkurat med de Tjorven nevner. Jeg har bare sett reaksjonen min nevø får når han kommer med hjelm , de voksne er verst og jeg synes det er skikkelig kjipt gjort.

Chablis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no