Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Asiatisk ribbe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-08, 22:32   #1
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Asiatisk ribbe?

Mannen har bursdag neste uke, og vi skal feire med familien fredag kveld. Har lyst til å lage ribbe asian style. Er det noen som har noen velprøvde oppskrifter å dele?

Synes denne så veldig god ut, så jeg vurderer den. Men, det er mye mer safe om noen har noen erfaringer å dele.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:14   #2
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Nei, nå skal du høre, rajraj: Jeg prøvde en aldeles nydelig asiatisk-inspirert ribbe for en ukes tid siden. Oppkriften ligger her.
Jeg brukte litt mindre fruktjuice enn det som står i oppskriften, det gikk helt fint.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:15   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nei, nå skal du høre, rajraj: Jeg prøvde en aldeles nydelig asiatisk-inspirert ribbe for en ukes tid siden. Oppkriften ligger her.
Jeg brukte litt mindre fruktjuice enn det som står i oppskriften, det gikk helt fint.

Takk for tips!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:16   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?



Aldri hørt om asiatisk ribbe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:37   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Hellstrøm har en oppskrift på asiatisk ribbe i boka Lutefisk, pinnekjøtt og andre bagateller. Jeg orker ikke skrive oppskriften her pga. en vond arm.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:38   #6
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Hellstrøm har en oppskrift på asiatisk ribbe i boka Lutefisk, pinnekjøtt og andre bagateller. Jeg orker ikke skrive oppskriften her pga. en vond arm.

Takk for tips! Har du prøvd den selv? Det er den jeg har lenket til i innlegg #2. Jeg har altså to oppskrifter som ser supergode ut, men jeg er ute etter om noen erfarte tips.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:51   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Nei, jeg kjøpte boka i forgårs :-), men det frister veldig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:47   #8
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Synes denne så veldig god ut, så jeg vurderer den. Men, det er mye mer safe om noen har noen erfaringer å dele.

Ja, nå har jeg altså hatt hele familien og svigerfamilien her på ribbe ala oppskriften over og jeg kan fortelle at den ikke var noe særlig vellykket. Helt greit, liksom, og alle ble mette.

Men, om jeg skulle laget den igjen, ville jeg har brukt leftovers fra vanlig stekt ribbe, og penslet oppskårne biter i marinaden og varmet i ovnen. Sånn det var nå, kom ikke den spesielle smaken frem i det hele tatt. Dessuten viste det seg at jeg slettes ikke var noe god på å steke ribbe, så de tykkeste bitene var litt rå inni. :yuk: Men, bevares, det var da hyggelig å stå tre timer på kjøkkenet likevel (jeg hadde jo en hemmelig vinflaske der inne, må vite).

Så vet dere det.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:49   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Takk for at du deler.

Noterer: Hemmelig vinflaske er smart å ha på kjøkkenet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:50   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.


Noterer: Hemmelig vinflaske er smart å ha på kjøkkenet.

Jepp. Og det gjør nederlaget så meget lettere å takle.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:12   #11
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Jeg lagde ribbe i dag, brukte rå for jeg hadde ikke lest her først, men det funka flott. Jeg marinerte den (i en halv dag for jeg var utålmodig) i soyasaus, sennep, lime, masse ingefær og hvitløk, og så stekte jeg den som juleribbe a la svigerbestemor.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:03   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg lagde ribbe i dag, brukte rå for jeg hadde ikke lest her først, men det funka flott. Jeg marinerte den (i en halv dag for jeg var utålmodig) i soyasaus, sennep, lime, masse ingefær og hvitløk, og så stekte jeg den som juleribbe a la svigerbestemor.


Typisk deg å få det til bedre enn meg.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:16   #13
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Jeg har også brukt den oppskriften, men jeg lar min ligge i en pose i marinaden i kjøleskapet i minst ett døgn

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 17:45   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk ribbe?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Typisk deg å få det til bedre enn meg.

Jeg stekte poteter og fiken i sjyen i langpanna sånn som du har lært meg da, i det minste.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no