Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har dere 7-seter?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har dere 7-seter
Ja, og trenger det 71 40,57%
Ja, men ser ikke helt poenget 10 5,71%
Nei, men ønsker oss det 36 20,57%
Nei, og ser ikke behovet 54 30,86%
Ser ikke behov for bil i det hele tatt 3 1,71%
Dustepoll 1 0,57%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 08:33   #81
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Vi har en 5 + 2 løsning i vår bil. Vi trenger ikke 7-seter, men det er greit å kunne ta med barnas venner på tur, trening osv.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:53   #82
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

To voksne, en utvokst tenåring og en toddler. Pluss 3 katter som ofte er med på tur. Vi fester bare på takboksen på stasjonsvogna, så har vi masse plass.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 11:39   #83
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Stemte første valget, men strengt tatt så har vi ikke behov for det. Men greit å ha når en ekstra skal sitte på eller 2. Bruker det av og til.

vi hadde Alhambra tidligere, og da kunne vi gjerne ha med en ekstra venn på hytte tur etc, for der er alle setene like. Langt bak ja, men jeg følte det likevel tryggere. nå har vi en Corolla(?) Verso og der bruker vi kun de ekstra setene for korte turer.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 19:40   #84
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Nei, og ser ikke poenget. Vi er fem i familien og har hatt stasjonsvogn en stund. I en periode i sommer har vi kjørt med en liten Toyota Auris, og det ga i grunnen mersmak med liten bil. Vi bruker ikke bilen så mye og det er i veldig sjelden vi trenger stasjonsvogn.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 19:45   #85
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Vi har 7-seter, og har bruk for det

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:06   #86
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er ikke så mange lappene som skiller 5- og 7-setere når du kan få bilen i begge utgaver. På Touran f.eks er det snakk om rundt 10.000.

Vi har 7-seter og 2 barn.

Ja, det stemmer sikkert det. Jeg tenker bare at i vårt tilfelle så ville jeg fremdeles ha frest rundt i vår gamle Passat stasjonsvogn om vi hadde tre barn, og det ville aldri ha streifet meg å kjøpe en VW Sharan som er det vi endte med å kjøpe da vi fikk fire barn. Skulle jeg ha kjøpt ny bil som trebarnsmor (veldig hypotetisk, siden jeg aldri har vært trebarnsmor, vi gikk rett fra to barn til fire ), så hadde det blitt en nyere stasjonsvogn, ikke en sjuseter.

(En sjuseter av Touran-typen var heller ikke aktuell for oss, siden det blir altfor trangt til tre barneseter -bakovervendt- og en beltestol, ikke minst med tanke på å ha plass til å plassere barna og til å kjøre rundt med et drog av en tvillingvogn.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:22   #87
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Jeg svarte at vi ikke har og ikke ser behovet, men strengt tatt kunne vi trengt det fordi vi stadig må kjøre rundt på svigerfar og det er *trangt* til meg mellom ungene i baksetet. Skal Frøkna ha med en venn hjem så går det fint.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:18   #88
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Nei, vi har to biler og løser eventuelle plassproblemer ved å bruke begge bilene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:24   #89
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Har ny Renault Grand Scenic. Strålende fornøyd. Bruker de to bakerste setene, eller ett av dem, når foreldrene kommer på besøk - eller vi drar på tur med venner/annen familie. 6 personer pluss bagasje går fint. Voksne får plass i bakerste seterad på Grand Scenic.
Ellers stor fordel at ungene sitter høyt på 2.seterad. De blir ikke bilsyke.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:38   #90
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Har ein vw sharan, og er heilt avhengig! Den bilen har altså så god plass. (Har to born)

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:43   #91
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Har ikke ,men neste bilen blir nok en sjuseter.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:43   #92
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere 7-seter

Vi har ikke men jeg vil ha, men mann vil ikke ha
men vi har nå 2 biler uansett.
Men jeg finner ingen jeg liker med god plass og 4*4 ,så holder på min bil med plass til 4 (er en 5 seters men med at begge ungene sitter i en maxi cossi xp ett eller annet så er det ca 30 cm med ledig plass i midten... yeah..) Kunne tenkt meg å ta med meg fadderungen vår etterhvert. Nå får jeg jo plass til han om jeg setter turbo fremme med kolisjonsputer og pakker babyen bak.Men da får eks ikke mann være med eller noen andre

Jeg ønsker meg en Grandis eller en Toyota privera(øøh ikke sikker på om det skrives sånn og gidder ikke søke nå,sitter å knoter på min mobil) om de hadde hatt 4*4

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:49   #93
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Vi har en Plymout med 2+2+3 seter og synes det er helt supert. De bakerste 3 setene taes ut når vi skal på tur og ungene har hver sin pilotstol så de ikke sitter og krangler om plassen. Veldig greit med de 3 ekstra plassene når det skal kjøres til turn med mange unger, på fotballkamp har med litt ekstra slektninger osv. Våre ekstra seter brukes flere ganger i uka.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 00:04   #94
Bat
Crazy old?
 
Bat sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 39
Bat er litt kul
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Àv alle rare ting har både jeg og mannen fått for oss at vi trenger en 7-seter. Vi har bare 2 barn, men har ønske om å også ha plass til passasjerer. Nå lurer vi på om det er stormannsgalskapen som har kommet over oss eller om 7-seter faktisk kan være en god ide for en 2-barnsfamilie.

Poll kommer om et øyeblikk.

Anbefales med 7-seter. :-) Vi har, tar ut de to bakerste setene og vips: bagasjeplassen er så meget bedre.

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Plans are nothing - Planning is everything
Gutt 2009, Jente 2010, Gutt 2012
Bat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 08:00   #95
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Svarte ja og trenger det. Som er en sannhet med modifikasjoner nvi trenger det når vi får besøk. Og da hadde det vært kjekt med en åtte-seter egentlig.

Men hovedgrunnen til at vi har svær bil er ikke antall seter men det faktum at alle andre kjører digre biler på åtte felts vei, og ikke pokker om jeg vil være minst om der smeller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:30   #96
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Nei, og ser ikke behovet rett og slett fordi vi har hatt åtte- og niseter siden vi ble trebarnsfamilie for 13 år siden. Om vi hadde behov for det? Yupp, i massevis, alle barna kunne faktisk ha med seg en venn og likevel ble det ikke trangt.

Nå vurderer vi seriøst å leie oss bil de få gangene vi trenger bil, dvs. etter at Yngste blir stor nok til å komme seg på kamper på egenhånd. Alt annet fikser de selv, vi bor sentralt og har god tilgang til tog og buss.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:42   #97
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Ja, vi har 3 barn og har 7-seter. De to bakerste setene brukes ikke til vanlig da.
Vi har Peugeot 5008.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:11   #98
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Ja har Touran og 2 nedfellbare seter i bagasjerommet. Føler at dette er såpass praktisk at vi også går for noe sånt om vi skal bytte bil senere. Spesielt når vi har familie på besøk, men også om kamerater skal sitte på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:14   #99
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, vi har to biler og løser eventuelle plassproblemer ved å bruke begge bilene.

Ja det er vel egentlig det vi gjør og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:45   #100
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere 7-seter?

Nei. Hadde strengt tatt klart meg med en to-seters.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no