Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ungdom alene på festival

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 17:47   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdom alene på festival

Hva tenker vi om det da?

Spørsmålet kommer på grunn av at 16-åringen har hysterisk lyst å dra på Kollen 2012, og moren er opptatt den helgen.

Tør jeg sende henne alene med venninner, eller må jeg bare si nei, tro?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 17:52   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Jeg var iallefall på festival da jeg var 16.
Jeg orker ikke ta stilling til problemet enda

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 17:57   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg var iallefall på festival da jeg var 16.
Jeg orker ikke ta stilling til problemet enda

Gled deg. Det er et gnål av en annen verden om konserter og festivaler for tiden.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 17:58   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Tror jeg hadde sett an venninnene!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:36   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Kommer litt an på festivalen. Øya hadde jeg turt. Roskilde hadde ikke vært aktuelt.

  Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:39   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Hele meg skriker nei, men jeg har litt separasjonsangst for tiden så du skal sikkert ikke høre på hva jeg sier. (Mamma til en som blir 16 om et par uker.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:40   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kommer litt an på festivalen. Øya hadde jeg turt. Roskilde hadde ikke vært aktuelt.

Enn Kollen? Det er jo en festival uten aldersgrense og uten festivalcamp, så jeg ser for meg at det blir litt ehhm, sivilisert.

Nå skal det sies at vi ikke bor i Oslo, så yngelen må reise avgårde og bo enten hos venninne eller på Hotell. Hun foretrekker helt klart det siste.
Jeg har et sikkerhetsnett med et par fine damer som tar ansvar dersom det skulle oppstå en situasjon der hun trenger hjelp.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:43   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hele meg skriker nei, men jeg har litt separasjonsangst for tiden så du skal sikkert ikke høre på hva jeg sier. (Mamma til en som blir 16 om et par uker.)

Hehe, jeg skjønner deg, og var der for et års tid siden jeg også. Den unge damen er imidlertid travelt opptatt med organisasjonsarbeid, samt musikkinteressert, så det siste årets reiser til møter, seminarer og konserter har kurert meg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:47   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Men forebehold om at jeg ikke har tenåringer enda..

Da de er 18-19 år gamle forlater vel de fleste redet, mange studerer langt hjemmefra, kanskje også i et nytt land. At man da slipper taket litt på de på 16 synes jeg er naturlig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:48   #10
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Vanskelig den der.
Her får hun være på festivalen på dag- og kveldstid, men må ligge hjemme. Ved festival lengre unna, hadde jeg nok hatt vansker med å la henne dra, dersom hun ikke hadde overnattet et sted der det var voksne jeg kjente fra før.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:11   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Ikke faen.
Kan ingen foreldre til noen av venninnene? Da hadde det blitt nei her, i hvert fall (har barn på samme alder, og har vært lærer på vgs i mange år, hvis det har noe å si).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:13   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Her har ungdommen fått dra på festival alene fra de var 16, men de har ikke fått lov til å overnatte på camp. De har vært sammen med venner, og har overnattet hos folk vi kjenner.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:14   #13
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Være på festival - null problem.

Være 16 år fra et annet sted i Oslo alene med venninner på festival med overnatting - njææææi.... kommer veldig an på henne og venninnene, men skeptisk.

Jeg hadde sagt ja med premiss overnatting et sted det er noenlunde vettuge voksne til stede (hos venninne med foreldre hjemme greit, hotell alene ikke greit). Tror jeg.

Og ignorerer greit at jeg selv var på Cuba en måned uten annen kontakt med mine foreldre enn en fax etter to uker da jeg var femten.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:26   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

16? Min sønn bodde på hybel da han var 17, så en festival året før hadde gått helt fint for min del.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:36   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Med overnatting på hotell? Ikke planer. Med forbehold om at jeg har en på fjorten og dermed kanskje er for streng.

  Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:38   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Være på festival - null problem.

Være 16 år fra et annet sted i Oslo alene med venninner på festival med overnatting - njææææi.... kommer veldig an på henne og venninnene, men skeptisk.

Jeg hadde sagt ja med premiss overnatting et sted det er noenlunde vettuge voksne til stede (hos venninne med foreldre hjemme greit, hotell alene ikke greit). Tror jeg.

Og ignorerer greit at jeg selv var på Cuba en måned uten annen kontakt med mine foreldre enn en fax etter to uker da jeg var femten.

Er det ikke fascinerende hvor voksne vi var da vi var 16, og hvor små dagens 16-åringer er?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:40   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Festival på dag og kveldstid med soving hjemme tror jeg at jeg skal fikse om et par år. Men å reise til et annet sted, og sove borte eller på hotell uten voksne?
No way! Blir ikke aktuelt før hun er myndig.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:50   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Er dette en ny festival? Hvis man vet at det er mange voksne (som på Øya), så hadde jeg nok syntes det vært mer greit om det hadde vært bare ungdommer der. Jeg reiste på endel idrettsarrangement (også med alkohol inkludert! Iik) da jeg var 15-17 år, men da var det alltids noen voksne med (om man er voksen ved 25 da).

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:00   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Jeg hadde vært utpreget skeptisk, og i større grad for Kollen enn for Øya/Wood. :kjenner arrangementet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:04   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Mavis, prikk. Det er søren i gang igjen!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no