Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler?
Jeg er kvinne og er aldri redd 110 68,75%
Jeg er kvinne og er alltid redd 3 1,88%
Jeg er kvinne og noen ganger redd 40 25,00%
Jeg er mann og er aldri redd 5 3,13%
Jeg er mann og er alltid redd 1 0,63%
Jeg er mann og noen ganger redd 0 0%
Dustepoll 1 0,63%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 09:44   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg bremser ikke selvom jeg er småredd altså. Heller motsatt, jeg vil da ikke tilbringe mer tid enn nødvendig i tunnelen. Men jeg kjører ikke for fort med vilje, da, det bare blir sånn innimellom. Spesiellt i Oslofjordtunellen, det er et under at jeg aldri har blir tatt av det kameraet der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:57   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg syns det er veldig ubehaglig. Og er en av de som kjører saktere og sitter veldig konsentrert. Holder ikke på med radio eller andre ting i tunnel, vil bare komme meg sikkert ut.

Har ikke kjørt lenge så kanskje det kommer seg etter hvert.

Jeg syns det er litt ubehagelig iblant, men kanskje REDD kunne blitt byttet ut med "kjenne ubehag" i denne pollen?

Kjørte opp for 7 år siden, og det går stadig bedre å kjøre tunneler. Merker ofte at farten min går litt ned, men ser også at jeg ikke er den eneste. Men nå har jeg blitt litt tøffere, og kjører forbi i tunneler om det er sinker foran. Jeg sier også at barna må ti stille, ikke tulle og skråle baki, fordi jeg må konse mer i tunnel enn ved vanlig kjøring.

Synet mitt er godt, men jeg synes det er vanskelig å se i enkelte tunneler. Da skjønner jeg godt at mange eldre må senke farten.

Liker dårlig lange undersjøiske tunneler, f.eks Oslofjordtunnelen. Første gang jeg kjørte den hadde jeg en svær trailer klint oppi ræva hele tiden, argh! Der har det skjedd mange ulykker også. Tar heller Bastøferga, da kan jeg jo slappe av litt!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:06   #43
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg liker meg egentlig godt i sånne moderne og godt opplyste tuneller, særlig når det står skilt om hvor langt det er igjen. Har møtt kondensskyer noen ganger - en vegg av grå skodde. Da blir jeg redd, man ser jo ikke hva som er inni liksom. Og en gang slo lyset seg av mens jeg kjørte, og det var en sånn lang, bratt sak da ble jeg også redd. Så jeg blir jo redd av og til, men ikke så ofte som på parkeringsplasser (HOLD FAST DEN UNGEN!), i skogen (EEELG!) eller på de smale og bratte veiene som syklistene liker så godt.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:19   #44
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg bremser ikke ned så jeg skaper kø, men jeg kjører saktere og holder akkurat fartsgrensa og det er det ikke mange som gjør her. Så da opplever sikkert mange av de at jeg kjører sakte, men det får så bare være.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:21   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg er ikke redd, men jeg liker bedre å være utenfor tunnelen. Får på en måte litt sug mot beggen i tunnellen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:31   #46
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Nei, har aldri vært redd. Og etter noen år i Hardanger er jeg vant til å være mer redd for ras utenfor tunnellen enn for hva som enn kan skje inni tunnellen. Det eneste er at de på over 8 km kan bli litt kjedelige.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:34   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Nei, jeg er ikke redd for å kjøre i tunnel.
Jeg må gjennom 4 tunneler for å komme på jobb, og samme tilbake, så det hadde tatt sin tid om jeg måtte kjøre rundt hver dag.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:50   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Redd tunneler?

Rundt tredve prosent av norske bilister er så redde tunneler at de slipper gassen når de skal inn i en tunnel. Dette forårsaker kø i tett trafikkerte områder hver dag, og må faktisk hensyntas når man designer veier.

Man er mye tryggere i en tunnel i Oslo enn langs E6.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:50   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Bruer derimot, de kan være fæle greier.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:05   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg er vanligvis ikke redd i tunneler, men syns ikke de veldig mørke og trange eller de som går under vann er sånn veldig stas.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:25   #51
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg er ikke redd, men i enkelte tunneller sakker jeg farten litt før jeg kjører inn. Det er pyton når man kommer inn fra sol, eller det plutselig blir tjukt med dogg på ruta.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:31   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg er generelt lite glad i å kjøre bil. Det som gjør meg redd i trafikken er andre trafikanters idiotkjøring og vogntog som kjører veldig tett på og raskt. Er jeg alene på veien er jeg aldri redd verken på landevei elleri tunnel.

Det er to undersjøiske lange tunneler i distriktet her og den ene synes jeg er OK. Den har tre kjørefelt og er godt belyst. Den andre har to kjørefelt og er veldig mørk. Sistnevnte er OK om det er lite trafikk, men forferdelig om det er mange vogntog som skal gjennom samtidig. Da hender det at jeg kjenner at det skal bli godt å komme gjennom. Nå har det vært en del vogntogstopp akkurat der + bilbranner og det er ikke bare ubegrunnet redsel der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:35   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg misliker å kjøre i tunneler, spesielt hvis jeg kjører selv, og unngår dem hvis jeg kan. For meg handler det om klaustrofobi, og de få gangene jeg har forsøkt meg på å kjøre Nordbytunnelen selv, har jeg vært på nippet til å gi opp halvveis og er helt utslitt når jeg kommer ut. Det er dermed rett og slett trafikkfarlig å presse meg til å kjøre tunneler. Hvis jeg sitter på, er det bedre, men jeg får hetta hvis sjåføren kjører for fort eller foretar forbikjøringer i tunnel. Undersjøiske tuneller er det verste. Jeg kommer aldri til å kjøre Drøbaktunnelen, og Hvalertunnelen er det bare så vidt jeg orker. *iddjåt*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:42   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Det er en del sikkerhetsgreier i moderne tunneler. Blant annet din nemesis, Tangina. Her kan du se hva som skjer hvis du får et uhell i en tunnel i Oslo, Akerhus og Østfold:


(Kilde: youtube.com)

  Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:04   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Men dersom man synes tunnellen er skummel, hva er greia med å kjøre saktere - da blir man jo i tunnellen lenger enn nødvendig?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:08   #56
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men dersom man synes tunnellen er skummel, hva er greia med å kjøre saktere - da blir man jo i tunnellen lenger enn nødvendig?

Dersom det er en smal og svingete tunnel får man jo kortere bremselengde om man møter et annet kjøretøy. I en tunnel der det er plass til møtende biler aner jeg ikke hva poenget er.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:10   #57
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Dersom det er en smal og svingete tunnel får man jo kortere bremselengde om man møter et annet kjøretøy. I en tunnel der det er plass til møtende biler aner jeg ikke hva poenget er.

Ja, jeg burde presisert at jeg tenker på moderne tunneller med lys og plass til møtende trafikk. De små mørke fjelltunnelene begynner å bli færre, selv her på vestlandet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:13   #58
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Tja. Jeg vil ikke si at jeg er redd, men jeg synes det er ubehagelig.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:25   #59
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Nei, det skulle tatt seg ut når ein er busett innerst på vestlandet og dessutan har studert i Bergen i fleire år. Men eg har kjent personar med tunnelangst, og det er like reelt som andre angsttilstandar. Dei har budd på andre kantar av landet, da.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:27   #60
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg har heller ikke så mange andre ting som jeg går rundt og er redd for. Det må være slitsomt å være redd for alt mulig fra bakterier og edderkopper til tunneler.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no