Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å "ta" en sykedag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag?
Bruker kun egenmelding når jeg er syk 110 68,32%
Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig 24 14,91%
Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom 0 0%
Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke 9 5,59%
Annet - spesifiser nærmere 2 1,24%
Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller 16 9,94%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 13:00   #81
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg vet ikke om det finnes forskning som med sikkerhet kan si hvor stor prosentandelen av juksere er, jeg har i alle fall aldri sett en sånn rapport. Men jeg har jobbet med arbeidsmiljø og forebygging av sykefravær i snart 15 år så jeg mener meg absolutt berettiget å vite ganske mye om dette ja Uansett, er det ikke der problemet ligger når det gjelder det totalte sykefraværet og derfor provoseres jeg sånn av at det settes så mye fokus på det.

Nei, for det totale sykefraværet har det nok liten betydning. Men det har med holdninger å gjøre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:03   #82
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Iriterer meg grønn over "tapre" kolleger som kommer på jobb med feber og skumle basiller - og med det smitter både kolleger og elever.
Jeg synes ingen fortjener medalje for å dra på jobb når de helt klart er for syke til å være der.
Er man voksen og ansvarlig, tar man ansvar for egen ( og andres) helse ved å bli hjemme og bli bedre.

Legg til at man sitter i et åpent kontorlandskap, da er det kjekt med kollegaer som hoster og harker og nyser bassilusker utover det hele. :takk_skal_du_faen_meg_ha:

Det har hendt at jeg har tatt meg en egenmelding uten at jeg egentlig har vært syk, rett og slett fordi arbeidsmiljøet har vært så rævva at alternativet har vært sykemelding i et halvt års tid. Når man aldeles ikke orker tanken på å gå på jobb, er det bedre for psyken å være hjemme. (Og det er faktisk sjefen enig i.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:15   #83
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Det å ha anledning til å ta noen dager i slengen synes jeg også er bra. Vi holder jo poden hjemme en dag ekstra for sikkerhets skyld, det burde vi være flinkere til å bruke på oss selv. Ikke bare være hjemme den dagen kroppen herjes med som værst, men ta en dag ekstra for å bli skikkelig frisk. Klar for ny dyst og smittefri med tanke på kolleger og eventuelle kunder/brukere/elever - de menneskene mange av oss jobber med.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:27   #84
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det har med holdninger å gjøre.

Ja og det er derfor jeg blir provosert, jeg har absolutt ikke den opplevelsen at mange utnytter systemet, faktisk er det særs få.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:27   #85
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Det gjør jeg aldri.

Har inntrykk av at de fleste følger intensjonene med egenmeldingsordningen. Opplever imidlertid at "EGENMELDINGHELSE" og en "grei" holdning til det å utnytte velferdsordningene i arbeidslivet gjerne går i arv...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:32   #86
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av bina

Før hadde de fleste "vanlig" egenmeldingssystem med inntil 4 egenmeldinger i året, og inntil 3 dager i slengen. Det var nok ikke helt uvanlig at folk tok ut en ekstra dag, som ellers ville "gått tapt".

Og jeg må innrømme - på den tiden gjorde jeg også det av og til. Vært syk i to dager, og tok den tredje "ekstra" for å komme meg på, slappe av. Selv om jeg godt kunne godt på jobb.

Nå har man enkeltdager, inntil 8 dager sammenhengende og inntil 24 dager i året (er det ikke sånn, da?). Og det er jo merkelig påfallende hvordan enkelte stadig er syk på mandager, for eksempel. Gjerne etter en helg med høyt aktivitetsnivå.

For bedrifter som ikke har IA-avtale gjelder 3-dagers egenmeldinger 4 ganger i året enda. Har bedriften IA-avtale er det riktig at en kan være borte inntil 8 dager sammenhengende og inntil 24 dager i året. Dette gjelder fortløpende og ikke per kalenderår om jeg har forstått det riktig. Så om du har 23 egenmeldinger den 31.12, så blir det ikke 0 den 1.1

Forøvrig sakset fra NAV

Sitat:

Hovedregelen er at retten til egenmelding kan brukes i opptil tre kalenderdager fire ganger i løpet av en 12 måneders periode.
Dersom bedriften du jobber i, er en IA-virksomhet, kan du imidlertid bruke egenmelding i til sammen 24 kalenderdager i løpet av en 12 måneders periode. Det innebærer at egenmelding for eksempel kan benyttes for 24 enkeltdager. Egenmelding kan ikke benyttes i mer enn åtte dager per fraværstilfelle.
Ved nytt sykefravær innen 16 dager medregnes tidligere fraværsdager som det ikke foreligger sykmeldingsattest for. Når du har brukt opp de tre eller åtte egenmeldingsdagene i løpet av en 16 dagers periode, må du arbeide sammenhengende i 16 kalenderdager før egenmelding kan brukes på nytt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:53   #87
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bruker egenmelding bare når jeg må, dvs. når jeg er syk. Av og til har jeg tenkt at jeg er så sliten at det hadde vært godt å ta seg en dag, men det er snyting og tyveri og juks og fanteri. Så det har jeg aldri gjort.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:38   #88
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Da jeg jobbet i barnehage tok jeg fri en dag etter omgangsyke (noe jeg hadde 4 ganger iløpet av det året). Jeg hadde nok vert i form til å gå på jobb disse dagene, men for å hindre smitte så holdt jeg meg hjemme.

I mine værste ungdomsdager hadde jeg vel 1 eller 2 dager fravær pga. fyllesyke...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:09   #89
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Gjengs og gjengs. Jeg tror at egenmeldingssystemet utnyttes av temmelig mange. Jeg tror også at sykemeldinger utnyttes. Hvor mange prosent det dreier seg om har jeg ikke forutsetning til å gjette, men det er mer enn bare noen få. Jeg mener til og med at det til en viss grad er akseptert. (F.eks. å bruke egenmeldinger når barna er syke.)

Mange utnytter også at påbegynt dag ikke registreres, og går hjem etter et par timer. Da unngår man egenmelding.

Jeg hører også at mange sier som du - men i mine over 20 yrkesaktive år har jeg aldri opplevd at det er slik. Folk er syke når de er syke. Det er heller et problem at de kommer på jobb når de burde holde seg hjemme (både for egens og andres del). Og folk kommer tilbake så snart de er friske enten det er etter en, to eller tre dager. Så om det er folk i andre bransjer som utnytter systemet eller om denne utnyttelsen faktisk er sterkt overdrevet vet aner jeg ikke.

Forøvrig er det jo langtidssykefraværet som man mener er for høyt, ikke bruk av egenmeldinger.

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Bruker egenmelding bare når jeg må, dvs. når jeg er syk. Av og til har jeg tenkt at jeg er så sliten at det hadde vært godt å ta seg en dag, men det er snyting og tyveri og juks og fanteri. Så det har jeg aldri gjort.

Jeg faktisk ikke enig i at det er snyting, tyveri, juks og fanteri. Det kommer selvfølgelig av på hva du legger i "sliten", men noen ganger kan en egenmelding når man er sliten forebygge en lengre sykeperiode. Jeg var litt som du i tankegangen tidligere, men etter å ha opplevd at det faktisk går at å kjøre seg selv så hardt at man blir syk av det - så har jeg lært meg å ta mer hensyn til min egen helse. Det innebærer kanskje en "unødvendig" egenmelding i ny og ne.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:49   #90
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det heter avspasering med de timene dine!

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi! I morgen formiddag skal jeg sitte og henge på FP.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:53   #91
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi! I morgen formiddag skal jeg sitte og henge på FP.

Så bra! Nyt avspaseringsdagene.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:58   #92
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller

Jeg er litt for pliktoppfyllende noen ganger burde jeg kanskje tatt en sykedag. I stedenfor å være slått ut om ettermiddagen.
Har ikke skjedd etter jeg fikk barn, kanskje jeg vil være flinkere med meg selv en evt neste gang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:01   #93
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er flink til å bli hjemme når jeg er syk, men det er jeg egentlig ganske sjeldent.

Må signere Zoë forresten. Jeg pleier å kjefte mine kollegaer huden full når de kommer på jobb og skryter av at de egentlig er syke.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:19   #94
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

For et par år siden møtte jeg virkelig veggen.
I ettertid snakket vi litt om det på jobben og at vi kanskje burde bli flinkere til å ta en dag i ny og ne nettopp for å komme til hektene.
Hadde jeg da vært litt flinkere til å lytte på kroppen hadde jeg kanskje unngått å gå rett i grøfta.

Men hos meg sitter det langt inne å ta en sykedag hvis jeg ikke er skikklig pudding.
Å komme på jobb hvis man er syk er tøys.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:14   #95
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

For bedrifter som ikke har IA-avtale gjelder 3-dagers egenmeldinger 4 ganger i året enda. Har bedriften IA-avtale er det riktig at en kan være borte inntil 8 dager sammenhengende og inntil 24 dager i året. Dette gjelder fortløpende og ikke per kalenderår om jeg har forstått det riktig. Så om du har 23 egenmeldinger den 31.12, så blir det ikke 0 den 1.1

Forøvrig sakset fra NAV

All bruk av egenmeldinger telles 12 mnd tilbake i tid, uavhengig om man er IAbedrift eller ei. Når det gjelder barns sykdom gjelder kalenderår.

Jeg syns forøvrig at dersom man er så sliten at man ikke fungerer på jobb så kan man godt bruke egenmelding. MAn trenger ikke ha feber for å være syk.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:19   #96
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Når jeg (en sjelden) gang er syk tar jeg en sykedag.

Når folk har omgangsyke eller andre kjempesmittsomme sykdommer bør de ha vett til å holde seg hjemme. Det samme gjelder trikkeførere, helsepersonell og mange, mange andre yrkesgrupper jeg blir skremt av tanken på å ha noe å gjøre med hvis de er syke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:21   #97
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg hadde nok tatt en sykedag hvis jeg var sånn på-grensen-til-utbrent sliten, sånn jeg blir når jeg har sovet fire timer hver natt i ei uke.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:52   #98
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi!

Flink pike!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:43   #99
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er bare egenmeldt når jeg er ordentlig syk, men det hender jeg blir hjemme en dag i etterkant selv om jeg føler meg ganske frisk, etter å ha erfart at jeg bare blir syk igjen med en gang hvis jeg presser meg på jobb for tidlig.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:07   #100
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Flink pike!

Nå ringte de fra barnehagen, sønnen min har feber. Så jeg må gå å hente ham da. Det var de fridagene.

Hvor får jeg tak i Calpol forresten?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no