Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dine beste lavkarbotips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 15:58   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Mitt beste tips er smoothie med 2 egg og litt olje. Kjempegod og frisk start på dagen

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:01   #22
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Tror jeg prøver å finne noe mer fristende enn det....

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:17   #23
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Men hvordan i all verden går man ned i vekt når man mesker seg med masse fett da?
At vann er smart skjønner jeg, men meierismør? Syns det skurrer...
Fortell en uvitende, men lærevillig...

Hehe... Det er vel noe av det de fleste av oss sliter med å ta inn over oss i starten. Anbefaler deg å lese feks ketolyse boka, jeg skal finne min og gi deg ett riktig formulert svar, om ikke Iset kommer med sin egen evne til å forklare seg godt

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:21   #24
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Tusen takk! Venter i spenning. Skal prøve og lese masse om lavkarbo.

Og Salt, unnskyld om jeg har kuppa tråden din, det ble bare så interessant her

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:29   #25
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Altså, i utgangspunktet er det så enkelt som at når man starter på ketolysekur tømmer man hurtig karbolagrene, kroppen forbrenner karbohydratene, så da må den etterhvert "finne" annet å forbrenne, og da begynner fettforbrenningen. Og da går den forbrenningen fortere og bedre når man spiser fett. Men jeg klarer ikke finne riktig måte å forklare dette bedre på. Er så elendig på sånt Klarer å forklare det muntlig, men å skrive det ned går skeis...

Litt sånn; Fett skal fett fordrive

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:44   #26
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Høres fornuftig ut... tror jeg... Takk skal du ha. Skal lese masse. Virker som om det kan vær noe for meg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:53   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Mer kalorier man spiser, hvor høyere forbrenning får man. Når man er i ketose går kroppen rett på fettet som er lettere å forbrenne for kroppen. Derfor går man ned. Kort fortalt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:59   #28
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Takk!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 17:45   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

For å ta et eksempel; jeg gikk på Skaldeman (ekstrem-lavkarbo) i 8 uker i 2006. Jeg ville prøve og se om det funket. Jeg inntok mellom 3000 og 4000 kcal daglig, og trente ikke ETT sekund, var skikkelig sofagris. Jeg raste ned 10 kg!
På et kosthold ala Grete Roede måtte jeg ned i ca. 1800-2000 kcal for å gå ned i vekt, og det gikk tregt, selv om jeg var i bevegelse. Ganske interessant, det der. Det har iallfall overbevist meg om at det ikke handler om kalorier, men om matens sammensetning.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:01   #30
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Jeg spiste det samme som Iset på Skaldeman og raste ned i vekt, mens jeg faktisk har opplevd å gå OPP i vekt på 1400 kcal (GR). Sammensetningen har ALT å si.

  Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:15   #31
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Det må jo absolutt være noe i det da. Var en tur på lavkarbo.no, men syns det var litt vanskelig å orientere seg. Tenkte jeg skulle låne meg noen bøker på biblioteket om emnet.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:24   #32
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

spennende

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:31   #33
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Det kan være ganske overveldende å orientere seg i alt innenfor lavkarbo i starten. Hva man skal spise, avhenger jo veldig hvilken filosofi man vil velge; ketolyse, Atkins, Lindberg etc.

Det kan kanskje være lurt å ta det gradvis sånn i starten. Lage seg lavkarbomiddager, f.eks.

Mine tips på middagsfronten er å bytte ut ris, pasta og poteter med grønnsaker (evt bønner/linser om man vil spise modert lavkarbomat).

Jeg bruker blomkål mye - rasper det på rivjern,dynker med litt vann, salter og steker det i ovnen til det blir litt gyllent ---> jukseris.
Ellers moser jeg blomkål med smør (og evt litt fløte) ---> "potetmos"
Samme kan man gjøre med broccoli.

Utover det, er ovnsstekte grønnsaker (f.eks paprika, squash, aubergine, løk, tomat) veldig godt til både kjøtt og fisk.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 20:02   #34
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tror jeg prøver å finne noe mer fristende enn det....

Man merker det ikke! Jeg lager frokostsmoothie med appelsinjuice, frukt, bær og 2 rå egg. Jeg kan ikke smake forskjell fra vanlig smoothie.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:22   #35
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Ikke helt overbevist, men det er kanskje verdt et forsøk.
Tror jeg skal starte med lavkarbo middag først. Går for myk start

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 15:07   #36
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Man merker det ikke! Jeg lager frokostsmoothie med appelsinjuice, frukt, bær og 2 rå egg. Jeg kan ikke smake forskjell fra vanlig smoothie.

Men appelsinjuice er vel ikke spesielt lavkarbo? Bare lurer...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 15:27   #37
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men appelsinjuice er vel ikke spesielt lavkarbo? Bare lurer...

Aner ikke. Jeg spiser ikke lavkarbo. Jeg ville bare si at eggene ikke merkes.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 15:36   #38
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

En lavkarbosmoothie må nok lages på annen måte. Jeg lagde med egg, proteinpulver, fløte og bringebær. Deilig det også.

  Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 15:59   #39
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Men atte ...
Hvis man spiser såpass mye fett, vil det ikke ha en veldig uheldig effekt på blodkarene?

Og hvordan er det, kan man ha "utskeielser" iblant, for eksempel spise poteter en og annen gang? Eller ha litt ris til maten, litt pasta?

Kan man leve på lavkarbo for å gå ned en stund, og så gradvis gå over til et normalt (men sunt) kosthold etter hvert? Uten at vekta fyker opp igjen?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 16:30   #40
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

lurer på det jeg også...-hva skjer når man er ferdigslanket ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no