Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Parkeringskultur

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 20:38   #41
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opptar aldri mer enn én plass, nei.

Jeg skjønner ikke dere som irriterer dere over folk som rygger. Man må jo gjøre det som oppleves sikrest og raskest. Kanskje de er enda tregere når de skal kjøre rett inn? Eller at det er lettere å rygge inn, fordi de vil skape enda større kø hvis de må rygge ut etterpå.

Jeg irriterer meg over folk som er utålmodige når jeg skal parkere, og som kjører tett opptil når jeg skal rygge. Hvis de backer unna, så er jeg også rask nok slik at de får slippe forbi.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:45   #42
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkeringskultur

Nok en fordel med å bo på landet - det er ALLTID parkeringsplasser nok, uansett om noen opptar to plasser for en liten sardsinboks

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:47   #43
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jaa! Jeg gjør det, og jeg irriterer meg grenseløst over idioter som ikke klarer å tenke på andre. Jeg har opplevd litt av hvert, bla. å ikke komme meg inn i bilen på førersiden pga. folk som parkerer helt inntil døra mi, og folk som tar opp mer enn en parkeringsplass uten å mukke. Hva er det som feiler folk?

Kan ikke annet enn å signere

Her om dagen ble jeg "parkert inn" av en kollega (det var så trangt at jeg nesten ikke fikk satt inn verken meg eller barna mot bilen hans), og jeg sa til han at han hadde parkert vel trangt.. Svaret jeg fikk var at de jeg sto siden av på mottsatt side hadde brukt for stor plass, og derfor ble det trangt til meg Han hadde jo parkert siden av meg leeenge etter jeg begynte på jobb IDIOT!!!

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:52   #44
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Om man parkerer på den hvite linja, må man regne med at noen parkerer inntil. Ikke at jeg sier at folket her parkerer på hvite linja (eller kloss oppi), men nevner det her allikevel.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:55   #45
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg opplever ofte at parkeringsplassene er for små. Bilene har de siste årene blitt større og større. Parkringsplassen ser ut til å ha blitt mindre. Jeg må ofte velge å parkere veldig nære streken på ene siden, ikke over bruker selvsagt bare en plass. Resultatet er at bilen ved siden av får det trangt hvis de ha parkerer i midten av plassen. Hvis ikke jeg parkerer sånn kommer jeg ikke inn og ut av bilen. Det er ikke plass til å åpne dørene.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:57   #46
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg opplever ofte at parkeringsplassene er for små. Bilene har de siste årene blitt større og større. Parkringsplassen ser ut til å ha blitt mindre. Jeg må ofte velge å parkere veldig nære streken på ene siden, ikke over bruker selvsagt bare en plass. Resultatet er at bilen ved siden av får det trangt hvis de ha parkerer i midten av plassen. Hvis ikke kommer jeg ikke inn og ut av bilen. Det er ikke plass til å åpne dørene.

Det er jaggu sant. Her har de bygget nytt kjøpesenter (Stadionparken for de kjente) med parkeringsanlegg under, og det er de trangeste parkeringsplassene i byen. Virker som om det var viktigere å ha mange parkeringsplasser fremfor å ha parkeringsplasser som kan brukes.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:58   #47
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Tar hensyn ja, og parkerer med tanke på at andre også skal parkere. Men, jeg sørger også for å stå på trygg avstand fra de nærmeste bilene, med tanke på dører som smeller i min bil.

Nå før jul så unngår jeg å parkere ved kjøpesentrene. Folk er jo desperate, og mer og mindre slenger bilen fra seg, og langt verre er det at de bryr seg katten i andre biler. Pytt sann, det er jo bare en liten bulk...

Ryggeparkerer konsekvent. Har mye bedre oversikt når man rygger inn, kontra ut.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:10   #48
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.)

Jeg synes jeg ser meg på CCVest på lørdag, hvor jeg okkuperer 50 meter i et minutt fordi jeg skal rygge inn på de skråstilte plassene. Nå har jeg normalt ingen problemer med å parkere, hverken lukeparkering eller lommeparkering, men akkurat de skråstilte lommene CC kan da virkelig ikke være grei å ryggeparkere i.

Jeg er ryggparkerer. Da har jeg oversikt over hva og hvem som er der mens jeg rygger. Kjører jeg inn kan det ha blitt trangt med svære biler, og da er det mye mer uoversiktlig. Skråstilte plasser kjører jeg stort sett rett inn i, iallefall de her i byen, for de parkeringsplassene er "enveiskjørt" ut igjen.
(og så kjører jeg inn i garasjen min da...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:15   #49
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Parkeringskultur

jeg måtte forresten vente 30-40 minutter på å kjøre fra jobb en gang for noen år siden. Jeg pleier å parkere langs ei gate som fylles opp omtrent samtidig på morgenen, og da parkerer nestemann bak til det er fullt. Jeg ble helt parkert inne, helt seriøst var det mindre enn 10 cm fra hengefestet mitt til bilen bak. Var nok litt mer foran, men jeg kom ikke ut, så jeg ventet pent (...) på at den ene flyttet bilen sin (det var den foran som kom først, ellers hadde jeg nok sagt noe til den bak)

Så det er grenser for hvor effektivt vi skal parkere...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:16   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg opplever ofte at parkeringsplassene er for små.

Welcome to my world ...
Man taget et stk. Ford Mondeo med hengerfeste og prøver å putte inn i dobbeltgarasje som man deler med naboen, og hele underverket er bygget i 1970 eller så. Voila! Garasjedøren går ikke igjen, selv om bilen er klint inn i veggen bak. Ta av hengerfestet, så går det med et nødskrik. Ta da med at naboen som vi deler med har en Audi stasjonsvogn av noe slag, som også akkurat går inn. Vi må rygge, Audien må kjøre inn, ellers kommer vi oss ikke ut av bilen der inne. Sjennialt, altså!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:16   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nå før jul så unngår jeg å parkere ved kjøpesentrene.

Ja, himmel, det var kø ned til parkeringshuset på storsenteret her i går kveld – en vanlig onsdag klokken 19.30! Jeg var glad jeg ble hentet. Elixia ligger på storsenteret, så det irriterer meg at jeg ikke kan trene når jeg ønsker, men må ta hensyn til når jeg kan parkere. Og det verste er at det ikke er så mange alternative plasser å parkere heller. ALT er jo tatt i flere kilometers omkrets.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:19   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg ble helt parkert inne, helt seriøst var det mindre enn 10 cm fra hengefestet mitt til bilen bak.

Nå får tyttebærene bare hagle, men:
Altså du har tilhengerfeste? Og det var idioten bak deg som hadde låst deg inn?
Piece of cake, rygg forsiktig, dytt idioten litt lengre unna, hengerfestet tåler det, og om idioten får bulk i skiltet så får det bare tåles.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:19   #53
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.)

Det er faktisk mye sikrere, da du har mye større oversikt når du rygger inn, kontra ut. Rygger du inn, så har du kun den ene parkeringslommen å forholde deg til. Rygger du ut, så må du følge med fra alle kanter, og faren for at det kommer både gående og kjørende er stor.

Jeg rygget aldri inn før, men etter at jeg mer og mindre rygget OPP på en annen bil en gang jeg rygget ut, så bestemte jeg meg for at NÅ skal det rygges inn.

Personlig synes jeg det er mye lettere å rygge inn mellom to biler også, i forhold til å kjøre inn.

På den bilen vi nå har, så er det ryggekamera. Utrolig kjekt, da jeg har full oversikt bakover. Rygger kun med øynene på skjermen nå, samt et blikk i sidespeilene innimellom.
Den er også utstyrt med lukeparkeringshjelp, men den sliter jeg seriøst med å stole på, oppe i hodet mitt. Det er liksom noe med dette å overlate all kontroll til bilen...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:24   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Én ting har jeg lært i Oslo: når man endelig finner en parkeringsplass må folk bare finne seg i å vente, om man nå skal rygge- eller lukeparkere. Det er bare å stresse ned, så er man mer effektiv. Jeg bruker ikke lenger tid på å rygge enn å kjøre inn, tvert i mot trenger jeg stort sett aldri å rette opp hvis jeg rygger inn.

Jeg er veldig nøye på å parkere innenfor linjene mine, ja. Jeg er ikke fullt så påpasselig med at julenek som har parkert utenfor sine linjer skal komme seg lett inn.

Jada, jeg vet jeg er Ond.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:39   #55
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parkeringskultur

En større parkeringsplass jeg bruker blir kaos på vinteren når snøen dekker oppmerkingen. Jeg er sikker på at minst 40 % av kapasiteten (som sikkert er over 200 biler) forsvinner pga. at det nesten er plass til en bil mellom hver bil, samt at hele rader forsvinner fordi folk som parkerer der ellers 230 dager i året når de skal på jobb ikke klarer å etimere overhode hvordan de bør stille seg. Nestemann som kommr plasserer seg da ved siden av denne bilen igjen, men plass til 0,7 bil i mellom, og slik fortsetter det.

De som drifter parkeringsplassen vil ikke sette opp noen merkinger for hvordan radene skal være pga. det noen få dager vanskeliggjør snøfjerningen litt. Er betalingsplassen, men imidlertid ikke noen garanti for plass...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:24   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.)
.

Jeg synes det er utrolig mye enklere å rygge inn og så bare kjøre ut når jeg skal dra. Når jeg skal inn med nesa ført, så roter og knoter jeg mye. Men å rygge inn øvde jeg mye på før, og jeg synes det er veldig greit. Det gjør det også raskere og enklere å dra, sammen hvem som har parkert på siden av meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:29   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Hvis man har forhjulsdrevet bil, har man da utrolig bedre manøvreringsevne når man rygger inn, har man ikke det? Det føles i hvert fall sånn. Da får du svingen i slutten av bilen i stedet for i begynnelsen. Lizzom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:29   #58
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkeringskultur

[quote=Monsoon;1324732]Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.)

Ja, jeg mener man bør ryggeparkere for å unngå å kjøre på barn. I sær nå i vinterhalvåret hvor mange tar seg ut fra parkeringsplassen med nedsnødde og nedisete biler. Et lite barn syns ikke veldig godt når man rygger og hvor mange ganger skal man liksom gå ut av bilen for å sjekke at ingen er bak. Når man rygger seg inn i en parkeringslomme er det sjelden barn oppholder seg der.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:30   #59
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg er en racer på forover-parkering. Og tar hensyn til andre. Ryggeparkering kan jeg overhodet ikke.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:31   #60
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.


Jeg er veldig nøye på å parkere innenfor linjene mine, ja. Jeg er ikke fullt så påpasselig med at julenek som har parkert utenfor sine linjer skal komme seg lett inn.

Jada, jeg vet jeg er Ond.

HAH, da er jeg ond også. Så lenge jeg er innenfor mine streker, så tenker jeg nok ikke på at den ved siden av skal komme seg ut eller inn. Parkerer selvsagt så midt på som det går.
Vi har en pøkk boende på feltet her. En ung pøkk. Med en diger, ny MB som han er umåtelig stolt av. Den parkerer han på de festligste vis. Der det normalt kan stå 4 biler kan det nå bare stå 2. Jeg har vært fristet til å klaske en lapp på ruta hans med at det kunne kanskje vært en ide å lære seg å håndtere bilen før man begynte å kjøre med den.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no