Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bruker du femte gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 16:40   #41
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Selvfølgelig.

  Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 16:55   #42
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Ja.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 16:58   #43
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jeg glemmer stadig vekk at vi ikke har 6 gir. Så inni mellom prøver jeg å gira opp til 6 gir!

Men ja så klart bruker jeg 5 gir.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:00   #44
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Vi har 6 gir og automat, så det er ikke noe jeg tenker særlig over.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:03   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Nei, det er lite, generelt sett bare på langkjøring. Nå har vi en gammel bil,

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Stort sett alltid der det er 60 eller høyere (untatt i store bakker).

Jeg hadde ikke kunnet kjørt i 5 giret i 60.

Mens jeg er i denne tråden, hva betyr det egentlig i at en bil er lavt eller høyt giret? Den forrige bilen vi hadde var disel og der måtte vi gire på lavere turtall enn denne vi har nå som går på bensin.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:09   #46
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Ja, så klart.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:31   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Ja, selvfølgelig. (Sjette også. :vill og gal : )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:33   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Selvfølgelig. Men jeg innrømmer at jeg ofte glemmer å bruke 6. gir i bilen til mannen. Tenker rett og slett ikke på at det er 6 gir på den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:52   #49
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Ja, selvfølgelig.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:54   #50
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jeg bruker både femte og sjette gir.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:00   #51
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Nå har jeg riktignok ikke giddet lese side 2 av tråden, men jeg må innrømme at jeg sjelden er innom 5. giret, og er vel i såfall førstemann som sier nei.

I går kjørte vi 2 timer, hovedsaklig på motorvei, og brukte det ikke. Innimellom husker jeg på det, men tror jeg kan telle på 1 hånd de gangene i løpet av sommeren jeg har brukt 5. gir. VURDERTE å bruke det i går, men da ville girspaken kræsjet borti den dingsen som stikker ut av sigarettenneren og gir strøm til GPSen og dvd-spilleren baki, og sjansen ville vært stor for at jeg kippet ut strømmen - og dermed Tom og Jerry-filmen (upopulært). Dessuten er det så j*** dårlig motor på bilen at det ikke er behov for å bruke høyere gir enn fjerde.

En siste grunn er at jeg har en tendens til å bli fartsblind og kjøre ganske mye for fort, spesielt de gangene jeg er i 5. gir.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:02   #52
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jeg bruker alle gir, når jeg kjører i bil med gir, da.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:03   #53
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?


Mannen min spurte om jeg brukte 6. gear-et mye. Jeg trodde han tullet, men kunne etter et raskt blikk ned meget overrasket konstatere at joda, vi hadde visst hatt 6 gear på bilen. Jeg tror ikke det nettopp hadde vokst ut av gearkassen for å si det slik, det har nok vært der en stund.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:03   #54
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Ja, det er jo der for å brukes.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:16   #55
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja. Men en gang i tiden var det bare vanlig med 4 gir, så de som har lært å kjøre med fire gir har kanskje vanselig for å legge inn et ekstra gir eller to til?

De tre første bilene jeg hadde hadde kun fire gir, så jeg brukte litt tid på å huske på at det fantes et 5. gir i begynnelsen når vi fikk 5-girs bil. Men det varte noen uker, nå bruker jeg selsagt alle girene, noe annet er jo helt tåpelig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:32   #56
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jada, bruker 6.gir også, selv om det er litt uvant å ha 6 gir på bilen.

Det at man akonsekvent IKKE bruker de høyere gir på bilen, tror dere det har sammenheng med kvaliteten på bilkjøringen? Altså sikkerhetsmessig fra sjåførens side.
For det er vel kanskje generasjonen over oss som dette for det meste gjelder?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:34   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jeg bruker både femte og sjette gir når det trengs.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:50   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Klart jeg bruker alle bilens gir (6 på vår) Min mor har en venninne som ikke bruker 5.gir. Hun kan (?) nemlig ikke bruke det, for det har hun aldri brukt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:53   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja, dette artige spørsmålet fikk jeg av min far for to uker siden da vi tok farvel og jeg skulle kjøre tilbake til Bergen fra Sunnfjord

Jeg forstod ikke spørsmålet først, men min mor bruker angivelig ikke femte gir. Og han tenkte vel kanskje at hans treige eller pysete eller forsiktige eller ?? datter heller ikke gjorde det. Jeg lo godt og svarte at Pappa, da, jeg kjører jo på motorveien hver eneste dag!

- men: Bruker du femte gir? Eller altså: Er det flere enn min mor som ikke bruker femte gir?

Øh. Skjønte nesten ikke spørsmålet. Jeg bruker alle girene. Det som passer best der og da. Og det er ofte femte gir, ja.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:59   #60
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du femte gir?

Jeg bruker til og med 6 gir

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no