Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 15:30   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Sint!

Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Jeg har sannsynligvis gått i den klassiske fellen som til stadighet er oppe i Forbrukerrådet. Jeg betalte porto for noe vidunderpiller i april under 100 norske kroner. Det kom aldri noe før måneder etterpå. Nå i høst hagler det inn bokser med kostilskudd i postkassen min, uten avsender eller kontakt. Kun en boks i pakken uten følgebrev. I dag oppdaget jeg at det var trukket ca. 2 * 600 kr. ( eller det var trukket i usd) i måneden siden juli, altså ca. 7200 kr. Banken hadde reklamasjonsskjema og mente det var mulig å få pengene tilbake, men det kunne ta tid. Er det noen her som har opplevd å fått pengene tilbake?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 15:33   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Så lenge det går via Mastercard vil jeg tro det er ganske lett å få igjen pengene. Det er jo pga slik svindel det anbefales å bruke kredittkort.

Jeg har selv opplevd at visakortet mitt har blitt brukt i utlandet. Jeg visste ikke hvordan de hadde fått opplysningene, men ble oppringt av banken pga mistenkelige handlemønstre og de sperret kortet så fort de fikk tak i meg. Jeg fikk igjen disse pengene uten problemer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 15:48   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Xxxx fingrene for at det går greit. Men jeg må anmelde, og anmeldelsen må ligge ved reklamasjonsskjema. Anmelder jeg de som står på kontoutskriftet for ulovlig trekk fra mitt kort? Det er visst en matbutikk i USA......ååååå jeg er så frustrert nå.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 18:51   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Så kjipt. Jeg opplevde for mange år siden at det ble trekt ca. 3000 kroner fra kontoen min og det var visst en pokerside på nettet som hadde gjort det. Jeg hadde ikke spilt poker eller noe som helst annet, så jeg måtte få nytt kort og klagde på trekket.

Det tok noen måneder før jeg fikk pengene tilbake. Men fikk faktisk mer tilbake enn det som var trekt pga. valutakursen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 18:57   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Jeg ville anmeldt de som står på utskriften, amo, men lagt ved all info du har om selskapet du handlet av.

Krysser fingre for at det ordner seg!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:29   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.819
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Sørg i hvert fall for å sperre kortet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 23:53   #7
MrsH
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 4
MrsH har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Autotrekk på MasterCard i US Dollar

Dersom du har betalt med kredittkort skal det holde å kontakte utsteder, så skal de refundere uten videre prosess. Uansett ville jeg deaktivert kortet og bestilt ett nytt.

MrsH er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no