Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ta mye plass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-18, 23:58   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg synes det er negativt ladet når man bruker de ordene. Jeg tenker at det kan være mennesker som tar mye plass på en positiv måte, men da føler jeg ofte man bruker andre ord.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 00:18   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg tror jeg kan finne på å bruke det positivt i tillegg til som eufemisme for «litt slitsom». Det betyr jo å gjøre forholdsvis mye av seg, og jeg setter jo ofte pris på at bra og hyggelige folk gjør litt av seg og bidrar i sosiale situasjoner og relasjoner. Mulig jeg bruker «vises godt» eller noe i den retning hvis jeg mener det positivt? Jeg er ikke sikker.

Og hvis det er snakk om å si at noen gjerne kunne ta mer plass enn de gjør, så er det åpenbart ment som en bra ting å ta mer plass. Men det er jo en litt annen situasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 00:37   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Ta plass er jo noe det er fokus på i ymse kampanjer for tiden. Å ta plass oppfatter jeg som noe kvinner gjør for lite og burde våge mer. Hvis det å ta mye plass er så sosialt negativt som det gis inntrykk av i denne tråden er et kanskje ikke rart at kvinner unngår å ta plass og synes/høres?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 01:02   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg TROR ikke jeg ville brukt det om noen i positiv, mening, da ville det i hvert fall kastet på et "BARE positivt, altså!"

Jeg ville nok brukt andre uttrykk, som "veldig livlig" eller noe da, tror jeg.

Jeg tror ellers jeg har hørt uttrykket mest når folk sier det om seg selv, og da tror jeg det utelukkende har vært folk som tar plass på en positiv måte. På den nordnorske-ler-høyt-og-mye-måten, eller ved at man har mange ideer og snakker om dem, eller noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 01:19   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ta plass er jo noe det er fokus på i ymse kampanjer for tiden. Å ta plass oppfatter jeg som noe kvinner gjør for lite og burde våge mer. Hvis det å ta mye plass er så sosialt negativt som det gis inntrykk av i denne tråden er et kanskje ikke rart at kvinner unngår å ta plass og synes/høres?

Jeg synes ikke tråden tyder på at folk synes det er negativt med folk som tar plass, men at uttrykket i seg selv tolkes negativt, nettopp fordi som Skilpadda sier, det er en litt mer diplomatisk måte å beskrive noen som kan oppfattes som litt i overkant oppmerksomhetskrevende.

Selv synes jeg det er udelt positivt med folk som er trygge på seg selv og markerer det, men det krever jo et snev med sosiale antenner å gjøre det på en måte som ikke går utover andre - og det er nettopp når det går utover andre at jeg selv ville brukt "tar mye plass"-uttrykket, og da med negativt fortegn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 06:45   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg oppfatter det som nøytralt, på samme måte som "Kari er høy". Kan ikke huske å ha brukt det selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 09:58   #47
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Det å ta mye plass, tenker jeg på som noe negativt. Mens det å ta plass opplever jeg som noe positivt. Det handler om proporsjoner, om det å ta tilstrekkelig vare på seg selv og tørre å vise seg frem, uten å bli alt for selvsentrert og egoistisk. Og det er en balansegang når man tar nok plass og når man tar (for) mye plass.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 22:20   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg bruker uttrykket om meg selv, og som en svak side. Det er baksiden av mynten av å være engasjert og engasjerende, entusiastisk og selvsikker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 01:15   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta mye plass

Tar man stor plass når man har noe konstruktivt å bidra med, er det positivt. Tar man stor plass og bare lager støy, er det negativt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 08:17   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta mye plass

Begrepet gitt meg negative assosiasjoner, i den forstand at en person som tar mye plass, gjør det i disfavør av andre i rommet. Jeg ville brukt et annet begrep om en person som "tar mye plass" på en positiv måte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 12:53   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Begrepet gitt meg negative assosiasjoner, i den forstand at en person som tar mye plass, gjør det i disfavør av andre i rommet. Jeg ville brukt et annet begrep om en person som "tar mye plass" på en positiv måte.

Hvilket annet begrep da? Jeg klarer ikke finne på noe selv og tar gjerne i mot tips.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 12:56   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvilket annet begrep da? Jeg klarer ikke finne på noe selv og tar gjerne i mot tips.

Mange som tar stor plass er også inkluderende og tar stort sosialt ansvar, tenker jeg. De er ikke nødvendigvis bare opptatt av seg og sitt.

Mange av de gangene jeg i ettertid har krympet meg litt og tenkt at jeg "tok for stor plass", har det delvis vært motivert i å ta ansvar for at praten går rundt bordet og at stemningen skal bli lett. Da kan det bli litt høy stemme og mye latter noen ganger.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 06-03-18 kl 13:02.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:17   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mange som tar stor plass er også inkluderende og tar stort sosialt ansvar, tenker jeg. De er ikke nødvendigvis bare opptatt av seg og sitt.

Mange av de gangene jeg i ettertid har krympet meg litt og tenkt at jeg "tok for stor plass", har det delvis vært motivert i å ta ansvar for at praten går rundt bordet og at stemningen skal bli lett. Da kan det bli litt høy stemme og mye latter noen ganger.

Men er det negativt? Det er jo fort ganske kjedelig i endel sammenhenger dersom ingen tar det ansvaret.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:21   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Å være festens midtpunkt er bra, å være engasjerende og morsom er også fint. Jeg har ingen problemer med at folk holder hele selskapet i ånde hele kvelden, hvis de bare klarer det på en bra måte.

Men selve begrepet "å ta mye plass" handler for meg om at man da fortrenger andre, og er i seg selv ikke positivt ladet. Og ja, det er fylleangst nr. 1 for oss ekstremekstroverter som får angst av (det vi oppfatter som) klein stillhet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 13:38   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Det må da kunne skilles mellom å «ta mye plass» og «ta for mye plass». Man kan jo helt fint ta mye plass uten å fortrenge andre. Noen ganger er det mye plass. Noen ganger er andre helt komfortable med å gi plass.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 15:07   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

En annen dimensjon handler om det å gi plass. Gir vi like stort rom til kvinner og menn? Jeg tenker på det av og til når enkelte tar mye plass. Det virker som om menn kan tillate seg mye mer uten at det blir dømt til å være "for mye" enn det kvinner kan.
Det var interessant å delta på et kurs hvor debatter ble analysert. Det var veldig store kjønnsforskjeller, noe få hadde tenkt over på forhånd fordi "vi er jo så likestilte her hos oss". Dette var snakk om politikk.

Jeg tenker også på metoo og hvordan enkelte har fått ta alt for stor plass på en svært uheldig måte. Hvordan blir kvinner med lignende atferd oppfattet? Hva tillates av at andre tar plass både med positivt og negativt fortegn?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 15:10   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg vet ikke om jeg ser klare kjønnsforskjeller, for av de jeg kjenner som tar mye plass, så er det like mange kvinner som menn. Også av de som tar for mye plass.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 15:11   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Jeg kjenner flere kvinner enn menn som tar mye plass i sosiale sammenhenger, tror jeg. (Mulig jeg rett og slett kjenner flere kvinner enn menn, da.)

Men jeg har tenkt på det med kjønnsbalanse, særlig i jobbsammenheng. På en tidligere jobb tok jeg temmelig mye plass i møter og diskusjoner - både fordi jeg var engasjert, og fordi det var et par menn som var ganske dominerende, så jeg følte at det ikke var noen grunn for meg å begrense meg. I sammenhenger der de fleste er litt mindre dominerende, er det mer sannsynlig at jeg holder litt tilbake.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 15:11   #59
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tar man stor plass når man har noe konstruktivt å bidra med, er det positivt. Tar man stor plass og bare lager støy, er det negativt.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 15:12   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta mye plass

Men selv om man tar mye plass med utelukkende bra og positive ting, kan det være uheldig hvis det gjør at andre slipper mindre til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no