Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-18, 20:15   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Jeg skal bake prinsessekake til konfirmasjon. Hvordan oppbevarer jeg den over natten så den holder seg best mulig fersk? Tenker å bake den litt sent på kvelden, kvelden før.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 11:20   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Prinsessekake, er det sånne ruller av gjærbakst? Da ville jeg oppbevart i plast på benken og tatt evt glasur/pynt på dagen etter.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 13:48   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Prinsessekake, er det sånne ruller av gjærbakst? Da ville jeg oppbevart i plast på benken og tatt evt glasur/pynt på dagen etter.

Ja, det er gjærbakst. Den holder seg bedre enn boller ol. siden den inneholder en del vaniljekrem og smør/sukker/kanel. Da pakker jeg den inn.
Vurderte å bake noen dager før, og fryse. Men synes det ikke blir helt det samme og tine. Spesielt når det skal serveres i konfirmasjon.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 17:46   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Rekker du å steke den på morgenen? I så fall, lag deig med litt mindre gjær og la den heve over natten i kjøleskap. Stek på morgenen, avkjøl og pynt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 21:44   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Rekker du å steke den på morgenen? I så fall, lag deig med litt mindre gjær og la den heve over natten i kjøleskap. Stek på morgenen, avkjøl og pynt.

Det tør jeg ikke å ta sjansen på, kjedelig om det ikke blir bra.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 22:38   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

#denfølelsen når du lurte på det samme for 3,5 år siden (i samme ærend) og søker opp eget innlegg
Da blir det kjøkkenbenk denne gangen også, selv om jeg er usikker på om jeg endte på det sist.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 22:56   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Har du vurdert å la den heve i kjøleskap, og heller steke den samme dag som serveres?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 23:26   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prinsessekake - hvordan oppbevare til dagen etter?

Jeg har aldri prøvd det før, så måtte ha testet det en gang før.
Nå står den på benken under klede til den er kald, så tar jeg litt plast over til i morgen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no