Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flylady-prinsipper ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-06, 23:35   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Tommel opp

Flylady-prinsipper ...

Er det noen her som får unna husarbeidet ved hjelp av "FlyLady" prinsippene?
Virker effektivt og motiverende....
http://www.flylady.com

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 23:55   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Jeg har holdt på med en "light" versjon det siste året. Det er ganske så tidsbesparende.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 00:06   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg har holdt på med en "light" versjon det siste året. Det er ganske så tidsbesparende.


Hvordan gjør du det? Har du lyst til å fortelle litt? Ønsker å bli inspirert....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 00:24   #4
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Vi fikk vaskedame, det hjalp hos oss!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 10:55   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Vi fikk vaskedame, det hjalp hos oss!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 10:58   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Stjernetegnet mitt (Jomfruen) vil ha alt ordentlig og ryddig rundt seg hele tiden, så i hodet mitt skulle jeg gjerne hatt FlyLadyånden over meg konstant. Men akk, det er ikke så lett å få det til i praksis, så det blir bare med tanken.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:02   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Denne skal jeg se nærmere på! Takk for tips :kaaooos:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:13   #8
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

http://www.frustrertefruer.net/forum/index.php

Jepp jeg er en ekte flybaby.

Og har også vaskehjelp.....

Jeg synes det er genialt altså. Linken over er til forumet vårt ta en tur innom!!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:19   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Jeg/vi er flinke til å rydde etterhvert. Etter at vi har vært på badet om morningen, så rydder vi opp. Skitten tøy i vaskekjelleren, tørker over vasken etter tannpuss ol. Så badet er ryddet når jeg går på jobb. Samme med kjøkken.Vi smører frokost og nistepakke om kvelden, setter inn tallerken og glass i oppvaskmaskinen når vi er ferdige og legger nistepakker i sekker. Da er kjøkkenet ryddet før vi går.
Stuen er ikke i bruk om morningene, så den er ryddig når vi kommer hjem. Jeg/vi rydder alt før vi legger oss om kvelden.Gangen blir ryddet, sko,jakker ol. blir satt på plass om det ikke er gjort, når alle er inne for kvelden. Leker, ting og tang blir ryddet opp sammen med de små, før dem legger seg. Kveldsmat blir spist, nister og frokost smørt og kjøkkenet ryddet for kvelden etterpå.
Vi er blitt veldig flinke til å holde det ryddig og samarbeider om det alle sammen. Det er så mye enklere å finne frem moppen og dra over gulvene når vi slipper og rydde i lang tid på forhånd.
Jeg har ikke så veldig system på vindusvask og annen rundvask, men tar det når jeg har overskudd inni mellom. Jeg har greie system i kleskap og vaskekjeller, men står ikke med stoppeklokke for å vaske skap i 15. min. Det tar jeg når jeg føler for det. Resultatet er at jeg slipper unna "brannslukkingen", for huset er stort sett noelunde ryddet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:24   #10
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Jeg har forsøkt flyladyprinsippet tidligere, og ser at det har noe for seg. Det ble imidlertid så mye mas med utallige mail som haglet inn og fylte opp innboksen min, og mas om å gå med sko inne (?), at jeg tilslutt ble helt motløs og gav opp.
Egentlig så er jeg en veldig ryddig og systematisk person i utgangspunktet, men er ikke så glad i å vaske så dette gjøres stort sett etter skippertakmetoden, og det var særlig på dette området at det hadde noe for seg for meg.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:48   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Stjernetegnet mitt (Jomfruen) vil ha alt ordentlig og ryddig rundt seg hele tiden, så i hodet mitt skulle jeg gjerne hatt FlyLadyånden over meg konstant. Men akk, det er ikke så lett å få det til i praksis, så det blir bare med tanken.


Er du meg?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:50   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Her er ett "norskt" forum. http://frustrertefruer.net/

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:54   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Er du meg?

Nei, hun er MEG!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:06   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, hun er MEG!

Det var rart, jeg trodde du var meg? Hvem er hun andre da

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:06   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Oi, filosofisk dilemma! Grubler jeg for lenge på denne blir jeg ør i hodet, kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 21:21   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flylady prinsipper....

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det var rart, jeg trodde du var meg? Hvem er hun andre da

Vi er vel halvschitzofrene hele gjengen

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 19:57   #17
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Hadde noen giddet å si helt kort hva dette går ut på? Rydde underveis? Men hva er dette med stoppeklokke og mail?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 21:34   #18
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Jeg tror jeg sender denne linken per mail over til husets potensielle FlyLord.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 09:55   #19
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hadde noen giddet å si helt kort hva dette går ut på? Rydde underveis? Men hva er dette med stoppeklokke og mail?

Jeg kan si det kort for jeg er ikke helt inne i det.

FlyLady er en hjemmeside (amerikansk) der man får husarbeidstips. Du kan få dem på mail. Tipsene går vel sånn omtrent ut på at man blir oppfordret til å legge inn en daglig rutine som inkluderer litt husarbeid hver morgen og kveld. På morgenen skal du tørke av kjøkkenbordet etter frokost f.eks., hver gang du har dusjet på morgenen skal du tørke over dusjen kjapt. Når kveldsstellet til ungene er unnagjort tørker du samtidig raskt over doskåla.

De 15 min med stoppeklokke betyr at du setter en timer på 15 min, tar på deg innesko og setter i gang med opprydding. Jeg har litt sansen for disse 15 min, det er ikke så lenge egentlig samtidig som det faktisk hjelper godt å holde på 15 min i ett rom.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:51   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flylady-prinsipper ...

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg/vi er flinke til å rydde etterhvert. Etter at vi har vært på badet om morningen, så rydder vi opp. Skitten tøy i vaskekjelleren, tørker over vasken etter tannpuss ol. Så badet er ryddet når jeg går på jobb. Samme med kjøkken.Vi smører frokost og nistepakke om kvelden, setter inn tallerken og glass i oppvaskmaskinen når vi er ferdige og legger nistepakker i sekker. Da er kjøkkenet ryddet før vi går.
Stuen er ikke i bruk om morningene, så den er ryddig når vi kommer hjem. Jeg/vi rydder alt før vi legger oss om kvelden.Gangen blir ryddet, sko,jakker ol. blir satt på plass om det ikke er gjort, når alle er inne for kvelden. Leker, ting og tang blir ryddet opp sammen med de små, før dem legger seg. Kveldsmat blir spist, nister og frokost smørt og kjøkkenet ryddet for kvelden etterpå.
Vi er blitt veldig flinke til å holde det ryddig og samarbeider om det alle sammen. Det er så mye enklere å finne frem moppen og dra over gulvene når vi slipper og rydde i lang tid på forhånd.
Jeg har ikke så veldig system på vindusvask og annen rundvask, men tar det når jeg har overskudd inni mellom. Jeg har greie system i kleskap og vaskekjeller, men står ikke med stoppeklokke for å vaske skap i 15. min. Det tar jeg når jeg føler for det. Resultatet er at jeg slipper unna "brannslukkingen", for huset er stort sett noelunde ryddet.

Kan du lære mine familiemedlemmer dette også?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no