Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Øke prisene på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 12:40   #1
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Øke prisene på SFO

Idag har vi fått mail fra rektor på guttungens skole om at SFO øker prisene med 3,2% fra 01.01.2010. Dette syntes jeg er rart i en tid hvor man lenge har snakket om makspris på både barnehage (gjennomført) og SFO. Forløpig har vi bare en i SFO, men om noen år er det 3. Det blir mye penger av slikt. I den situasjonen som vi er i, har vi heller ikke anledning til å ikke la barnet være i SFO.

Jeg skulle ønske det var billigere, dette er mer enn hva vi betaler for i barnehagen.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 12:44   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.016
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Jeg har jo ikke skolebarn enda, men kjenner at jeg er ganske kritisk til SFO. Det er dyrt og har ikke søskenmoderasjon (i hvert fall ikke overalt), og tilbudet varierer noe helt ekstremt. Jeg kunne vært villig til å betale mye for et godt opplegg, men det kan man jo ikke helt velge.

Naboene og vi har diskutert litt og vurderer å bare ha korte dager i SFO (redusert plass), mot at vi henter tidlig en dag i uka hver. Jeg synes det høres ut som et godt opplegg, så lenge tilbudet på SFO ikke er bedre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 12:48   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

I Oslo økes de med enda mer, hørte 8% ... noen som vet om det stemmer? Betaler 2220 kr for full plass i dag. Og ja, å øke SFO priser er pussig i tider SFO har blitt Aktivitetsskole, "alle skal med", det skal mer "skole" i AKS osv osv.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:00   #4
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

På vår SFO økte det nå i høst. Var vel like under en 100-lapp.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:03   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Jeg har ikke hørt om noen økning hos oss ennå, men vanligvis får vi ikke beskjed før jeg ser det på regningen. Nå betaler vi vel ca. 2400 for full plass med mat, og jeg synes ikke det er verdt prisen for de få timene for å si det sånn, men vi må nå bare foreløpig.

Pope: Du vil vel aldri få 3 unger på SFO samtidig? Det får i alle fall ikke jeg, og vi har største og minste samme årstall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:03   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Pope; dere kan vel ikke ha tre samtidig når det er fire år mellom eldste og yngste? SFO tilbys jo bare t.o.m. 4. klasse bortsett fra til barn med spesielle behov.

Ellers er det dessverre vanlig å regulere prisene ved nyttår (det gjør de her også hvert år), og selv om det diskuteres makspris på SFO også er det neppe mange kommuner som tar seg råd til å ta hensyn til det før det faktisk er vedtatt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:50   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Her skal også prisen økes til 2180 kr for full plass. Jeg har aldri hørt om makspris på SFO?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:27   #8
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.


Pope: Du vil vel aldri få 3 unger på SFO samtidig? Det får i alle fall ikke jeg, og vi har største og minste samme årstall.


Mulig at dere har rett i det. Og jeg som jobber med tall til daglig. - men i 5.klasse tilbyr de leksehjelp og det koster penger det også.

Det som jeg syntes er rart, er at det er så stor forskjell på SFO på de forskjellige skolene her omkring. Det er rart at de ikke blir fulgt opp på noen måte for å kunne tilby like tjenester.
Propella: de har diskutert det bare, men ingen politikere ser ut til å ville kjøre en kamp for det.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 16:41   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har ikke hørt om noen økning hos oss ennå, men vanligvis får vi ikke beskjed før jeg ser det på regningen. Nå betaler vi vel ca. 2400 for full plass med mat, og jeg synes ikke det er verdt prisen for de få timene for å si det sånn, men vi må nå bare foreløpig.

..........

Det ligger inne en økning av prisen i vår kommune også, Elisabet. Jeg husker ikke akkurat hvor mye, men jeg stusset da jeg leste det fordi timetallet på skolen skal økes(det gjøres forskjellig fra skole til skole), dvs at SFO-tiden blir kortere for flere barn og samtidig skal vi betale mer!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:41   #10
Tweeno
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 12
Tweeno har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

I vår kommune koster det nærmere 2500 kr for en hel plass Nå er vi så heldige at det går opp slik at vi ikke trenger sfo-plass dette året. Hadde jammen blitt dyrt med 2 sfo-plasser, og bare 20 % søskenmoderasjon

Tweeno er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:09   #11
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

I vår kommune koster SFO 2400 i måneden. I tillegg kommer 200 kroner per dag i skolens ferier (August ble m.a.o. DYRT). Ingen søskenmoderasjon.
Vi har jo 4 år imellom, da, men vi har bekjente med tre i SFO (tvillinger+en) Da er det så dyrt at de heller har valgt det bort.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:24   #12
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Koster leksehjelp penger?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:30   #13
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

me betale 1500 inkl mat på vår SFO, full plass, men då er det ikkje morgon-SFO

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:31   #14
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øke prisene på SFO

Problemet er jo at SFO-prisene er helt opp til kommunene - ingen statlig regulering. Når også innholdet i SFO er helt opp til den enkelte kommune, eller til og med den enkelte SFO, er det klart det blir vannvittige variasjoner. Vi betaler også over 2000 for hel plass nå, men har en superfantastisk SFO, så da kan det på en måte forsvares. Men jeg vet at SFO-leder her skjemmes når hun må sende ut brev om prisøkning, for som hun sier øker brukerbetalinga samtidig som hennes budsjett skjæres inn. Her i kommunene mistenker jeg at SFO-foreldrene til en viss grad betaler for generelt dårlig kommuneøkonomi samt full barnehagedekning og max-pris i barnehage.

Håper virkelig det kan komme konkrete statlige retningslinjer for pris og innhold, sånn som i barnehagen.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no