Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lege ga Jehovas vitne blodoverførsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 12:35   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lege ga Jehovas Vitne blodoverførsel

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men nå er du tilbake til kontekstualisering av hellige skrifter. Det er lett å seie at dette må lesast ut ifrå kontekst og at i varme, arabiske land blei ein sjuk av forderva svinekjøtt, men nå som vi har kjøleskap er det ingeting i vegen for å spise gris. Men då stiller vi oss utanfor religionen og vurderer innhaldet. Dei som trur på desse tinga har eit anna perspektiv, dei ser på Guds ord som ein autoritet og om dei då i tillegg er veldig bokstavlege i lesinga si, vil ikkje slike tids- og kontekstargument vere relevante i det heile tatt.

Ja, det er vel der det hele ligger. De ser på skriftene som Guds ord, mens når man stiller seg utenfor så ser man den historiske konteksten; skriftene ble skrevet av mennesker, mennesker preges av tiden og samfunnet de lever i.

Jeg skjønner at mange tror på livet etter døden, at dette livet her bare er et skritt på veien. Men i dette konkrete tilfellet her, så skriker alt i meg at det blir helt, helt feil å skulle velge å dø fra sitt nyfødte barn og barnet man har hjemme. Uansett hvordan man vrir og vender det, så føles det som en veldig egoistisk tanke. Jeg vil være ren, derfor vil jeg dø fra mine barn.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no