Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tel Aviv

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 15:11   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tel Aviv

Jeg og samboeren skal ha oss en romantisk liten ferie snart, og vi sitter og lurer på hvor vi skal dra. Egentlig er planen en langhelg, men vi kan kanskje utvide til en uke om det er billig å bo/leve der vi skal. Amsterdam er på ønskelista, men vi snakker også om Tel Aviv. Vi er begge veganere og den byen er visst et eldorado for "sånne som oss" og siden vi gjerne vil spise god mat på ferie så teller jo det ganske mye. Er det noen her som har vært der og kan fortelle litt?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 15:34   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Problemet med Tel Aviv er at det tar ganske lang tid å komme seg frem og tilbake, så hvis man har en langhelg, så går mye av tida med til reising.

Jeg har vært i Tel Aviv to ganger, og synes det er en helt fantatisk by. Utrolig kul, veldig god mat, fin strand og massevis av historie. Det har selvfølgelig bidratt til opplevelsen at jeg har besøkt en venninne som bodde der og var lokalkjent. I tillegg så snakker alle svært godt engelsk.

Jeg er relativt altetende, så jeg skal ikke mene noe om hvorvidt det er enkelt å finne god mat der for veganere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 15:40   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Ja, det er kun aktuelt om vi kan reise en uke eller mer altså, det står kun på om det er billig å bo der, for vi har nå 5 unger tilsammen og må bruke endel penger på å fikse romløsninger her i huset. Men det høres flott ut, må sjekke litt priser på hoteller/leiligheter (foretrekker det siste så vi slipper å spise alle måltider ute osv).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 15:44   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg likte Tel Aviv godt. Jaffa er innmari koselig område. Moderne og eksotisk sted å reise.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 15:48   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Hvis det er med unger og for en hel uke, så tenker jeg at det er ypperlig. Bystranda er skikkelig bra, så man får både strand- og byferie på en gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 15:58   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Nei det er kun oss to. Vi tar ikke med oss 5 unger på tur om vi ikke .
Det blir neste sommer. I år reiser vi alene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 18:58   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg var der når jeg var student. Det ble til at det ble kun et utgangspunkt og så fartet vi på kryss og tvers på en ukes backpacking og så en hel masse! Det anbefaler jeg!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 21:16   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Tel Aviv/Jaffa er veldig ålreite byer og Israel er virkelig et ferieland for veganere.
Jeg ville slitt med å reise dit for forlystelse nå. Kunne vurdert det om det var snakk om observatørjobbing.

Noen av strandbyene utenfor er også sånne veganer-vennlige byer.

Jeg ønsker meg virkelig tilbake dit, men ikke før det er åpent til Gaza og politisk situasjon er en annen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 21:38   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Noen venner av oss skal flytte til Austin i Texas, og en av tingene jeg har lest om Austin i den sammenheng, var at det var et veldig bra sted (tror det var kåret til best i USA?) for veganere. Mange direktefly til Houston fra Europa, og da er det 2-2,5 time å kjøre til Austin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 00:11   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Fin by, masse vidunderlig mat, og angående Guavas poeng så tror jeg israelere flest, som er relativt moderate, de fleste av dem, fanget av skrekkelig politikk, trenger mer kontakt med omverdenen, ikke mer isolasjon.

Men beregn minst en halv dag ekstra på reise inn og ut. Det kan være verdt å betale for VIP-behandling på flyplassen. Da kan du redusere køen med noen timer, men det er fortsatt sinnsykt (dette er min erfaring fra en del år siden, akkurat da den andre intifadaen startet opp igjen, jeg vet ikke om det fortsatt er sånn).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 00:46   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Noen venner av oss skal flytte til Austin i Texas, og en av tingene jeg har lest om Austin i den sammenheng, var at det var et veldig bra sted (tror det var kåret til best i USA?) for veganere. Mange direktefly til Houston fra Europa, og da er det 2-2,5 time å kjøre til Austin.

Oh, takk for tipset! Har veldig lyst å dra til USA, og da spesielt New York, som også er vegan heaven. Men vil gjerne spare det til en gang vi har bedre tid.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

angående Guavas poeng så tror jeg israelere flest, som er relativt moderate, de fleste av dem, fanget av skrekkelig politikk, trenger mer kontakt med omverdenen, ikke mer isolasjon.

Men beregn minst en halv dag ekstra på reise inn og ut. Det kan være verdt å betale for VIP-behandling på flyplassen. Da kan du redusere køen med noen timer, men det er fortsatt sinnsykt (dette er min erfaring fra en del år siden, akkurat da den andre intifadaen startet opp igjen, jeg vet ikke om det fortsatt er sånn).

Akkurat det jeg også tenker, ang. politikken.
Tusen takk for tips! Vi drar nok ikke for en langhelg, da tar vi heller for eksempel Amsterdam, men får vi til en uke blir det nok Tel Aviv, både jeg og sambis har fryyyyktelig lyst å dra dit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 00:53   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg har en venninne som bor upstate New York, hun er veganer og det er et bra veganermiljø der oppe, de har en egen Veganerfestival nå på forsommeren i saratoga springs/Albany.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 00:55   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Se her: http://albanyvegan.webservicesus.com/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 01:00   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Se her: http://albanyvegan.webservicesus.com/


Åh steikje! Lyst! Bare det at de deler ut gratis vegansk Ben & Jerry-is! Den kommer forresten snart til Norge også, gleder meg ihjel. Basert på mandelmelk, det smaker sikkert enda bedre enn originalene! Mandelmelk er jo så digg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 09:23   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fin by, masse vidunderlig mat, og angående Guavas poeng så tror jeg israelere flest, som er relativt moderate, de fleste av dem, fanget av skrekkelig politikk, trenger mer kontakt med omverdenen, ikke mer isolasjon.

Men beregn minst en halv dag ekstra på reise inn og ut. Det kan være verdt å betale for VIP-behandling på flyplassen. Da kan du redusere køen med noen timer, men det er fortsatt sinnsykt (dette er min erfaring fra en del år siden, akkurat da den andre intifadaen startet opp igjen, jeg vet ikke om det fortsatt er sånn).

Eh ... ja ... å komme seg både inn og ut av Israel er et lite mareritt. Det tar en evighet og du må svare på en million spørsmål. Jeg har en gang vært på (charter)ferie i Tunisia, og det var ikke måte på hvor lenge man skulle forhøres om hva man hadde foretatt seg der.

Og de tok ut ALT av kofferten min en gang jeg skulle hjem den ene gangen. De innpakkede presangene til ungene måtte pakkes opp, og samtlige møkkete truser måtte fremvises. Hipp hurra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 09:58   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Koffertsjekk i Tel Aviv er noe for seg selv ja.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 10:14   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg måtte åpne pc-en og vise presentasjonen jeg hadde holdt for kunden min. Og sikkerhetsvakten spurte grundig om hvorfor den viste så lavt anslått mulig markedsandel for dem?

De er håndplukkede folk som jobber der også, smarte, og, det skal de ha, alle sammen veldig høflige og hyggelige. Og grundige som bare rakkeren.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 11:33   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg besøkte to venner i Israel for snart 20 år siden, og ble intervjuet på vei hjem. Tok litt lenger til enn estimert, fordi venn A sa jeg hadde vært en uke hos A og så en uke hos B, mens B hadde sagt motsatt. Men veldig høflig, da.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 11:50   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Vi hadde vært på Vestbredden. Da må man helst ikke ha forklaringer som avviker en millimeter. Dårlig kombo med teflonhjerne gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:41   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Drar opp denne igjen. Vi reiste ikke den gangen (det ble Litauen, Vilnius i stedet) men nå snakker mannen om å dra til Tel Aviv på bryllupsreise i sommer. Vi har flere land på lista, men typiske romantiske reisemål med late dager på stranda er ikke noe for oss. Vi må ha kultur, opplevelser og ikke minst god (vegansk) mat. Tel Aviv er jo bra på de områdene da.
Men så har vi sikkerhetskontrollene osv. Jeg er jo livredd selv vanlige små sikkerhetskontroller på små flyplasser i Norge, bare den ene gangen jeg ble "fakket" med en liten tube håndkrem i veska som jeg hadde glemt lå der, holdt jeg på å grine av.

Noen som har flere erfaringer og som kan overbevise meg om at Tel Aviv er tingen for et nybakt ektepar? Mannen har ENORMT lyst å reise dit, jeg også forsåvidt, men jeg har lite lyst å gå rundt med stressklump i magen på min egen bryllupsreise.
Må man dekke seg til som kvinne? Er det i det hele tatt noen som helst risiko forbundet med det å reise til Israel som kvinne? *dum*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no