Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Syr dere munnbind?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-20, 16:06   #21
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Jeg har sjekket ut diverse mønstre, og har masse sengetøy jeg kan ofre som har blitt hull i, og som jeg uansett ikke har kastet for sengetøy-stoff er genialt til masse rart.

Men symaskina trenger en fiks da, så kanskje få fikset den slik at jeg er klar om jeg må. Men gidder ikke gjøre det før en må.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 16:17   #22
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Nei, ikke før jeg er nødt.

Er en del i strøket der jeg bor som går rundt med munnbind, men etter å ha sett en opplysningsvideo fra OUS om riktig bruk av munnbind ser jeg jo at flesteparten som bruker dem i strøket her bruker dem feil.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 16:20   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Jeg skal sy om det blir anbefalt å bruke. Gidder ikke gjøre det før jeg må.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 16:24   #24
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Jeg kom nettopp fra fastlegen. Der måtte alle, både pasienter og ansatte, bruke munnbind. Det er så ubehagelig å ha på at jeg er glad jeg stort sett bare er hjemme. Det var forøvrig ei som kom med hjemmelaget munnbind, men hun fikk beskjed om å legge det i lomma og ta på engangs.

Det florerer av folk som syr og selger, så det blir nok fullt mulig å få kjøpt hvis man vil. Jeg så nettopp på Facebook at Rainbow tekstil selger ferdig sydde for 75 kr. Tine Solheim selger vel også i ganske stor stil.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 16:32   #25
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Jeg er skeptisk. Munnbind er jo en måte å begrense smitten ved kilden på og har sånn sett en funksjon. Men de beskytter jo ikke mot å bli smittet. Jeg er redd folk dels tror de blir beskyttet med munnbind på og derfor ikke er like nøye med å holde avstand og dels tror jeg det med kontaminasjon er en risiko (samme med hanskebruk). Munnbindet klør og irriterer og løsner kanskje litt så man tar på det og kan da få smitte på hendene. Jeg stoler heller ikke på at folk ikke bruker de om igjen. Tror og at munnbind gjør at folk blir mindre forsiktige med å holde seg hjemme når de har luftveissymptomer, men at hjemmelagede munnbind klarer å stoppe dråpesmitte fra nys/host like godt som et som er laget etter NS-EN 14683 er jeg skeptisk til.

Det er veldig mye forvirring og feil ordbruk ute og går i forhold til munnbind og åndedrettsvern, les gjerne denne kronikken her: https://nordnorskdebatt.no/article/h...ig-et-munnbind

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 19:04   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Ja, men mest for å få noen fancye. De tar 10-15 min å sy. Mamma og gamletantene bruker de på butikken, penere en buff. Stoff er ingen mangelvare hos meg. Syr i bomullsstoff.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 16-04-20 kl 19:09.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 01:29   #27
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Jeg har sydd til alle i huset for å være føre var/ ha muligheten til å bruke. (Oppskrift I even tråd.)

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 01:36   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syr dere munnbind?

Har sikkert det som trengs i hus, men har ingen planer om å bruke symaskina til det bruket enda.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no