Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 22:52   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Har du bøker i huset?

Leste bloggen til en venninne av meg, - hun er på husjakt i Oslo.
Ingen av leilighetene de var på visning i hadde bokhyller/bøker. Hun var blitt så nysgjerrig på dette fenomenet at hun åpnet skap og nesten lette etter bøker. Kanskje man tar dem vekk før visning? Eller er mange hus bokløse?

Har du bøker? For voksne? For barn? Fagbøker, skjønnlitteratur, klassiske romaner, pocketserier -?

Har du i såfall bøkene i stua, eller i andre rom?

Syns du det er litt "rart" når folk tilsynelatende ikke har en eneste bok?
Enn om et barn ikke har en eneste barnebok?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:56   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi ble oppfordret til å sette bort bokhylla da vi solgte leilighet.

Forhåpentligvis har det blitt gjort på visningene.

Ja, jeg har bokhylle, men den står på kontoret. Og ja, jeg synes det er rart hvis folk ikke har bøker i huset. Ennå værre hvis det ikke finnes barnebøker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:56   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

"Tonnevis", alt for mange og har faktisk vurdert å kvitte meg med noen esker. Men det er litt vanskelig å ta farvel. Har ikke alle bøkene fremme i dagslyset. Har en lav bokhylle i stuen, en smal i gangen, en ganske stor på gjesterommet og en vegg i kjellerstuen. Og noen esker da.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har masse bøker. Både for barn og voksne. Leiligheten vår er for liten til alle bøkene våre, så kjelleren er også full.

Man får beskjed om å rydde bort bokhyller når man skal selge. Derfor finner hun ingen når hun er på visning.

Jeg synes det er helt feil. Selv får jeg noia når jeg kommer på visninger og det er helt tomt der. Men .......

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:00   #5
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har også fler bøker enn vi har gjort plass til.
For min del får jeg lest så og si ingenting for tiden (de siste årene).
Jeg har vært så sliten med ungene, og etter at jeg oppdaget forum så har det fungert som min "virkelighetsflukt". Skikkelig sløvt.

Gubben leser masse og bestiller bøker i hytt og gevær.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:03   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har mange bøker. Det er vel bøker i de fleste rommene i huset; i gangen under trappen, barnerommet, kontoret, kjøkkenet og stua. I tillegg har vi et rom som er kombinert "bibliotek" og tv-rom. Jeg har pr. i dag ikke bøker på soverommet vårt, men det kommer vel en hylle eller to der også.

Gjennom mange år i bokbransjen har jeg fått samlet meg temmelig mye. I flere av hyllene på biblioteket står bøkene "dobbelt" (altså i to lag utenpå hverandre) i hylla. Det står også en del esker på loftet. Jeg gir vekk med ujevne mellomrom. Det må jeg rett og slett av plasshensyn.

Det er en blanding av skjønnlitteratur (inkl. lyrikk) for barn og voksne, og fagbøker - det meste er innbundet.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:03   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har massevis av bøker, men jeg ønsker meg en ny bokreol med både plass til bøker, glass og barskap. Slike finnes ikke å få kjøpt lengre.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:03   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har masse bøker. Både i stuen, på barnerommet og på soverommet. Har også mange pakket ned i esker fordi vi ikke har plass til dem.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:05   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har MASSE bøker. 3 Billy bokskap i stuen, 2 store Billy bokhyller på kontoret, bøker på alle tre barnerommene (etter alder) og noen esker i boden!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:06   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Jeg tror de fleste meglere oppfordrer til å fjerne bøker (og gjerne også bokhyller) før fotografering og visning, ja. Vi hadde prisvurdering på leiligheten vår i forrige uke, og megleren konstaterte tørt at det var en god del som måtte gjøres før en eventuell visning. (Leiligheten er nærmest tapetsert med bøker, i tillegg til at vi generelt har forsøkt å skvise inn mest mulig på begrenset plass. Megleren hadde nok mareritt om leiligheten vår flere netter etterpå, tenker jeg!)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:12   #11
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror de fleste meglere oppfordrer til å fjerne bøker (og gjerne også bokhyller) før fotografering og visning, ja. Vi hadde prisvurdering på leiligheten vår i forrige uke, og megleren konstaterte tørt at det var en god del som måtte gjøres før en eventuell visning. (Leiligheten er nærmest tapetsert med bøker, i tillegg til at vi generelt har forsøkt å skvise inn mest mulig på begrenset plass. Megleren hadde nok mareritt om leiligheten vår flere netter etterpå, tenker jeg!)

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:13   #12
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Masse bøker! Mest skjønnlitteratur, noen diktsamlinger, ganske mye fagbøker og et HAV med barnebøker.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:15   #13
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Mange bøker her og - har fem hyller i stua, en haug på kontoret, og et par på soverommene. Mest skjønnlitteratur, en del faglitteratur og etter hvert en del barnebøker også.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:18   #14
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi fikk ikke beskjed om å fjerne bøker, men så er det bare 4 hyller da. Jeg har en haug med bøker, men de fleste er hos mine foreldre.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:19   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Jeg har syv banankasser med bøker hos mamma. Noen få her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:23   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har mange bøker i huset - både fagbøker, historiske bøker og fiksjon. Det går mest i engelske bøker, men også endel norsk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:34   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Jeg har enormt mange bøker. Og et tonn med Penny-klubben bøker etc i kjelleren. Lille har en fin voksende samling.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:37   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Ungene har flere bøker enn meg her, ja. Emma har to hyller fulle.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:43   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Jeg fjerna noen bøker før fotografering og visning, slik at det ble noen tomrom i hyllene - de var overfylte fra før av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:52   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Leste bloggen til en venninne av meg, - hun er på husjakt i Oslo.
Ingen av leilighetene de var på visning i hadde bokhyller/bøker. Hun var blitt så nysgjerrig på dette fenomenet at hun åpnet skap og nesten lette etter bøker. Kanskje man tar dem vekk før visning? Eller er mange hus bokløse?

Har du bøker? For voksne? For barn? Fagbøker, skjønnlitteratur, klassiske romaner, pocketserier -?

Har du i såfall bøkene i stua, eller i andre rom?

Syns du det er litt "rart" når folk tilsynelatende ikke har en eneste bok?
Enn om et barn ikke har en eneste barnebok?

Her er det nye bøker, gamle bøker, klassiske bøker, moderne bøker, pocketbøker, dyre bøker, fagbøker, barnebøker, oppslagsverk og det meste.

Jeg synes det er underlig at folk kan leve et godt liv uten bøker. Bokløse hus virker tomme.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no