Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjole til konfirmanten

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 11:52   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hm?

Du skriver at hun er lei seg og husker hvor fin søsteren var. Jeg tenker at det er ugreit å "si" at du er liten av vekst og får ikke bunad på konfirmasjonsdagen slik søsteren din fikk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 11:53   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Men det er vel uansett for kort tid til å fikse egen bunad nå, hvis bestemmelsen er tatt.
Så da er det å leie bunad eller kjøpe kjole som egentlig er alternativet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 11:53   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Ja, mulig det er ugreit, men det er ikke så mye å gjøre med det nå, 1 1/2 mnd før konfirmasjonen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:00   #24
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Sjekk med Lille Stasjon i Lierbyen om de vet om noen som leier ut bunader i distriktet, de er ihvertfall store på Lier Bunaden. Jeg vil tro de kan hjelpe deg, de er ihvertfall utrolig hyggelig og hjelpsomme de som jobber der.

Du har også Astrid Lilleaas som driver Bunad-søm på Nesøya, en fantastisk fargerik og hjelpsom dame. Hun har oversikt over det aller meste som dreier seg om bunad på Østlandet. Nå ser jeg også at hun har utleie av bunader!

Hun har en hel haug med bunader og hun har små nette døtre, så har du flaks så får du kanskje leie en av henne! Hun er ihvertfall løsningsorientert.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 21-03-13 kl 12:05.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:01   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg synes det er fullstendig fornuftig og riktig valg dere gjorde En bunad koster mye og ikke alle bunader kan tilpasses mye i ettertid. Kan hun leie og synes det er ok så er det jo greit, men hadde det vært min jente så hadde jeg nok heller foreslått en fin og flott kjole. Vi hadde nok ikke leiet en bunad, men nå har vi lange bunadstradisjoner i familien så personlig så hadde det føltes rart å leie for en dag... Men det er meg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:03   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Dersom jeg mangler noe, så holder det ofte å legge ut en melding på FB eller FP og vips er alt i orden og jeg har det jeg trenger.

Kanskje du skulle prøve det?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:06   #27
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Kan det være en mulighet å kjøpe en festdrakt som hun kan bruke til hun er utvokst? Jeg synes mange av dem er fine.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:08   #28
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Kjole til konfirmanten

Jeg skjønner godt avgjørelsen dere har tatt, og ville gjort det samme selv. Jeg tenker hun blir glad om hun finner en skikkelig fin kjole også. Det er jo ikke sånn at hun ikke får bunad, hun må bare vente litt.

For min del så hadde en leid bunad vært kjipt - da ville jeg heller hatt kjole, men der er man jo forskjellig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:11   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg skjønner godt avgjørelsen dere har tatt, og ville gjort det samme selv. Jeg tenker hun blir glad om hun finner en skikkelig fin kjole også. Det er jo ikke sånn at hun ikke får bunad, hun må bare vente litt.

For min del så hadde en leid bunad vært kjipt - da ville jeg heller hatt kjole, men der er man jo forskjellig.

Det kommer litt an på hva som er vanlig blant konfirmantene, dersom "alle" har bunad, er det stas og ha en selv også, selv om den er leid, tenker jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:15   #30
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det kommer litt an på hva som er vanlig blant konfirmantene, dersom "alle" har bunad, er det stas og ha en selv også, selv om den er leid, tenker jeg.

Det er det sikkert, jeg bare svarte for meg personlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:22   #31
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Sjekk med Lille Stasjon i Lierbyen om de vet om noen som leier ut bunader i distriktet, de er ihvertfall store på Lier Bunaden. Jeg vil tro de kan hjelpe deg, de er ihvertfall utrolig hyggelig og hjelpsomme de som jobber der.

Du har også Astrid Lilleaas som driver Bunad-søm på Nesøya, en fantastisk fargerik og hjelpsom dame. Hun har oversikt over det aller meste som dreier seg om bunad på Østlandet. Nå ser jeg også at hun har utleie av bunader!

Hun har en hel haug med bunader og hun har små nette døtre, så har du flaks så får du kanskje leie en av henne! Hun er ihvertfall løsningsorientert.

Tusen takk! Skal sjekkes ut. Det er Lierbunaden hun skal ha, ikke Nedre Buskerud som søsteren.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er fullstendig fornuftig og riktig valg dere gjorde En bunad koster mye og ikke alle bunader kan tilpasses mye i ettertid. Kan hun leie og synes det er ok så er det jo greit, men hadde det vært min jente så hadde jeg nok heller foreslått en fin og flott kjole. Vi hadde nok ikke leiet en bunad, men nå har vi lange bunadstradisjoner i familien så personlig så hadde det føltes rart å leie for en dag... Men det er meg

Tusen takk! Nå følte jeg med litt mindre slem..

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Dersom jeg mangler noe, så holder det ofte å legge ut en melding på FB eller FP og vips er alt i orden og jeg har det jeg trenger.

Kanskje du skulle prøve det?

Ja, jeg har kastet meg rundt og kontakten noen som kanskje kan hjelpe oss den dagen. Stedatteren til ei venninne er fra Lier, kanskje vi kan finne noe gjennom henne. Og så har jeg sjekket med noen kollegaer fra Lier.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg skjønner godt avgjørelsen dere har tatt, og ville gjort det samme selv. Jeg tenker hun blir glad om hun finner en skikkelig fin kjole også. Det er jo ikke sånn at hun ikke får bunad, hun må bare vente litt.

For min del så hadde en leid bunad vært kjipt - da ville jeg heller hatt kjole, men der er man jo forskjellig.

Takk! Ja, hun må bare vente litt. Og blir forhåpentligvis fornøyd med bunaden resten av livet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:23   #32
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det kommer litt an på hva som er vanlig blant konfirmantene, dersom "alle" har bunad, er det stas og ha en selv også, selv om den er leid, tenker jeg.

Hun konfirmeres borgerlig, og i fjor var det vel like mange bunader som andre antrekk mener jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:27   #33
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Da vi hadde konfirmasjon i fjor, var det riktignok mange jenter med bunad, men også en hel del i fantastiske kjolekreasjoner, à la prom dress, om du skjønner. De var utrolig flotte altså, og stod ikke tilbake for bunader når det gjaldt "dress-up"-faktor. Brudekjolebutikk er et godt tips, tenker jeg. Og i siste rekke er det jo konfirmanten som må føle seg vel i kjolen hun skal ha, hun er vel sterkt involvert i valget, eller?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:29   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Ja, hun bestemmer til syvende og sist, men hun er ikke ivrigst på å sjekke etter kjoler. Og jeg begynner å bli litt stressa, så da jobber jeg litt i kulissene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:34   #35
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg burde ha ventet med bunad for min del. Bunad er fint, men også veldig veldig dyrt. De la inn mye å gå på på vesten, men ikke nok og den ble "rar" da de la den ut. Jeg fikk meg ny vest i tyveårene. Burde heller fått den på attenårsdagen. Synes det høres lurt ut.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:37   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du skriver at hun er lei seg og husker hvor fin søsteren var. Jeg tenker at det er ugreit å "si" at du er liten av vekst og får ikke bunad på konfirmasjonsdagen slik søsteren din fikk.

Helt enig. Jeg er omtrent like stor nå som da jeg var konfirmant, selv om hun som monterte bunaden spådde meg både pupper og hofter etterhvert. Bunaden har vært sydd ut i mellomtiden, pga. postgraviditet og amming og den slags, men det er ikke noe jeg hadde tatt hensyn til på konfirmasjonsdage .

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:47   #37
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Mens jeg var helt lik datteren min og fikk både bryster og hofter etterhvert.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:56   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det kommer litt an på hva som er vanlig blant konfirmantene, dersom "alle" har bunad, er det stas og ha en selv også, selv om den er leid, tenker jeg.

Slik tenker jeg også. Da jeg hadde konfirmant for to år siden hadde alle jentene i den seremonien bunad. En hadde lånt, vet jeg. Hun var veldig glad for det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:03   #39
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke helt vanlig å sy bunader til jenter som ikke er ferdigvokst og legge inn symonn?

Vi har gjort det. Da eldstejenta ble konfirmert fikk hun bunaden sydd og montert slik at det var en god del å legge ut senere samt at det var litt å gå på i lengden.
Det ble også gjort da jeg fikk min.
De fleste forandrer jo kroppen etter som årene går også som voksen og da er det dyrt å skulle bytte ut bunaden.

Samtidig så er det synd at det er slik at alle MÅ ha bunad. Ikke alle føler de har råd til det. Jeg kan også skjønne jenta di siden hennes storesøster fikk bunad til sin konfirmasjon.
Vet at noen leier til den store dagen.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:03   #40
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Helt enig. Jeg er omtrent like stor nå som da jeg var konfirmant, selv om hun som monterte bunaden spådde meg både pupper og hofter etterhvert. Bunaden har vært sydd ut i mellomtiden, pga. postgraviditet og amming og den slags, men det er ikke noe jeg hadde tatt hensyn til på konfirmasjonsdage .

Søsteren min fyller ennå ikke bunaden sin, hun er 36...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no