Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjole til konfirmanten

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 13:04   #41
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Datteren min går ikke sammen med noen venninner på konfirmasjonen. Hadde nok vært verre om alle venninnene stod der i bunad ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:18   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Hva er galt med en leid bunad? Det er en bunad. Det ser fint ut.

Er det galt å leie brudekjole eller andre plagg også?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:24   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg hadde 'bekymret' meg mest for fotografbildet, som vi antar vi får tre av etter hvert, linet opp etter hverandre. Da hadde jeg også valgt å fått leid en grønn Nordlandsbunad, om det var vanskelig å fått en sydd til den tid kom. Da hadde det harmonert med planene videre i det minste. Men så er jeg jo veldig 'planlagt' i hodet rundt sånn.

Uansett blir det sikkert bra, om de leier eller velger noe annet. Det høres jo ut som rammene rundt vil gjøre at man ikke skiller seg for mye ut i kjole. Kanskje hun kan få fikset håret fint til dagen også, og være litt ekstra fin på den måten også?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:25   #44
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg syns ikke det er galt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:26   #45
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg hadde 'bekymret' meg mest for fotografbildet, som vi antar vi får tre av etter hvert, linet opp etter hverandre. Da hadde jeg også valgt å fått leid en grønn Nordlandsbunad, om det var vanskelig å fått en sydd til den tid kom. Da hadde det harmonert med planene videre i det minste. Men så er jeg jo veldig 'planlagt' i hodet rundt sånn.

Uansett blir det sikkert bra, om de leier eller velger noe annet. Det høres jo ut som rammene rundt vil gjøre at man ikke skiller seg for mye ut i kjole. Kanskje hun kan få fikset håret fint til dagen også, og være litt ekstra fin på den måten også?

Vi har fem barn. Det er jo ikke gitt at alle ønsker bunad?

Jepp. Fin skal hun bli uansett.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:27   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg ser ingen problemer med leid bunad, men om hun er veldig liten, kan det være problemer med å få tak. Ser de fleste som leier ut er i str 38.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:29   #47
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hva er galt med en leid bunad? Det er en bunad. Det ser fint ut.

Er det galt å leie brudekjole eller andre plagg også?

Jeg synes ikke det. Vet om flere som leide eller lånte bunad til sin konfirmasjon.
Selv leide jeg min brudekjole

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:30   #48
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jepp. Fin skal hun bli uansett.

Det blir hun nok helt sikkert Lykke til med den store dagen.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:31   #49
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg ser ingen problemer med leid bunad, men om hun er veldig liten, kan det være problemer med å få tak. Ser de fleste som leier ut er i str 38.

38 går ikke nei. Vet ikke om 36 går heller i grunn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:32   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Søsteren min fyller ennå ikke bunaden sin, hun er 36...

Og søsteren min som var stor og formfull da hun var konfirmant har endret kropp i større grad enn meg. Jeg synes ikke argumentet holder vann når man allerede har gitt bunad til søsteren. Jeg synes det er dårlig gjort.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:38   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi har fem barn. Det er jo ikke gitt at alle ønsker bunad?

Nei jeg ser jo den, og vi vet jo ikke egentlig om alle tre her skal konfirmeres, men jeg antar det. Startet sparing nå til 1. konfirmasjon. Jeg antar også at jentene skal ha samme bunad som meg (og der driver jeg veldig aktiv lobbyvirksomhet). Vi antar også at poden ikke skal ha bunad, uten at det er verken har vært tema eller noe vi kommer til å legge føringer for.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:50   #52
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

En liten avsporing: Jeg har sagt at poden skal få bunad av oss om han har lyst på da han blir voksen, siden frøkna nok får. Jeg vil tro hun er utvokst til konfirmasjonen, de fleste jentene i slekta har stoppet å vokse i 11-12 års alder. Men jeg ser at mange betaler bunad til jentene sine, men gutta får ikke?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:55   #53
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Kjole til konfirmanten

Gutta mine får hvis de vil ha - men ikke til konfirmasjonen. De får en gang etter at de har fylt 20 år, men hvis de velger å ikke få bunad så får de ikke noen "kompensasjon" for det. Jentungen arver bunad, skjønt jeg tror hun kommer til å vokse fra den, hun blir nok betydelig lenger enn sin farmor ser det ut til, men vi får se, kanskje hun stopper å vokse ganske snart, det vil jo bare tiden vise.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:58   #54
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Jeg har en festdrakt i str 16 år, er selv 1.59 og xs/s, men den går ann at regulere. Er mørkeblå med burgunder blomster på og burgunder skjerf. Ikke sølv til da, men jeg føler meg alltid fin i den. Sitter på jobb nå og kan for mitt liv ikke huske hva den heter, men hvis det kan være noe for jenta di å låne av meg så kan jeg godt ta bilde av den hjemme i kveld. Bare si i fra.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:01   #55
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Her har guttene nektet bundad/festdrakt etter at de kom opp i 3. klasse.

Begge guttene får om de ønsker, men full bunad til gutt i konfirmasjonsalder passer statistisk sett i VELDIG kort tid.
Eldste ble konfirmert for to år siden og hadde vel vokst ut av dressen et halvt år senere, enda han vokste mye i forkant av konfirmasjonen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:04   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En liten avsporing: Jeg har sagt at poden skal få bunad av oss om han har lyst på da han blir voksen, siden frøkna nok får. Jeg vil tro hun er utvokst til konfirmasjonen, de fleste jentene i slekta har stoppet å vokse i 11-12 års alder. Men jeg ser at mange betaler bunad til jentene sine, men gutta får ikke?

Ja, jeg hadde en tråd om dette for en tid tilbake. Jeg vil gjerne at guttungen min skal få bunad til konfirmasjonen, men ble sterkt frarådet dette.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:07   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En liten avsporing: Jeg har sagt at poden skal få bunad av oss om han har lyst på da han blir voksen, siden frøkna nok får. Jeg vil tro hun er utvokst til konfirmasjonen, de fleste jentene i slekta har stoppet å vokse i 11-12 års alder. Men jeg ser at mange betaler bunad til jentene sine, men gutta får ikke?

Guttene får, men til tjueårsdagen. Årets konfirmant er virkelig liten (på størrelse med femteklassingen) og får dress ( har fått tilbud om å leie bunad i anledning dagen). Han brukte forøvrig guttebunad ut sjuende klasse og liker bunad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:07   #58
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg har en festdrakt i str 16 år, er selv 1.59 og xs/s, men den går ann at regulere. Er mørkeblå med burgunder blomster på og burgunder skjerf. Ikke sølv til da, men jeg føler meg alltid fin i den. Sitter på jobb nå og kan for mitt liv ikke huske hva den heter, men hvis det kan være noe for jenta di å låne av meg så kan jeg godt ta bilde av den hjemme i kveld. Bare si i fra.

Ja, tusen takk! Så snill du er. Da kan jeg vise den til henne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:11   #59
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Du har fått mange gode tips, og jeg forstår godt valget dere har gjort.
Jeg fikk selv bunad til konfirmasjonen, og den har ikke passet ordentlig siden jeg var 19. Nå er jeg 37. Så ja. Jeg skulle ønske de hadde ventet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:15   #60
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Bunaden min ble sydd slik at str 34 var mellomstørrelsen, som kunne sys både ut og inn. Den er sydd ut nå, men er ikke like fin. Den hadde vært mye finere om den var laget med litt mer rom, og at den heller ble sydd inn til konfirmasjonen.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no