Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenvask

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-18, 19:06   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenvask

Jeg skal bytte ut benkeplate og vask. I dag har jeg to like store stålvasker, men jeg hadde sett for meg kompositt, en liten og en stor, eventuelt med avrenningsplate.

I dag var jeg i butikken og snakket med selger, som tydelig anbefalte én stor vask.

Han har neppe noen annen interesse av det enn en fornøyd kunde. Så hva slags erfaringer har dere?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 19:15   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Vi har hatt stålvask med en og 3/4 kum. Og nå har vi stor stålkum, 70 cm bredde. Foretrekker det siste, for det er mye enklere å vaske store ting i den. Nå fyller vi aldri kummen for å vaske opp, gjør man det går det mye vann til en så stor kum.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 19:23   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Jeg har en ganske stor vask som er svart (kompositt?), og er veldig fornøyd med det. Har hatt to vasker før, men savner det ikke. Det kunne jo vært praktisk når vasken er full av skitne tallerkener, men det gir jo bare ekstra motivasjon til å rydde opp.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 19:28   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Har hatt en stor stålkum, og var veldig fornøyd med det. Særlig fordi man kunne sette pannene fra ovnen nedi (ikke helt ned, men så de kunne vaskes på en fornuftig måte. To kummer hos meg har nok først og fremst samlet rot, men en som har gode vaske-/ skyllerutiner kan sikkert gjøre mer ut av det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 20:24   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Vi har kompostittvask, sort, og bare en enkel, og det er litt lite. Den burde evt vært større, eller to. Den har forøvrig blitt skikkelig stygg etterhvert, har blitt misfarget oppi, og er etter min mening klar for utskifting, 6 år gammel.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 20:52   #6
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Vi har en vask og en liten avrenningsplate, omtrent som denne:



Vasken er bare 50 bred, men vi får vasket det vi vil oppi den.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 20:58   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Jeg synes stålvasker er vanskelig å holde pene, men det er kanskje å lure meg selv å tro at andre alternativer er bedre?

Jeg stabler ikke oppvask i kummen. Hva er vitsen med det? Skitne tallerkener skal i oppvaskmaskinen. Det hender det står en gryte i bløt der. Og så kom jeg på under middagslaging i dag at jeg bruker kummen til å vaske grønnsaker, vi kjøper matkasser fra Kolonihagen og rotgrønnsaker kommer med jord på. Men det kan man jo også bruke en liten bolle til.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 12:29   #8
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenvask

Jeg er veldig fornøyd med min store komposittvask. Den er ikke så stor at jeg kan ta hele stekebrett nedi, men slik at jeg de kommer halvveis ned og dermed vaskes enkelt og greit likevel.

Jeg hadde tidligere en stålkum med sånn liten (ubrukelig) kum ved siden av. Har aldri savnet den!

Om du vasker mye opp for hånd er det nok likevel tungvint, fordi vasken tar svært mye vann for å fylle opp.
Og skal du ha stor vask, bør du ha uttrekkskran også for å få den ren i en fei.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no