Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 21:05   #1
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Jeg fant ut i går, da jeg gikk gjennom en sekk med arveklær, at vi faktisk har arvet en Reima tec-dress! Jeg har forstått det sånn at det er store greier, men hvor stort er det egentlig? Kan vi bare legge bort alt av regntøy nå?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:07   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Jeg bruker regntøyet om høsten, når det ikke er kaldt ute. Når vinteren setter inn, bruker jeg bare Reima-dressen. Den er vind- og vanntett, så den duger. Eldstemann har enkelte ganger lagt oppi sølepytter uten å ha blitt våt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:08   #3
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Jeg ble skuffet. Barnehagetantene her var heller ikke begeistret for denne dressen.

Samtidig hører jeg andre som er veldig fornøyd, så hvem vet.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:10   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Vi er veldig fornøyde. Lett, god beveglighet, tørr og varm.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:10   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Vi er veldig fornøyde. Bruker bare den nå, aldri regntøy. I tillegg er den veldig lett å ta på selv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:11   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Reimatec'en blir fort slitt i rompe og på knær, så jeg synes den egner seg best på snø. På barmark blir den fort utslitt!
Gi den en omgang med impregnering noen ganger i sesongen, så beholder den de vanntette egenskapene sine.

Behold regntøyet!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:11   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Det med bevegeligheten var viktig for oss. Reimadressene er veldig myke, og lett for både små og store å bevege seg i.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:12   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Reima er vanntett og vindtett og foret er integrert slik at den er lett å ta av og på. Babymodellene (opp til str 98 tror jeg) har isolerende plate i baken.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:13   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Reimatec'en blir fort slitt i rompe og på knær, så jeg synes den egner seg best på snø. På barmark blir den fort utslitt!
Gi den en omgang med impregnering noen ganger i sesongen, så beholder den de vanntette egenskapene sine.

Behold regntøyet!

Det har jeg aldri opplevd, selv om dressene er godt brukt. Regntøy, derimot, blir fort slitt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:23   #10
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Takk for svar! Da får vi teste den ut og se hva dommen blir her, har gitt beskjed i barnehagen om at de må teste den ut skikkelig.

Det er forresten str 98, og den isolerende plata er ikke tilstede.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:29   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Brukte reimatecdresser bør impregneres hvis de er godt brukt. Vi har Reimatec til begge guttene og jeg er fornøyd med at de holder vann ute, men er ikke imponert over slitestyrken. Vi har limt hull på alle dressene vi har hatt så langt med unntak av den minste dressen. Dressene bør ikke vaskes for ofte heller. Spyl dem i stedet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:45   #12
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Hvordan impregnerer dere dressen?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:47   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Vi har kjøpt impregneringsspray på Smartclub. Man kan også få det i "vaskemiddelform".

Jeg tror det selges slik impregnering på sportsbutikker også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:35   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Vi vaskeimpregnerer med TX-et-eller-annet!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:39   #15
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi vaskeimpregnerer med TX-et-eller-annet!

Samme her!

Vi har vært kjempefornøyd med vår Reimatec dress. Har ingen problemer med å anbefale den videre. Men når det regner ordentlig ute, så går snuppa med fleece regntøyet sitt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:52   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, fortell meg om Reima tec-dressen

Vi har ikke regntøy. Kun Reimatec vår/høstdress og vinterdress. Dette gjelder jo alle klær med membran, men det er viktig å ikke vaske slike klær for mye. Om ikke dressen er veldig skitten så spyler jeg bare av den. Om jeg vasker den så bruker jeg spesialvaskemiddel for membranklær, og eventuelt impregnerer igjen. Vinterdressene har aldri trengt impregnering, men vår/høstdressene som er i bruk så og si hele året har blitt impregnet en gang og to.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no