Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør dere barnslige ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-13, 22:58   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Hvis man går veien opp mot Fløyen og de bratte stiene ned, da er man lat og ikke barnslig, sant?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:02   #42
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Ja... Jeg er vel barnslig.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:09   #43
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Åååh, så mye gøy dere ramser opp! Om det å like disse tingene er å være barnslig, er jeg jo ikke så ille som jeg kanskje har trodd? Jeg leker masse med ungene, og liker det. Vi er anleggsarbeidere, vi bygger med duplo, tegner, maler, herjer i sofaen, hopper i sølepytter til vi må spytte sand (og med en ett- og toåring sier det seg selv hvem det er som hopper "verst"), jeg elsker å ake, bygge snømenn og lykter.. Når det ikke er relatert til ungene så liker jeg veldig godt terrengsykling og slalåm, og jeg har nok et ganske sterkt konkurranseinstinkt. Spiller vi brettspill blir jeg som en liten unge, og jeg har hatt et mindre pent øyeblikk hvor jeg regelrett hufset en lenge-spilt monopolrunde i veggen i forargelse.. Nå ble jeg glad, jeg som trodde jeg var så voksen og ansvarlig av meg, først og fremst fordi jeg ikke er særlig opptatt av data- og tv-spill.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:12   #44
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg tror jeg bare innehar de usjarmerende barnslige trekkene - som at jeg er en uforholdsmessig elendig taper, blir snurt, hevngjerrig osv.

@Alias: jeg har kasta hele scrabble-brettet i veggen, jeg også. Og - enda verre - hele min rekordbeholdning av kort på hånda i UNO, med min 9-årige nevø som storøyd tilskuer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:19   #45
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Eg er ikkje barnsleg, eg vil vel berre ikkje bli vaksen.

Har eg gummistøvlar på, er eg pokka nødt til å vassa i dei djupaste dammane. Kva er ellers poenget med gummistøvlar? Eg nekter ungane mine å bruka badedyra på stranda, fordi eg vil ha dei for meg sjølv. Eg har vasskrig med ungane når me badar, nokon som dessverre kan gå ut over vilt framande også. Eg promper i dusjen og får latterkrampe av akustikken. Eg elsker slikkepinnar, og å smella med tyggisen. Og har ved eit tilfelle servert grønn havregrøt, berre for å prøva.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:25   #46
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg tror jeg bare innehar de usjarmerende barnslige trekkene - som at jeg er en uforholdsmessig elendig taper, blir snurt, hevngjerrig osv.

@Alias: jeg har kasta hele scrabble-brettet i veggen, jeg også. Og - enda verre - hele min rekordbeholdning av kort på hånda i UNO, med min 9-årige nevø som storøyd tilskuer.

Hahahaha, min motstander var heldigvis voksen, og ganske forberedt på hvem han stilte mot..

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:52   #47
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg er barnslig, men lite leken tror jeg man trygt kan si. Selv som barn syntes jeg at ting som snøballkrig var helt meningsløst.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:10   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg er ikkje barnsleg, eg vil vel berre ikkje bli vaksen.

Har eg gummistøvlar på, er eg pokka nødt til å vassa i dei djupaste dammane. Kva er ellers poenget med gummistøvlar? Eg nekter ungane mine å bruka badedyra på stranda, fordi eg vil ha dei for meg sjølv. Eg har vasskrig med ungane når me badar, nokon som dessverre kan gå ut over vilt framande også. Eg promper i dusjen og får latterkrampe av akustikken. Eg elsker slikkepinnar, og å smella med tyggisen. Og har ved eit tilfelle servert grønn havregrøt, berre for å prøva.



Jeg tar også badedyrene fra ungene fordi jeg vil ha dem. Og jeg tar det største kakestykket... Jeg kan finne på å prompe i badekaret og le meg ihjel, og jeg har laget rosa risengrynsgrøt mange ganger. Og jeg skriver gjerne "god juli" på kaker som bakes om sommeren og synes jeg skikkelig festlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:23   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp, jeg kliner med mannen min i offentlighet. Det er visst veldig fjortis.

Jeg og. Ellers er jeg ganske barnslig med mye rart. Men jeg kommer egentlig ikke på annet enn å kline med mannen akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:34   #50
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg er veldig barnslig. Noen ting blir jeg aldri for gammel for. Det er kanskje derfor jeg digger å jobbe i barnehage. Jeg kan ake hver eneste dag om vinter og får attpåtil betalt for det. Helt klart en vinn-vinngreie.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:47   #51
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg er veldig barnslig til tider. For mye, spør man storesøster... Som når jeg for eksempel kommer løpende i vill stil inn på stua, mens jeg holder to tomme doruller foran øynene, mens jeg gjør mye tåpelig og rart, både med bevegelse og lyd...

Når jeg er alene så kan jeg hoppe rundt her etter musikk, mens jeg synger for full hals.

I bilen så gjør jeg ofte som deg Is. Ser jeg en stor vannpytt så sikter jeg på den og kjører oppi. Artig ja Og på glatta så kan jeg plutselig gi gass, slik at bilen slenger ut litt. Ikke så moro med den bilen vi ha nå, for den må man omtrent mishandle for å få til å slenge.

Jeg kunne ramset opp i evigheter her, men konkluderer bare med at jeg er barnslig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:59   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg tar meg i å himle med øynene over alt det barnslige dere holder på med. Også synes jeg at jeg er fryktelig trist og kjedelig som synes at det er merkelig at dere gjør sånne ting.

Noen ting er gøy, da. Snøballkrig, aking, også pleier jeg å hinke på en rad med steiner når jeg leverer/henter i barnehagen. Hver dag. Bobleplast har jeg sluttet med, men gir alltid til mannen, så deler han og ungene.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 01:05   #53
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Joa, i hvert fall litt.
Liker lekeslossing, erte unger og mann, tulle med ord, mat osv., kryner selvsagt mannen i snøen, og også de eldste barna, spruter i basseng, tar bomba og spruter på tørre familiemedlemmer, hiver gjerne 16-åringen i vannet hvis hun soler seg osv osv.
Liker dog ikke leking med barneleker og rollelek og sånt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:40   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Tja, jeg lekeslåss, danser og kliner, men ellers er mitt mest barnslige trekk at jeg blir helt oppslukt av ting.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:51   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg elsker barnebøker og ungdomsbøker og ser utelukkende filmer som ville tiltalt meg like mye da jeg var 10 år. Også liker jeg aking, hopping på trampolinen, berg-og-dalbaner og tombola hvor man kan vinne en bamse om man trekker i en tråd.

Utpreget barnslig har jeg aldri vært tror jeg, men det ville vært rart å ikke like noenting som egentlig er for unger. Det gjør vel alle?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:54   #56
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg fikler på talglys

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:40   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jah. Jeg aker, (om ikke ungene blir med blir alltids bikkja med!), hinker, hopper, balanserer, plukker blomster, perler, tegner, synger, danser, leker med lego, bygger togbane, spiller barnslige spill, og hver gang det kommer kontormateriell eller noe annet på døren på jobb roper jeg "pakkepakkepakke!!!".

I tillegg er jeg svært gammelmodig og konservativ på mye. Tror jeg hoppet rett fra å være barn til å være gammel, kjedelig voksen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:12   #58
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Jeg danser både på kjøkkenet og i stua. Disco og discolys er ikke ukjent her.
Jeg synger tulleviser/lager ny tekst på sanger - også med ord som ikke er helt lov.
Jeg liker å utforlde meg når jeg leser for dem, kan gjerne bytte ut innhold, og lager egne stemmer til ulike karakterer i bøker.
Spiller jeg noe mot mannen, blir vi begge barnslig opptatt av å slå den andre. Jeg åpenlyst. Han mer påtatt likegyldig.

Ellers er jeg nok ikke veldig barnslig. Men for meg er nok det å få barn den ulitmate arena for en som har vært opptatt av å ikke dumme seg ut, der man kan få levd ut de litt tullete sidene ved seg selv, som man ikke turte tidligere. Jeg kan tøysesynge opera, danse polka, fortelle vitser og lage historier, der jeg vet mottakerne vil sette stor pris på dette.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:26   #59
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Hoppe i vanndammer, tråkke på frosne sølepytter, lese barnebøker (men: er det barnslig? nei), men jeg blir også barnslig snurt og kjenner iblant på mitt barnslige langsinne: tramper opp trappa, smeller i dører.
Mannen min synes jeg er barnslig. Eller: infantil, faktisk.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:53   #60
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør dere barnslige ting?

Bobleplast ja. Eg er ikkje stolt over det, men det hender eg gøymer det for ungene så eg får smelle alt sjølv. Og så kan eg finna på å hoppa i senga mens mannen i huset ligg der og søv. Vaksen eg? Næsj.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no