Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Latsabb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 16:55   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Latsabb

Å være en latsabb, hva legger du i det? Din definisjon av ordet. Er det et ord du bruker?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:00   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Latsabb

Min eldste sønn er tidvis en latsabb, han tar som regel minste motstands vei. Står støvlene fremme kan han finne på å ta dem isteden for vanlige sko, selv om det er helt tørt. Da slipper han å knyte osv. "Gidder ikke" er velkjent her hjemme.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:02   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Latsabb

Det hender Guttungen får høre han er en latsabb, ja - ofte av samme årsak som Lenam nevner, skoene. Han velger ikke støvler, for det står ikke framme, men han gidder heller ikke ta seg bryet med å åpne borrelåser på skotøy, han bare vrenger beina nedi og ødelegger hælkappa i samme slengen.

Og så er han veldig flink til å be sin mor hente ting han fint kan hente sjøl, for han gidder ikke, nemlig.

Konklusjon - latsabb for meg er å ikke gidde.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:06   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Latsabb

Da har dere samme defintisjon som meg. Hadde en diskusjon med noen i jula som la veldig mye mer negativt i ordet enn jeg gjør (ikke at det er positivt å være latsabb heller altså), og jeg syns det var rart. Jeg bruker også latsabb om å ikke gidde, gjøre alt enkelt som mulig (eller ikke gjøre) osv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:57   #5
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Latsabb

Jeg legger heller ikke nødvendigvis noe negativt i det, da må det trolig legges til mer negativ karakteristika i sammenhengen. Jeg bruker nok latsabb og giddalaus litt om hverandre, i en litt god ertende tone

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:06   #6
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Latsabb

Latsabb er en litt sånn giddeløs holdning, ja. Absolutt ikke så negativt, et ord jeg fint kan bruke om mannen dersom stussen hans har holdt seg litt for lenge i sofaen..

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:06   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Latsabb

Ja, det hender jeg bruker det. Når eldste og jeg sitter ved samme bord og hun spør om jeg kan hente vann til henne hender det jeg kaller henne det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no