Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fotball for gutta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-14, 13:44   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball for gutta

For at jentene skal begynne å spille fotball, så må det foreligge et tilbud.

Som mor til både en fotballspillende gutt og en fotballspillende jente, så ser jeg at det definitivt har noe for seg å ha kjønnsdelte lag fra de er ganske så små. I klubben vår er det nå de født i 2009 og 2010 som spiller kjønnsblandet, men deretter deles lagene. Jenter som er eldre enn dette og vil ha litt ekstra utfordringer kan få tilbud om å trene med og spille for guttelag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 14:12   #22
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Næh. Det var vel igrunn ikke helt alvorlig ment heller da. Mer som Madickens kommentar om hvor interressert mannen hennes er i fotball.

Og som fotballtrener syns jeg man definitivt bør kunne såpass om fotball at man vet hva offside er. Men det er en annen diskusjon.

Det var ikke en gravalvorllig kommentar fra min side heller. Min mann er ufattelig uinteressert men han er da trener. Han er jo interessert i ungene og fritiden deres. Han er trener fordi ingen andre stilte opp. En trener for 1 og 2. klassinger trenger ikke vite hva offside er, jeg står ved den påstanden. Han har dog en del timer i kurs for å kunne aktivisere ungene på banen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 14:14   #23
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotball for gutta

Nei, de har ikke offside-regel før de er ganske gamle. Da er tiden over for måltjuvene.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 14:14   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

For at jentene skal begynne å spille fotball, så må det foreligge et tilbud.

Som mor til både en fotballspillende gutt og en fotballspillende jente, så ser jeg at det definitivt har noe for seg å ha kjønnsdelte lag fra de er ganske så små. I klubben vår er det nå de født i 2009 og 2010 som spiller kjønnsblandet, men deretter deles lagene. Jenter som er eldre enn dette og vil ha litt ekstra utfordringer kan få tilbud om å trene med og spille for guttelag.

Det kan godt være en fordel, jeg ser det selv fra andre klasse her, men det er bedre med kjønndelte lag enn ingen lag. Og i første klasse burde man tenke sånn og få mest mulig med.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 16:05   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball for gutta

Laget til Knerten heter G08, men der er både gutter ig jeter på laget, dog kraftig overvekt av gutter. Men det er nok også litt mer pga fordelingenen i kullet, de er jo 2,5 ganger så mange gutter i klassen som jenter også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 23:29   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball for gutta

Dette er garantert et foreldreinitiativ, jeg synes ikke man kan kritisere hverken for å ikke sende info til begge foreldre eller for å ikke organisere et tilsvarende tilbud til jentene. Sånt stopper alt initiativ omtrent. Det er annerledes dersom det er organisert "ovenfra", altså sentralt fra idrettslaget, men det er sjelden saken i første klasse. Jeg er ganske uinteressert i mye av det ungene mine driver med i og for seg, det spiller liten rolle for min interresse for å følge opp ungene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 12:12   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Jeg synes kanskje sånne foreldreinitiativ bør gå gjennom idrettslaget, og idrettslaget bør kvalitetssikre det for de. Foreldrene som skal være trenere trenger kurs og trenger å registreres. Nå er jeg sikkert preget av at vi bor på et lite sted der det er to klasser på trinnet og 16 av hvert kjønn totalt. Mer naturlig med et blandet lag med så små forhold. Alle har forskjellig utgangspunt. Men jeg tenker på at "alle skal med". Det er dumt at jenter ikke får tilbud om å spille fotball i første klasse fordi lagene skal være kjønnsdelte og ingen jenteforeldre da tar initiativ. Må da være mye bedre å invitere alle førsteklassene på fotball og så ta det derfra.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no