Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 12:11   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Et eller annet vi hun ha. Men jeg aner ikke hva.
Oppmerksomhet er en ting,
men når hun syter og maser hele tiden blir jeg gal.
Hun vil ut, hun vil inn. Ute graver hun i jorda,og kommer inn brun over det hele. Inne vil hun ut.
I går måtte jeg lage spesialmat fordi hun var skrubbsulten, selv om hundeskåla var full av mat. Vi hadde reker til kvelds, det luktet visst altfor godt. Hun fikk restene. Likevel skulle hun ha noe.
Nå skal hun ut igjen og spise gress og grave i jorda.
I kveld skal jeg være barnevakt for småen. Da blir hun desperat av sjalusi. Bortskjemte baby (på 11 år)
Hun vil jo ha min fulle oppmerksomhet og at mor skal være blid, men når jeg hører den evige pistringa er det ikke lett.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 13:23   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Løpetid? Eller er hun alltid sånn? Hun høres litt eh, bortskjemt ut?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 15:20   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Nei, hun er sånn. Noen ganger er hun ekstra masete.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 15:27   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Hvis hun har opplevd at hun får oppmerksomhet på dårlig oppførsel (f. eks. mat når hun tigger) så er det ingen grunn for henne å slutte med nettopp den oppførselen.
Du sier hun blir desperat av sjalusi - du er ikke redd for at hun skal bli aggressiv mot småen? Eller er småen også en hund?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 15:27   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Dressurkurs kanskje? Bortskjemt var det første jeg også tenkte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:29   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Nei, hun blir ikke aggresiv, det tør hun ikke. Hun har fått streng beskjed om å la ham være. (Han er en gutt)

Dressurkurs på en 11 års gammel hund? Det er alt for sent.

Hun er en omplasseringshund som ble mishandlet som valp. Hun har alltid vært engestelig av seg, og følger etter meg hvor jeg går. Jeg tror ikke det har hendt at hun har vært alene på et rom, hun må være sammen med noen. Når barnebarnet mitt styrer på det verste blir hun stresset, men gjør ham ikke noe. Men å legge seg på et stille rom er umulig, da blir hun jo alene. Nå skal jeg på ferie om noen uker, og min mor skal passe henne. Jeg håper det ikke blir så mye mas fra henne.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 21-07-07 kl 19:38.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:29   #7
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.


Dressurkurs på en 11 års gammel hund? Det er alt for sent.

Feil, feil, feil!!! Det er en myte at man ikke kan lære gamle hunder nye kunster!

Hvordan belønner du henne for gode innsatser? Liker hun en spesiell leke eller godbiter?

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:32   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Det eneste hun leker med er brødskiva om morgenen. Det kaster hun rundt omkring som et jakttrofe. Hun har en tendens til å legge den i senga mi.
Hun er veldig spesiell.
Når vi er ute å går tur spiser hun bark og gress, mens de andre hundene leker og springer rundt omkring.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:33   #9
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Prøv å bruke en brødskive som belønning når dere trener!

Begynn fra scratch, som om hun var en valp som ikke har lært noe som helst. Vis henne at det lønner seg å ligge stille på plassen sin, for da får hun belønning.
Først får hun belønning med en gang hun går på plassen sin, etterhvert som hun behersker det, drar du ut tida.
Hvis hun spiser den, er det greit. Hvis hun bare leker med den, ta den i fra henne og hun må lystre din kommando for å få den tilbake.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:35   #10
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

BTW: Hvis du går på www.hundesonen.no vil du få mange flere svar-alternativer og masse gode råd på hvilket som helst problem du måtte ha

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:36   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Jeg får prøve. Det er mange år siden vi har hatt valp i huset. Den yngste er 3 år, og hverken tigger, bjeffer eller syter (avataren). Det er forskjell på hunder.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:44   #12
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Det er stor forskjell på hunder sine personligheter, akkurat som oss mennesker. Jeg merker på min at hvis det har vært dårlig med turgåing (har nemlig inngjerdet hage) Så blir den utrolig slitsom, og gjør alt for å få oppmerksomhet. Skjønner da at jeg har meg selv og takke, så når vi er flinke å gå på turer, så er hunden også mye mer rolig. Hvis hunder blir understimulert så blir de ofte utrolig slitsomme. Men nå har jo din en viss alder, og det kan også være litt av årsaken. Du får holde oss oppdatert hvis du finner på noe smart som virker. Lykke til

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:58   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Denne hunden har skremt mange i familien som ikke er vant med hunder. Hun er litt skarp, men god som gull. Hun har alltid bjeffet mye, forstår ikke hysj. Da blir hun bare verre.
Hun har vært sjefen i flokken inntil den yngste tispa overtok den rollen for noen måneder siden. Når vi da fikk en baby i huset, som tar mye av min oppmerksomhet ble det jo ikke lettere for henne. Hun vil ha meg for seg selv. Jeg tror problemet ligger der.
Når det gjelder turgåing tåler hun ikke så mye. Vi tok turorienteringsposter i fjor og hun var med. Hun ble helt utslitt og vi fikk helsjekk hos dyrlegen uten at de fant noe galt.

Vi lufter alle 3 ca 1 time hver ettermiddag. I tillegg kommer de ut på dagtid når de vil.

Når du snakker om turgåing, må jeg tenkt på den første hunden vi hadde. Vi hadde lært at store hunder skulle mosjoneres minst 2 timer daglig. Jeg gikk tur i 2 timer, kom utslitt hjem. Jeg ble bare mere og mere sliten, mens bikkja ble sprekere og sprekere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:19   #14
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Får hunden nok mental stimuli?

Når du snakker om at problemet begynte da babyen kom, så tenker jeg at dere kanskje skulle kontaktet en spesialist som kan gi dere individuell hjelp.

Men hør med andre kunnskapsrike folk på hundesonen, og om dere ikke får noen konstruktive råd der, så ta kontakt med en profesjonell. Løsninger finnes, uansett!!

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:26   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Nå har hun lagt ved føttene mine i hele kveld mens jeg har sittet ved pc-en. Så fort jeg reiser meg og går en meter, spretter hun opp og følger etter.
Babyen flyttet ut for en måned siden (sammen med moren sin), men han er her på overnatting.

Hun er stresset.
Jeg skal gå innom hundesonen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 16:28   #16
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Hvordan går det?

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 16:50   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Innbilt graviditet? Er det hele tida eller kun i perioder?
Noen hunder stresser fælt med innbilt graviditet ehm.. nå husker jeg ikke helt hvor mange måneder før løpetid det kan være, men det kan fort vare noen måneder hvertfall. Klenger, stresser, kaver, graver ned ting, vil gjerne lage "reder", ligge innunder ting. Slappe og "rare".
Så hvis hun har løpetid hvert halvår kan det jo blir 3-4 måneder i året hvor hun strir litt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 19:53   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir snart sprø av den ene hunden min

Det går bedre. Vi har hatt en del alenetid, hun og jeg. Det ser ut til å ha hjulpet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no