Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Positiv eller negativ til politiet?
Positiv 140 71,43%
Negativ 1 0,51%
Ikke utelukkende positiv, saklig kritisk 54 27,55%
Whatever 1 0,51%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-13, 23:29   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg kjenner noen personer som er veldig negativt innstilt til politiet, men det er jo fordi de driver med ting de ikke bør, og ikke liker at politiet prøver å følge loven.

Jeg er oppvokst med at foreldrene mine alltid har sagt at politiet bare er snille. Jeg kjenner at det henger veldig igjen i meg, og ble derfor litt forskrekket når jeg tok en taxi her en dag, hvor taxisjåføren omtalte politiet som "snut-jævlær" som er helt idioter når de gir taxisjåfører bot for å f.eks kjøre på rødt lys.



Hva er det generelle inntrykket her på FP? Er politiet good guys eller bad guys?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:31   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er positivt til politiet, jeg har samarbeidet med dem gjennom jobben i mange år, og har utelukkende positive opplevelser.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:34   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er i utgangspunktet positiv til politiet og har en politi i nær familie.

Det jeg ikke liker er unge politijyplinger med tydelige rasistiske holdninger. Jeg skjønner at de blir påvirket av jobben sin, jeg skjønner at det er vanskelig å ikke utvikle fordommer, men det er noe jeg misliker noe inderlig.


Sist redigert av 007 : 05-01-13 kl 23:41.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:34   #4
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Politiet er "snut-jævlær" og barnevernet kidnapper barn. Ingen av de er til å stole på!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:39   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er i utgangspunktet positiv, men ser ikke på dem som helgener.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:39   #6
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Politiet er "snut-jævlær" og barnevernet kidnapper barn. Ingen av de er til å stole på!

glem nå for all del ikke at staten er korrupt også....

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:41   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er positiv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:42   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Absolutt positiv. Jeg tenker at de er der for å hjelpe. :sikkert naiv:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:43   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er jo positiv til politiet, men som alle andre i dette samfunnet gjør de jo blundere fra tid til annen, og de fungerer jo ikke optimalt. Det var noe med ressurser i forhold til geografi som vi alle sliter med på et vis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:45   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Den eneste gangen jeg har trengt hjelp av politiet, ble jeg avvist på en måte som fortsatt sjokkerer meg. (Jeg var 17 år gammel.)

Så personlig har jeg ganske dårlig erfaring med etaten. Prinsippielt sett har jeg selvsagt ikke noe i mot politiet og synes at politi er En Bra Ting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:54   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

I aller høyeste grad en positiv innstilling. Har mye med politiet å gjøre gjennom jobb, og det er gode erfaringer i 95 % av tilfellene.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:55   #12
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Har en del å gjøre med politiet ifm. jobb, og er positivt innstilt. Har i alle fall ikke hatt noen negative opplevelser med etaten.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:55   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Så det er kanskje bare taxi-jævlene som er negativt innstilt til snut-jævlene?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:56   #14
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Idioter fins overalt. Jeg er positiv til politiet.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:57   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er i utgangspunktet positiv, men har møtt endel jeg ikke har likt av samme grunner som 007 nevner. Det er alikevel en hovedvekt av flotte politifolk. Jeg er mer kritisk til politiets metoder, eller mangel på, noen ganger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:13   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er positiv til politiet, men der som alle andre steder så finnes det både idioter og de som går litt vel mye opp i jobben sin.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:34   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Veit ikke helt om jeg forstod bakgrunnen for spørsmålet, men jeg er absolutt positiv. Det er ikke noe jeg har tenkt mye over.

Den ene gangen jeg virkelig trengte dem, stilte de i alle fall opp på en helt, helt fantastisk måte. De stoppa en trikk for meg, som et første skritt. Jeg blir faktisk skikkelig rørt når jeg tenker på det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:39   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Positivt. Jeg er litt redd dem.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:49   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

... hvor taxisjåføren omtalte politiet som "snut-jævlær" som er helt idioter når de gir taxisjåfører bot for å f.eks kjøre på rødt lys.

Ja, huff. De forlanger altså at taxisjåfører følger trafikkloven. Vet de ikke at taxisjåfører er hevet over akkurat de reglene?


Men alvorlig; jeg er positivt innstilt til politiet. De gangene jeg har måttet ta kontakt med dem har jeg fått god og konstruktiv hjelp. Men jeg har jo hørt at det ikke alltid er tilfellet. Da tenker jeg ofte at det ikke bare er politiets feil at det går som det går.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:49   #20
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Jeg er oppvokst og har levd størstedelen av mitt liv i miljøer der snut er satan selv barnevernet også, nå er jeg 39 og sånn jævla barneværnsfitte selv og er fortsatt ikke helt ukritisk til mennesker i posisjoner med mye makt og uniform( har fått litt for mye høyst selvforskyldt køllebank, men alikevel ere vits å slå så hardt og så mange ganger på skitunger a?) Men ungene mine er vokst opp med at polti er snille og der for å hjelpe oss og er glad for at noen orker å ta på seg den jobben også, så jeg har vel blitt en gammel sviker og har med tiden funnet ut at snut er kult. Jeg ser fortsatt unødvendig kip behandling av mennesker som allerede ligger nede og er ikke helt superglad i alle poltifolk jeg treffer gjennom jobb, men en absolutt overvekt av genuint bra folk er det.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no