Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-17, 09:24   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg fant også denne artikkelen om mus, trening og kreft. http://tidsskriftet.no/2016/11/fra-a...svulster-i-mus

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 10:21   #22
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes samtlige på senteret der jeg går (3T) ser ut som Instagramkontoer ... (samme by som him). Ja, utenom meg og venninna mi da ...

Da trener du på feil 3t! Kom på Rosten! Der føler jeg meg helt normal.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 10:45   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Da trener du på feil 3t! Kom på Rosten! Der føler jeg meg helt normal.

Feil side av byen. Solsiden er kanskje verst av de stedene jeg er.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 11:33   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg har stort sett vært overvektig i hele mitt voksne liv, men har aldri hatt dårlig utslag på noen helseundersøkelser/tester i forhold til risiko. Selv om jeg har følt at det fra legen sin side var forventet. Men tror det er litt genetisk også, for det gjelder flere enn meg i familien.

Uansett er det vel sånn at det alltid er bedre å trene enn ikke å trene, selv om man ikke legger seg på et nivå som en treningsnarkoman.
Og jeg husker legen sa at mange kan være overvektig på "innsiden", med utgangspu i kosthold og livsførsel, selv om de er slanke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 14:07   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men nå nevner du de kardiovaskukære risikofaktorene, økt kreftrisiko måles ikke på blodprøver og den er økt ved overvekt og spesielt fedme.

Poenget er at det ikke nødvendigvis er sunnere med vektendringer. Og det er snakk om usikre effekter på store populasjoner. Spørsmålet er mer hva som er bra å gjøre med den kroppen man har enn å knives om hva slags kropp som er best. Det er ingen tvil om at populasjonen av normalvektige som trener mye, ikke har ufordelaktig genetikk, som lever som adventister på kosthold og ikke røyker eller drikker lever lengst i tillegg til å vinne på endel andre parametre som verdsettes i samfunnet. Men det er for mange helt bortkastet å tenke på da det ikke representerer noe valgbart alternativ.

Derfor kjepphesten om at den største helsegevinsten etter man har kuttet røyk og mye alkohol at man beveger seg en halvtime daglig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 14:11   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Da trener du på feil 3t! Kom på Rosten! Der føler jeg meg helt normal.

Solsiden befolkes av studenter. Kom til rosten, der får du i tillegg hyggelig selskap.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 18:39   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Solsiden befolkes av studenter. Kom til rosten, der får du i tillegg hyggelig selskap.

Dere danser. Men hyggelige, det er dere!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 21:49   #28
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dere danser. Men hyggelige, det er dere!

Dansing er overraskende gøy. Kom kom. Lite insta i dansesalene på Rosten og Leangen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 22:00   #29
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Det er jo diskusjoner om hva som er sunnest dersom man er moderat overvektig også, jeg så en nyere artikkel om dette men den fant jeg ikke igjen, men konklusjonen var det samme som i denne fra 2013, at slanking i seg selv er såpass usunt at det kan hende det er like lurt å leve normalt sunt. http://forskning.no/overvekt/2013/12...roppe-slanking

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 07:37   #30
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dere danser. Men hyggelige, det er dere!

Man trener styrke også.
Og svømmer i ny og ne.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 08:36   #31
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er jo diskusjoner om hva som er sunnest dersom man er moderat overvektig også, jeg så en nyere artikkel om dette men den fant jeg ikke igjen, men konklusjonen var det samme som i denne fra 2013, at slanking i seg selv er såpass usunt at det kan hende det er like lurt å leve normalt sunt. http://forskning.no/overvekt/2013/12...roppe-slanking

Jeg gjør alt riktig.

Personlig opplever jeg stor berikelse i å bli "fat and fit" - uten egentlig noen endringer i kosthold eller annet. Slipper hele styret med slankekurer og føler meg sterk og i god form med BMI på 32. Livskvaliteten og energinivået er veldig bra, og jeg er fysisk frisk som bare det.

Nå skal det sies at jeg har BMI på 26 også som slank med thigh gap og flat mage, så noe gæli er det jo med meg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 09:33   #32
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Hvis man skal inkludere psykisk helse og livskvalitet i helsebegrepet så vil det jo ha litt å si om man liker å trene/være aktiv også.

Hvis overvekt hindrer deg i å være aktiv/leke med barna/dra på fjelltur og andre ting du har lyst til å gjøre, så forringer det jo livskvaliteten. Eller hvis vekten påfører deg smerter i rygg, hofter eller knær.

Hvis man ikke kan fordra å trene og sliter seg på trening gang på gang og bebreider seg sjøl for å ikke oppnå de resultatene man ønsker så er jo ikke det av det gode heller. Kjenner noen i kategorien treningsnarkoman, som pisker seg sjøl, jager etter forbedring og er en pest og en plage for omgivelsene sine om de ikke får sin daglige treningsøkt, ikke av det gode det heller.

For min matglade svigerfar er det tortur å slanke seg. Han har sluttet med det nå, og opplever økt livskvalitet. Han er overvektig, men for han er det bedre å trives, kose seg med god mat enn å plage seg med slanking for (kanskje) å leve et år ekstra. Det skal sies at han ikke er disponert for hjerte elle karsykdommer eller diabetes, da hadde regnestykket trolig vært annerledes.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 09:51   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Hvis man skal inkludere psykisk helse og livskvalitet i helsebegrepet så vil det jo ha litt å si om man liker å trene/være aktiv også.

Hvis overvekt hindrer deg i å være aktiv/leke med barna/dra på fjelltur og andre ting du har lyst til å gjøre, så forringer det jo livskvaliteten. Eller hvis vekten påfører deg smerter i rygg, hofter eller knær.

Hvis man ikke kan fordra å trene og sliter seg på trening gang på gang og bebreider seg sjøl for å ikke oppnå de resultatene man ønsker så er jo ikke det av det gode heller. Kjenner noen i kategorien treningsnarkoman, som pisker seg sjøl, jager etter forbedring og er en pest og en plage for omgivelsene sine om de ikke får sin daglige treningsøkt, ikke av det gode det heller.

Dette er jeg veldig enig i. Selv er jeg en person med lavt stressnivå, jeg ligger på sofaen jevnt og trutt. Jeg tror på mange måter det er vel så bra både for meg og barna, som at jeg skal gjøre noe jeg virkelig ikke liker flere ganger i uka, skvist inn i familiens allerede trange timeplan.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 10:40   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Veldig interessant tråd. Dette med fokus på økt aktivitet og sunn mat fremfor slanking skal jeg legge meg på minnet, det støtter egentlig inn i hva prosjektet mitt de siste to måneder har blitt til.

Jeg begynte også på treningssenter for et par måneder siden og ble (også) overrasket over hvor vanlige folk der ser ut. Tjukke, tynn, høye, lave, gamle og unge. Noen løper som gale på mølle, andre går. Jeg ble innledningsvis overrasket over at jeg følte meg helt komfortable der.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 11:07   #35
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Der jeg trener finnes det også folk i alle størrelser og utgaver.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 13:39   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Man trener styrke også.
Og svømmer i ny og ne.

Alt for lenge siden jeg har støtt på deg. Vanker du noe fast tidspunkt nå?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 13:40   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dette er jeg veldig enig i. Selv er jeg en person med lavt stressnivå, jeg ligger på sofaen jevnt og trutt. Jeg tror på mange måter det er vel så bra både for meg og barna, som at jeg skal gjøre noe jeg virkelig ikke liker flere ganger i uka, skvist inn i familiens allerede trange timeplan.

Og for de med høyt stressnivå kan det være et poeng å velge aktiviteter som får pulsen ned og ikke opp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 13:56   #38
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Interessant tråd.

Eg slår eit slag for at folk må få lov til å vere ulike, også kroppsmessig. Me er da så flinke til å verdsette individualisme ellers. Ingen er da like korkje i sinn eller skinn.

Men dersom ekstra kilo fører til helsevanskar eller påvirkar livskvalitet, så tenker eg det kan vere fornuftig å ta tak.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:55   #39
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Alt for lenge siden jeg har støtt på deg. Vanker du noe fast tidspunkt nå?

Step B tirsdagskveld, Fredagsmix, Step&core søndag formiddag. De er rimelig faste. Jeg har gått på dance onsdager, men nå kommer GR-kurset mitt i konflikt med den timen, så jeg må finne på noe annet da. Av og til Zumba torsdager. Og så styrke når jeg er på senteret likevel, og svømming en og annen søndag etter Step. Du da?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:57   #40
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og for de med høyt stressnivå kan det være et poeng å velge aktiviteter som får pulsen ned og ikke opp.

Jeg tror jeg er blant dem som får høyere puls av å se et bilde av løpesko og pulsklokke,
men salig i blikket, med fallende puls, av å se løpesko oppå lyng eller fjell.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no